Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust, börjar vara lite less på att träna alla dessa hästar... har ni några smarta knep som gör det enklare att stå ut med alla klick? Jag har 50 stallplatser - hur gör alla de som harr 100+?

Jag har sorterat mina stall efter raser. Sen har jag ett prefix för fölen som inte behöver tränas när jag har kort om tid eller inte ids, så slipper jag bläddra förbi dem. Börjar även från slutet (hos mig sista trakehnern) eftersom bakåtpilen på hästpresentationen är mer lättåtkomlig. Nån som har nån annan smart teknik?

Har försökt minska hästantalet men det fylls ju på med nya föl hela tiden... :D

Jag kör också med prefix på de som egentligen inte behöver träna. Sedan har jag ett stable block som heter Training done. Jag tränar mina föl tills de är fulltränade oavsett hur gamla de är och sätter in dem där så får de stå där tills de växer upp.

På datorn flikar jag upp alla hästar jag vill träna. Just nu har jag ca 30 flikar med hästar som jag klickar igenom en gång i kvarten. Då är det bara klick på fliken och sedan train, det går fort (när sidan inte segar) och så en flik för ridskolan så jag kan klicka där en gång var 20e minut.

Smart med att backa sig igenom, det ska jag tänka på när jag spelar på mobilen, blir vansinnig av allt detta skrollande åt höger. :up:

Jag kör också med prefix på de som egentligen inte behöver träna. Sedan har jag ett stable block som heter Training done. Jag tränar mina föl tills de är fulltränade oavsett hur gamla de är och sätter in dem där så får de stå där tills de växer upp.

På datorn flikar jag upp alla hästar jag vill träna. Just nu har jag ca 30 flikar med hästar som jag klickar igenom en gång i kvarten. Då är det bara klick på fliken och sedan train, det går fort (när sidan inte segar) och så en flik för ridskolan så jag kan klicka där en gång var 20e minut.

Smart med att backa sig igenom, det ska jag tänka på när jag spelar på mobilen, blir vansinnig av allt detta skrollande åt höger. :up:
Ah, smart med flikar på datorn! Spelar oftast på mobilen dock men jobbar även där med flikar, tycker Puffin är smidigt på det viset. En flik för ridskolan och en för notifications längst upp, sen en hel drös med andra flikar ex tävlingar, forum och sånt jag vill komma ihåg, ex bra hingstar jag snubblat över. Men en per häst blir nog för mycket. :D

Ah, smart med flikar på datorn! Spelar oftast på mobilen dock men jobbar även där med flikar, tycker Puffin är smidigt på det viset. En flik för ridskolan och en för notifications längst upp, sen en hel drös med andra flikar ex tävlingar, forum och sånt jag vill komma ihåg, ex bra hingstar jag snubblat över. Men en per häst blir nog för mycket. :D
Ja, det är ju det som är fördelen med att spela på datorn, 30 flikar på mobil hade varit... intressant. :D

Jag tränar förresten bara några ggr per dag, klickar 15 min-träning på fölen (för att tjäna XP, gör 1h trail på den sista för varje övning) och det är rätt lagom takt tills de blir vuxna. Kör 45 min trail på de vuxna för det synkar rätt bra med tävlingarna. Känns väldigt slöseri när jag inte hinner med, att låta dem gå runt med fulladdade energinivåer! :D

Hon är verkligen en guldgruva! Fyra föl och alla har fått hennes gulgen, imponerande!

Färgnedärvningen borde ju vara slumpmässig, men ibland funderar jag ju. Har ett skimmelsto (född silversvart) som idag fick tredje fölet, två har blivit silver, ingen skimmel. Ibland har man en jäkla tur i det där lotteriet. :D

Ja, hon verkar verkligen vara en bra förvärvare, på flera plan. La en CR-hingst så med den logiken borde det bli dubbelt anlag :D ;)

@Caoimhe Idag damp mitt Lancer-föl ner. En hingst som sagt men fick bättre GP än båda två och bättre poäng för dressyr än mamsen. Ärvde Z-gen också men lyckades inte få ett enda E från någon av föräldrarna tyvärr så han blev fux :rofl:
På´t igen.

Ytterligare ett hingstföl efter min welshhingst. Tror inte att det är en bukefalist bakom nicket. Men det här är ju helt knäppt? Kan det verkligen vara så att en hingst bara lämnar hingstar? Det är ju helt värdelöst.

@Caoimhe Idag damp mitt Lancer-föl ner. En hingst som sagt men fick bättre GP än båda två och bättre poäng för dressyr än mamsen. Ärvde Z-gen också men lyckades inte få ett enda E från någon av föräldrarna tyvärr så han blev fux :rofl:
På´t igen.
Hehe, jag har precis kikat på honom. :angel: Otur med fuxfärgen, men i övrigt såg han ju fin ut! :)
Och verkligen, om du bara hojtar till så slipper du betala nästa gång du vill använda någon av mina hingstar. :up:

Hehe, jag har precis kikat på honom. :angel: Otur med fuxfärgen, men i övrigt såg han ju fin ut! :)
Och verkligen, om du bara hojtar till så slipper du betala nästa gång du vill använda någon av mina hingstar. :up:

Han verkar ju ärva Z-genen iaf :D Jag la ju honom på ett av mina andra ston också med Z och ee, så hoppas han vill ärva med lite E denna gång. :D Ja, tycker han är fin, mamsens förstfödda är en av mina favoriter där hon ärvde GP högre än båda föräldrarna, såsom denna lilla hingstkille. Tror tyvärr inte han får stanna sen, lite för ont om plats för hingstarna.

Tillägg: Kollade precis könet på kommande Lancer-fölis, och gissa vad...? Det blir en hingst :rofl:

Kikade snabbt på könet på alla födda föl hos mig. Så av 28 föl som fötts är 15 ston och 13 hingstar. Det är en relativt bra fördelning ändå måste jag säga :)

Nu när ni pratar welshar så kom jag ihåg. Igår klickade jag hem ett sto från foundation bara för att hon var söt. Confon lät ganska ok, men GPn sådär. Hon hade SW1 - men var skimmel (gillar inte skimlar...). Men det var egentligen bara på kul (:o) och jag hade tänkt sälja henne direkt. Klick klick. GP på 601. Yeey... Men för dressyr var siffrorna 84,82,64. Inte så dåligt alltså. Eftersom målet med min pyttelilla welshuppfödning är bra dressyrponnys så måste hon ju få stanna... Var tvungen att åldra upp henne direkt också eftersom jag var nyfiken på vad för skimmel hon blev (tråkvit är svaret). Så nu har jag en extra liten welshdam, och en första skimmel i min hästsamling. Så kan det gå... :rofl:
Edit: Här är hon: https://www.horsereality.com/horses/314256/peryodus

Kikade snabbt på könet på alla födda föl hos mig. Så av 28 föl som fötts är 15 ston och 13 hingstar. Det är en relativt bra fördelning ändå måste jag säga :)
Ser ut att vara väldigt jämfördelat hos mig också. 17 dräktiga ultraljudade, 8 ston och 9 hingstar. Fått fem föl de två senaste dagarna, varav 4 varit ston.

Förörvigt, @Iamia De två jag betäckt med Tholymis väntar ston båda två. :up:

Hörni, är det nån av er som vill sälja ett bra islandssto? Typ GP runt 600 eller över, 3 eller fler VG, färg rätt oväsentligt men om fux så med nån rolig teckning, eller bara svart går också bra? De bra som finns på marknaden verkar rusa iväg med typ 200 000 hrc minst och riktigt så mycket är jag inte villig att lägga, men såklart en bra slant för ett fint stoföl/sto!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar