Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, synd att klaga på denna. :love:

Tavling.webp

Gaaaah, vad jag blir trött på att folk inte gentestar sina hästar! Hur tror de jag ska se om deras mullehäst har ett eller två skimmelanlag utan ett gentest? Hur? Hur?! Där förlorade några hingstägare en fin liten inkomst på 100HRC... :rofl: det är löjligt billigt att betäcka med de flesta hingstarna... hittade en 1VG 6G+ 5G och GP i toppskiktet för rasen, samt heterozygot skimmel för 1000HRC.

Hur ligger priserna i andra raser?
Och vad tror ni kommer hända nu när tävlingarna kommit igång och gör att iaf en del har klart bättre ekonomi?

Men vad tusan :rofl::rofl:

Jag köpte två dyra Akhal-Tekestoföl för jag var säker på att de skulle bli skimlar som vuxna. Stämde det? Nej, inte på någon av dem :rofl:

Jag har gett mig in i trakheners nu också :nailbiting: Ville ha en bra dressyrhäst förutom alla mina welshar, PRE, kladrub osv så köpte ett sto med GP 708 och 88, 89, 82 för dressyr. Hon har roan och inte allt för dålig confo heller. Hon var lite eftersatt, så kräver lite kärlek o träning innan hon kan börja tävla men ska bli spännande att se vad hon går för :bump: Fick ett stoföl på köpet som är helt ok (GP 702) men tänkte nog inte behålla om någon vill köpa sen. (sorry @Arisj att jag snodde henne sista sekundrarna men hade faktiskt budat på henne innan dig :o :p)

Jag har gett mig in i trakheners nu också :nailbiting: Ville ha en bra dressyrhäst förutom alla mina welshar, PRE, kladrub osv så köpte ett sto med GP 708 och 88, 89, 82 för dressyr. Hon har roan och inte allt för dålig confo heller. Hon var lite eftersatt, så kräver lite kärlek o träning innan hon kan börja tävla men ska bli spännande att se vad hon går för :bump: Fick ett stoföl på köpet som är helt ok (GP 702) men tänkte nog inte behålla om någon vill köpa sen. (sorry @Arisj att jag snodde henne sista sekundrarna men hade faktiskt budat på henne innan dig :o :p)
Hon är jäkligt bra för hoppning också kan jag säga, skulle lägga min hopphingst på henne :rofl: Men jag fick tag på ett helsyskon, så allt gott :up:

Någon bukefalist som har en riktigt bra islandshingst? Eller tips om en sådan.
GP över 600, minst 5 VG och förstås inga A.
Kul med typ W21 eller nån annan rolig färggen men inte nödvändigt 😊

Hon är jäkligt bra för hoppning också kan jag säga, skulle lägga min hopphingst på henne :rofl: Men jag fick tag på ett helsyskon, så allt gott :up:
Vilken tur :rofl:
Ja, hon är klart bättre än mina oldie i både hoppning och fälttävlan :D Men de står sig rätt så bra i konkurrensen ännu så vill nog fokusera på dressyren med henne, kanske blir lite hoppeföl också sen. :d

Men skit då! Har väntat på ett fjordstoföl som jag verkligen såg fram emot och sen blir det skit:meh: Betäckte ett GP 487, EEaa CR-sto med GP 515, EEAa CR- hingst och fick GP 478 och utan CR. Enda som var bra var väl det faktum att det blev ett sto och musblack iaf...
Jaja, tröstade mig med att köpa 5 akhal-teker:o:D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar