Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Murray raderade dem iom att jag tyckte det såg fel ut, men jag lägger in dem igen och skriver länkar sen om det fortfarande blir ”fel”.
Kan ju vara förarfel också :D

@Murray något verkar vara fel med fliken ”paste your horses info”, jag får rätt bokstäver i ”paste3”.
Det var ett lättlöst problem från min sida :)

Edit, det får jag inte alls. I ”paste 3” tappar hingsten jag provar sina VGn istället... https://www.horsereality.com/horses/617239/asc-atumba
I första fliken får han 4 VG, 2 G+, 2G och 4G-.
I andra fliken får han 5 G+, 2 G, 4 G- och 1A.
I verkligheten har han 4 VG, 1 G+, 2G, 4 G- och 1A.
Någonting felas i formlerna...

Senast ändrad:
Jag fortsätter peta lite @Murray och andra som eventuellt kan vara intresserade.
Jag provade kopiera den låsta kopian, och exteriörbiten verkar helt buggad. De första kanske två stroferna i varje stycke noteras, men sedan är det föregående hästs resultat som syns (en exteriört rätt usel rabicano, verkar det som ;D). Skritt och ev trav ändras, samt posture och ev huvud, men inget mer...
Jag tänkte leka runt lite i ”min” flik och se om jag hittar felet, men jag kommer inte ändra någon annanstans, jag lovar :)

Haha, ja jag bad Gunnar att få byta nick så det är samma här och i HR.

Kollade nu och det verkade rättat, tror det var så att det stod G+ på canter i stället för galopp förut. Eller så minns jag fel, har inte kollat på mina egna hästar där och det är inte jag som lagt in dem. Men det ser rätt ut nu i alla fall.
Det här är väldans förvirrande. :rofl: Mulles Matte => @Meibla och Pandasmamma => @MulleMustang

Mullar och mammor och mattar. :laugh:

@Laa Kort svar men har uppdaterat alla flikar (utom din flik) baserat på min kopia jag har till mina hästar. Dubbelkollade en häst nu och det verkade stämma då. Du/någon får gärna dubbelkolla också. Sorry för krångel. Kan kika mer ikväll sen :)
Tagga mig gärna och uppdatera, och lägg in ev länk/lägg en notis om det är någon särskild häst jag ska titta på.

@Murray varför är bara bästa meningen specad i formeln? Hur ska formeln veta vad som är G-, A, BA och P när den bara får veta vad som är G+?
(Nu jäklar ska jag lära mig lite excel ;) )

@Murray klistrade precis in Atumba i paste 3, och det blev galet. Dels får jag inte siffror på shoulder och neck, och dels får han fel överlag. Hinner du kika? Han ligger kvar. Jag måste ju göra något fel!

Det var fel på de andra hingstarna jag lagt in också, men alla arabuppfödare på buke kan vara lugna, jag SKA övervinna tekniken :D Sedan lär studbooken översvämmas av hingstar med minst sagt varierande kvalitet, men de har alla något speciell. Utom Licent. Jag förstår inte varför jag har honom kvar... han är inte ens speciellt bra på tävlingar :rofl:
Sedan blir det ett gäng camarguer, några shirar, mina två normander och mina Welshar också, så det finns något för många :) jag förstår inte varför jag är så långt över mina boxplatser :angel:

@Murray varför är bara bästa meningen specad i formeln? Hur ska formeln veta vad som är G-, A, BA och P när den bara får veta vad som är G+?
(Nu jäklar ska jag lära mig lite excel ;) )
Fast du klistrar ju in confon också? Då syns ju värdena, G- existerar ju egentligen inte, det är ju G med G-text. G+ blir det när hästen har G i confon, men VG-text. Så det är ju den enda som behöver specificeras.

Fast du klistrar ju in confon också? Då syns ju värdena, G- existerar ju egentligen inte, det är ju G med G-text. G+ blir det när hästen har G i confon, men VG-text. Så det är ju den enda som behöver specificeras.
Fast hur vet formeln det? Det står ju inte i den?
Eller finns det ytterligare en uppdelande formel någonstans som jag inte hittat? Alltså inte bara i rutorna för conformation under output?

Eller ska jag klistra in confo-”värdena” också någonstans, inte bara texten?
Isf förstår jag verkligen varför det blir fel... :D:banghead::meh:

33150

Ibland har man bra timing :D

Det blev en hingst med SW1. Mammans A försvann. Tyvärr blir han grå och även om han är bättre än mamsen (85,7 för dressyr) så är han inte riktigt bra nog för hingststandard så efter stjärna blir det Gisela för bägge två.

@Laa, är du fortfarande kvar? Två av stona jag betäckte för några dagar sen kastade, så om det går bra skulle de vilja träffa Garion och Gargamel igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka