Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
GP är ju mer prestationsförmåga och confon gångarter och utseende. En ”ful” häst kan ju (åtminstone ibland) prestera lika bra eller bättre i någon gren, än en som skulle få höga poäng på utställning och tvärt om. GPn ändras inte när hästen blir vuxen utan är samma. Precis som GPn.
Det där köper jag till viss del men om man har en kass bakkärra så kommer inte kraken kunna hoppa.

Det där köper jag till viss del men om man har en kass bakkärra så kommer inte kraken kunna hoppa.
Nä, visst beror det på gren också och vad som är ”fult” på hästen. Men GP är ju just genetisk potential, inte 100% vad hästen verkligen kan prestera. Confon vägs ju in i tävlingarna också. Så tänker jag iallafall.

Jag hänger inte med, hur kan en del häst ha låg GP men hög confo? Eller tvärtom för den delen.
Kan ett föls GP förändras när den blivit vuxen?
Det här testet med färger i laboratoriumet, vad innebär det? Hittills har mina hästar checkat in i alla. :confused:
För att GP och confo är olika saker. Confon visar exteriören, GP visar kapacitet i ridningen (eller annat arbete).
Det är ju där exteriören kommer in i tävlingsbiten. Hindquarters har ju betydelse i hoppning, av den anledningen. :)

För att GP och confo är olika saker. Confon visar exteriören, GP visar kapacitet i ridningen (eller annat arbete).

Det är ju där exteriören kommer in i tävlingsbiten. Hindquarters har ju betydelse i hoppning, av den anledningen. :)
I min värld har man kass confo har man mindre chans att lyckas på tävlingsbanan.
Däremot kan jag köpa att den är väldigt generell i spelet och confon blir skillnad i ras/ tävling i förlängningen.

I min värld har man kass confo har man mindre chans att lyckas på tävlingsbanan.
Däremot kan jag köpa att den är väldigt generell i spelet och confon blir skillnad i ras/ tävling i förlängningen.
Och mindre chans har man ju, i och med att vissa delar av confon räknas in. Sen är det ju få hästar som har kass confo - average betyder medel. Det är först när något blir below average, alltså under medel, som man kan börja säga att det är dåligt, och det är ju inget man stöter på jätteofta. En medelexteriör räknar jag som fullt funktionell och borde ju inte påverka hästens förmågor negativt i nån större utsträckning på riktigt heller.

Jag hade gärna pysslat med Haflinger, fölen är asfula men de vuxna ser ok ut. Men det är ju ingen som köper dessa hästar så finns ju inget att avla med och bara kassa hästar på foundation. Hade fått spendera en förmögenhet om jag skulle försöka mig på det...
Jag har en haflingerhingst som är ganska bra tror jag: https://www.horsereality.com/horses/24421/all-ut-oy
GPn är iallafall högre än de jag såg när jag sökte efter hingstar till salu.
Köpte häromdagen ett stoföl också, föräldrarna är mörka så jag hoppas att hon också blir det :d: https://www.horsereality.com/horses/295101/hin-izzy
Men om det du skrev stämmer, så kanske det inte är värt att avla på dem...

Har tyckt att jag har för många hästar tills jag gått in och titta på andra stallägares sidor.
Så blev sugen på att skaffa en ras till, tänkte araber. Men jag försöker samtidigt skrapa ihop pengar till Universitetet.. Hittade såklart på direkten en häst som lät bra.

@Mirella Najs! Såg snygg ut!

Fast då pratar man med ägaren och så fixar man priset precis till rätt stund, sedan höjs priset igen. På det sättet har jag gjort massor av gånger med Bukehästar
Jag var osäker på om det var en bukehäst eller inte.... :o:o Ville inte anta för mycket heller.

Har tyckt att jag har för många hästar tills jag gått in och titta på andra stallägares sidor.
Så blev sugen på att skaffa en ras till, tänkte araber. Men jag försöker samtidigt skrapa ihop pengar till Universitetet.. Hittade såklart på direkten en häst som lät bra.

@Mirella Najs! Såg snygg ut!

Tack!😊

Kul att du vill satsa på Araber, de är så fina och bra tävlingshästar. Vill gärna se den du köpte!
Jag försöker oxå spara pengar till Universitet, går lite sisådär men har ingen panik eftersom företagen inte funkar än så länge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar