Hedinn
Moderator
Såklart det är idé att försöka! Bukefamiljen brukar kunna bjuda på bra föl billigt och även vuxna tävlingshästar för att få lite inkomst. Vilken kontinent befinner du dig på?Herregud. Jag såg den här trådrubriken i förrgår och tänkte att, jamen visst, varför inte prova. Nu känns det som jag har spelat nonstop i tre dygn. Och nu förstår jag såklart alla nybörjarmisstag som jag gjorde (typ köpa dyra, usla hästar av icke-attraktiva raser från foundation och snabbt ruinera mig). Kunde snabbt levla upp mig till nivå 22 genom träning av hästarna men nu känns det som det kommer gå låååångsamt. Stallplatserna är dyra, kontot nästan helt tomt, har antingen inte råd att skaffa bättre hästar alt. kommer behöva vänta oändligheter på att kunna träna upp dem och göra dem inkomstbringande osv. Läste lite trådar i forumet angående att ekonomin i spelet är lite uppochner, att gamla spelare (vilket ni verkar vara hela högen) är snorrika och sitter på extremt bra hästmaterial & gener men att det är extremt svårt för nya spelare att komma in i det och att det är lönlöst att försöka sälja hästar.
Vad tror ni, är det någon idé att försöka? Eller har ni några suveräna tips att dela med er av för att komma igång?