Tack så jättemycket!Har ändrat![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack så jättemycket!Har ändrat![]()
Tack snällaHar ändrat![]()
Jag vet inte alls hur jag ska göra med mina araber. Har så yviga och spretiga planer. Ibland vill jag hålla noll linjeavel. Ibland skiter jag i det om det inte syns. Ibland vill jag blanda in en rabicano på ett leversto. Ibland vill jag förbättra confo först. Resultatet blir bara massa halvdana hästar.
Idag växte denna upp:
https://www.horsereality.com/horses/831589/liverflaxen
Och jag måste säga att jag har haft enorm tur i leverlotteriet. De allra flesta får ändå färg. Dock har alla något A här och där. Hur många flaxleverston med trist confo kan man behöva?![]()
Fan vad surt! 67% sannolikhet på bärare dock@Riru!! När man äntligen hittar rätt kombo på foundation och bränner sina sista DP så har han varken lever eller rabicano.
https://www.horsereality.com/horses/1054142/foal-doe-1054142
Hmm men får de G även när du klistrar in confon? Jag har för mig att mina blev A även om de hade G-text.Håller på och pillar lite i vår studbook, men stötte på ett problem.
Jag har några hingstar med An, men med G-text. Blir det ”rätt” att de får G- enligt formeln? (I mitt eget dokument får de A+, så det där med G- är nytt för mig)
Jag tycker ju det blir lite falsk marknadsföring att det ser ut som att min 5VG5G2A leverhingst ser ut som en 5VG7G-variant istället, det är i mitt tycke viss skillnad... speciellt som han har en tendens att nedärva iaf ett av de där A-na![]()
@Riru!! När man äntligen hittar rätt kombo på foundation och bränner sina sista DP så har han varken lever eller rabicano.
https://www.horsereality.com/horses/1054142/foal-doe-1054142
Haha ja... Det finns dock en annan på stud med samma confo, bättre GP som är bekräftad bärare så jag vet inte om det är någon idé att spara den här. Kanske testar honom med ett rabi-sto någon vända.Men vad surt!
Bara 2 A dock!![]()
Islänningarna har också fått olika skimmelnyanser!Dum fråga kanske men gäller de nya nyanserna alla raser eller bara vissa? Jag får visserligen inte så många skimlar men de jag fått har bara haft samma nyanser som förut, men de är inte araber eller A-T så det gäller kanske bara dem..?
G- är A text. G har ingen egen text utan får dela på den nedifrån och den uppifrån. Så tyvärr är det 5 VG 5G 2A som är det korrektaHåller på och pillar lite i vår studbook, men stötte på ett problem.
Jag har några hingstar med An, men med G-text. Blir det ”rätt” att de får G- enligt formeln? (I mitt eget dokument får de A+, så det där med G- är nytt för mig)
Jag tycker ju det blir lite falsk marknadsföring att det ser ut som att min 5VG5G2A leverhingst ser ut som en 5VG7G-variant istället, det är i mitt tycke viss skillnad... speciellt som han har en tendens att nedärva iaf ett av de där A-na![]()
Jag vill gärna se din version, är inte nöjd med Noukies version men har inte skills nog för att ändra den så den funkar...Jag gör men har reviderat om min version. Delvis tyckte jag att varje kolumn tog onödigt med plats så slimmade till hela dokumentet (såsom jag gjorde med studbooken). Jag använder inte confo-fliken som Noukie lagt upp eftersom jag vill kunna filtrera (delvis bara ha en ras uppe men också sortera efter tex dressyrpoäng) och då fungerar inte confo-fliken (eller jag har iaf inte lyckats få det att fungera). Däremot har jag gjort en liknande flik för tävlande hästar. Så när en häst ska tävla så bockar jag i en ruta och sedan dyker den i upp i tävlingsfliken där det står gren, level, börjar när och slutar. Mycket lättare för mig att hålla ordning hur många jag har på en viss nivå osv och det är bara något knapptryck för mig. Har ändrat en del smågrejer o sådär också, till det bättre enligt mig
Delar gärna med mig om någon har användning av det.![]()