Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I retur @Riru - sa du inte någon gång att du ville låna min arabs mage? Hon går tom så länge nu så att hon kan lika gärna bära på ett föl åt någon annan.

Jag har typ lagt ner rabicanoaveln hos araberna, och jag kan inte lova plats när fölet är redo att flytta. Men jag är ändå lite sugen.. :p Får se om jag kan hitta en hingst.

Idag fölade sista rabicano ATn och det var såklart också en hingst :turd: 3/3 hingstar. Så nu får nog stona gå tomma tills jag orkar ta tag i det igen..

Jag vet inte alls hur jag ska göra med mina araber. Har så yviga och spretiga planer. Ibland vill jag hålla noll linjeavel. Ibland skiter jag i det om det inte syns. Ibland vill jag blanda in en rabicano på ett leversto. Ibland vill jag förbättra confo först. Resultatet blir bara massa halvdana hästar.

Idag växte denna upp:
https://www.horsereality.com/horses/831589/liverflaxen

Och jag måste säga att jag har haft enorm tur i leverlotteriet. De allra flesta får ändå färg. Dock har alla något A här och där. Hur många flaxleverston med trist confo kan man behöva? O_o

Jag vet inte alls hur jag ska göra med mina araber. Har så yviga och spretiga planer. Ibland vill jag hålla noll linjeavel. Ibland skiter jag i det om det inte syns. Ibland vill jag blanda in en rabicano på ett leversto. Ibland vill jag förbättra confo först. Resultatet blir bara massa halvdana hästar.

Idag växte denna upp:
https://www.horsereality.com/horses/831589/liverflaxen

Och jag måste säga att jag har haft enorm tur i leverlotteriet. De allra flesta får ändå färg. Dock har alla något A här och där. Hur många flaxleverston med trist confo kan man behöva? O_o

Samma här, blir så spretigt då jag vill göra så mycket på en gång så det blir inget av något.
Så har väl bestämt mig någorlunda nu iaf, men får väl se :p

Alltså, så jäkla söt! Synd på kass confo :(

Bifogade filer

• Screenshot_20190714_092200_com.android.chrome.webp
    Screenshot_20190714_092200_com.android.chrome.webp
    66,6 KB · Visningar: 11
Håller på och pillar lite i vår studbook, men stötte på ett problem.
Jag har några hingstar med An, men med G-text. Blir det ”rätt” att de får G- enligt formeln? (I mitt eget dokument får de A+, så det där med G- är nytt för mig :) )
Jag tycker ju det blir lite falsk marknadsföring att det ser ut som att min 5VG5G2A leverhingst ser ut som en 5VG7G-variant istället, det är i mitt tycke viss skillnad... speciellt som han har en tendens att nedärva iaf ett av de där A-na :D

Jag har några hingstar med An, men med G-text. Blir det ”rätt” att de får G- enligt formeln? (I mitt eget dokument får de A+, så det där med G- är nytt för mig :) )
Jag tycker ju det blir lite falsk marknadsföring att det ser ut som att min 5VG5G2A leverhingst ser ut som en 5VG7G-variant istället, det är i mitt tycke viss skillnad... speciellt som han har en tendens att nedärva iaf ett av de där A-na :D
Hmm men får de G även när du klistrar in confon? Jag har för mig att mina blev A även om de hade G-text.

Dum fråga kanske men gäller de nya nyanserna alla raser eller bara vissa? Jag får visserligen inte så många skimlar men de jag fått har bara haft samma nyanser som förut, men de är inte araber eller A-T så det gäller kanske bara dem..?
Islänningarna har också fått olika skimmelnyanser!
https://www.horsereality.com/horses/755657/vinda-fran-tingstade
https://www.horsereality.com/horses/770245/natt-fran-tingstade
https://www.horsereality.com/horses/759839/modig-fran-tingstade

G- är A text. G har ingen egen text utan får dela på den nedifrån och den uppifrån. Så tyvärr är det 5 VG 5G 2A som är det korrekta

Jag gör men har reviderat om min version. Delvis tyckte jag att varje kolumn tog onödigt med plats så slimmade till hela dokumentet (såsom jag gjorde med studbooken). Jag använder inte confo-fliken som Noukie lagt upp eftersom jag vill kunna filtrera (delvis bara ha en ras uppe men också sortera efter tex dressyrpoäng) och då fungerar inte confo-fliken (eller jag har iaf inte lyckats få det att fungera). Däremot har jag gjort en liknande flik för tävlande hästar. Så när en häst ska tävla så bockar jag i en ruta och sedan dyker den i upp i tävlingsfliken där det står gren, level, börjar när och slutar. Mycket lättare för mig att hålla ordning hur många jag har på en viss nivå osv och det är bara något knapptryck för mig. Har ändrat en del smågrejer o sådär också, till det bättre enligt mig :p

Delar gärna med mig om någon har användning av det. :)
Jag vill gärna se din version, är inte nöjd med Noukies version men har inte skills nog för att ändra den så den funkar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka