Horsereality XIII

Jag har gärna med mer info om stammen, sedan kan det ju vara frivilligt att fylla i eller inte beroende på om man orkar.

Jag tänker t.ex om man förutom pappan och mamman även kan fylla i alla foundationhästar som finns i varje generation?

På några av mina hade det t.ex. sett ut

euGen2Gen3Gen4Gen5Gen6Gen7Gen8
ArsenicTülay-Tanay, Yadigar, Giray, Elcin, Yunus, TahireGökhan, Irmak, Yunus, Günay-
HeimdallSazly-Sinok, Derya, Tanay, Yaren, Yilmaz, SahureGiray, Elcin, Kaltaman, Altin-
Rythm DancerYirmiGökhan, IrmakDealdir, Aytac, Munir, Yadigar
TemelÝigrencTacettin, MelekDealdir, Aytac, Bünyamin, Yonca

Jag har flyttat om lite i dokumentet (länk längre fram och stamtavlan längst bak istället) och lagt till detta. Jag kommer inte heller orka lägga till flera generation av foundationhästar men det är såklart inget som hindrar att du gör det för andras hästar för tex en huvudras för dig. :)

Jag har även lagt till på första fliken en möjlighet att lägga in länkar till hästar som önskas läggas in, för er som inte har möjlighet att lägga in själva. Räkna dock inte med att andra har tid eller möjlighet :) När en hingst är inlagd är det bara att ta bort länken därifrån.

Behövs det några korta instruktioner på första fliken hur man gör för tex nya användare? Eller är det solklart? Kommentera att vissa saker är frivilliga (egentligen är ju allt frivilligt men ja ni fattar)?

Jag klurar lite på om man kan göra färg-gener lättare att sortera? Eftersom den sorterar efter vad som skivs först. Flera kolumner? Går iof att söka om letar efter specifik färg-kombo.

Jag har flyttat om lite i dokumentet (länk längre fram och stamtavlan längst bak istället) och lagt till detta. Jag kommer inte heller orka lägga till flera generation av foundationhästar men det är såklart inget som hindrar att du gör det för andras hästar för tex en huvudras för dig. :)

Jag har även lagt till på första fliken en möjlighet att lägga in länkar till hästar som önskas läggas in, för er som inte har möjlighet att lägga in själva. Räkna dock inte med att andra har tid eller möjlighet :) När en hingst är inlagd är det bara att ta bort länken därifrån.

Behövs det några korta instruktioner på första fliken hur man gör för tex nya användare? Eller är det solklart? Kommentera att vissa saker är frivilliga (egentligen är ju allt frivilligt men ja ni fattar)?

Jag klurar lite på om man kan göra färg-gener lättare att sortera? Eftersom den sorterar efter vad som skivs först. Flera kolumner? Går iof att söka om letar efter specifik färg-kombo.

Nej, det var det jag tänkte. Man kan ju lägga till på andras hingstar om man själv vill ha översikt på stammen direkt i dokumentet när man ska välja hingst.

Man kan ju även välja att bara skriva in vissa "mer intressanta". T.ex. kända rabicano-bärare eller om man vill upplysa om att den har en viss foundationhäst på flera ställen.

Vet inte om det behövs intruktioner... En sak jag gjorde fel först var att jag bara tog "ctrl+c" och "ctrl+v" när jag skulle kopiera från första sidan in i listan. Då får man med formlerna och inte siffrorna, men med "ctrl+shift+V" (klista enbart in värden) blev det rätt.

Ang färgerna hade det kanske varit bra att kunna sortera för olika gener beroende på vad man letar efter... Plus kunna skilja på om de har dubbel eller enkel uppsättning av de otestbara generna.

Senast ändrad:
Jag lägger in mina AT-hingstar nu även om det inte är riktigt klart. Sedan när jag jobbar sen kommer jag ha dåligt med tid så får uppdatera nästa helg i så fall om det blir mer saker att lägga till!

@Murray nu när jag skulle lägga in Günes blev det ett litet fel på förstasidan. Den skriver inte ut G/G-/G+ på Neck eller Shoulders, det står bara "76-84". Han har G+ text på shoulders och G på både Neck och Shoulders. Rutan färgas dock "G+-grön" och det räknas även som ett G+ när jag kopierar in på AT-listan.

@Murray nu när jag skulle lägga in Günes blev det ett litet fel på förstasidan. Den skriver inte ut G/G-/G+ på Neck eller Shoulders, det står bara "76-84". Han har G+ text på shoulders och G på både Neck och Shoulders. Rutan färgas dock "G+-grön" och det räknas även som ett G+ när jag kopierar in på AT-listan.
Det ska tydligen vara så eftersom de är sammankopplade, Noukie förklarar mer i tråden i forumet. Det är för att scores ska bli rätt.

Jag har uppdaterat lite i knabbarnas spreadsheet, och jag vet att den antagligen inte är helt up to date eftersom alla inte fyller i den, men detta känns ändå helt ok just nu:

31416

:p

Herregud. Jag såg den här trådrubriken i förrgår och tänkte att, jamen visst, varför inte prova. Nu känns det som jag har spelat nonstop i tre dygn. Och nu förstår jag såklart alla nybörjarmisstag som jag gjorde (typ köpa dyra, usla hästar av icke-attraktiva raser från foundation och snabbt ruinera mig). Kunde snabbt levla upp mig till nivå 22 genom träning av hästarna men nu känns det som det kommer gå låååångsamt. Stallplatserna är dyra, kontot nästan helt tomt, har antingen inte råd att skaffa bättre hästar alt. kommer behöva vänta oändligheter på att kunna träna upp dem och göra dem inkomstbringande osv. Läste lite trådar i forumet angående att ekonomin i spelet är lite uppochner, att gamla spelare (vilket ni verkar vara hela högen) är snorrika och sitter på extremt bra hästmaterial & gener men att det är extremt svårt för nya spelare att komma in i det och att det är lönlöst att försöka sälja hästar.

Vad tror ni, är det någon idé att försöka? Eller har ni några suveräna tips att dela med er av för att komma igång?

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka