Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte fått reward för day champion nu igen.. :cautious: Har inte märkt att det strulat på ett tag men kollade specifikt resultatet efter att en utställning var klar för welsharna förut och vet att ett av mina ston vann men insåg nu att jag inte fått någon notis om det. Värdelöst om det ska fortsätta va så. :meh:
Och du är säker på att det inte var nån i en annan klass med lite högre poäng?

Och du är säker på att det inte var nån i en annan klass med lite högre poäng?

Ja, däremot en på samma (högsta) poäng men när det hänt tidigare så har jag fått reward (=likaplacerad?).
Detta har hänt ett antal gånger förut men inte på ca 3 veckor kanske.

Nu är det samma sak med resultatet i showen för welsharna som precis avslutades (Europa). Mitt sto har samma poäng 85.658% som ett föl. Återstår och se vad som händer nu..

Köpte ett sto på foundation som hade riktigt bra beskrivning, blev skitnöjd när jag såg confan på 704! Sen fick jag se att hon hade 6A :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Men vilken fin som ploppade ut hos mig nyss! :love: Jag hade glömt att det stoet skulle föla idag och jag hade glömt att det fanns chans till isabellskäck... :rofl:https://www.horsereality.com/horses/312603/tramea Inte bästa total-GPn, men hyfsat för eventing iallafall och kommer säkert att få sin stjärna på tre utställningar. :bow:

Åh vad fin! :love: Och vad bra att du påminde mig om att den hingsten har CR, jag väntar också ett par efter honom. :D

Chansade på foundationen, fick ett bottennapp O_o, blir pension så fort jag behöver den platsen, för inte fan kommer den ens gå att skänka bort :rofl:

Bifogade filer

• Screenshot_20190103-093536.webp
    Screenshot_20190103-093536.webp
    44,1 KB · Visningar: 19
Chansade på foundationen, fick ett bottennapp O_o, blir pension så fort jag behöver den platsen, för inte fan kommer den ens gå att skänka bort :rofl:

Jag gjorde också precis en chansning på foundation. Inte ett enda G :laugh:
Men hon hade halv-ok GP och är cream, så tänkte att det kanske finns någon där ute som vill ha henne :angel:

Och jag har bestämt mig för att det får vara slut med att köpa hästar nu! Spontanköp bara för att de är söta är inte okej :rage::rofl: Alla hästar som står i stallet nu ska stå kvar tills den säljs, och inga fler ska köpas. Så det så!

:nailbiting:

Idag upptäcker jag att stoet som fölar imorgon(!)är betäckt med sin helbror! Hur kan jag ha missat det i typ två veckor?!
Pinsamt 😓
Vågar fasen inte sälja den avkomman, hoppas den blir skitdålig så jag kan pensionera den med gott samvete...

Det är inte bara skimlar som är jobbiga när de växer upp. Den här var ju röd igår! :cautious:
https://www.horsereality.com/horses/192674/la-fleur

Fölmässigt var det en riktigt kass dag. Tre islandsföl, varav ett från ett sto jag köpte betäckt, med en hingst med på tok för många A. Så det fölet hade jag räknat med att pensionera, om det inte ärvde cream och/eller dun från pappan så hon kanske skulle gå att sälja. Men nä, färg? Svart blev bra. Fick visserligen bara två A, men det är ju onödigt mycket för rasen. Dock 599 i GP och visst 305 i reining-poäng... Så den kan jag ju inte göra mig av med! :p

De andra två lär dock åka till retirement, ena har föräldrar med 574 och 597 i GP, hade ju inte förväntat mig tokbra siffror, men fölet fick 558... Och med möjlighet till silver, roan och sw1 och bara det sistnämnda kom med, med ett blått öga på fel sida. Fux dessutom... Får väl göra ett test på utställning då hon ändå har 4 VG och se om hon kan vara säljbar. Den andra kunde få både silver och sw1, blev brun. Helt okej GP, men när föräldrarna har 1 resp 5 VG är det lite surt när fölet bara får 1, speciellt i kombination med ett A... :meh:

Nä, gör om och gör rätt och hoppas på bättre lycka imorgon.

9 föl föddes nu precis samtidigt :rofl: Har inte hunnit/vågat gå igenom dem än. Hoppas hoppas det finns något bra där..! Fölen jag väntar mest på som ska komma idag har inte kommit än såklart :cautious:

Okej, kollade nu och fan vad dåliga fölen blir :arghh: GP680 betäckt med GP684 resulterade i GP650 :banghead: Nästan likadant på alla andra, ett par fick okej GP men resten fick en sänkning på typ 30GP från föräldern med lägst. Jag förstår att det ska likna verkligheten osv och att det inte ska vara för lätt men vad tråkigt det är när man går och väntar på föl som man sen bara får pensionera :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar