Hoppas det blir ett fint föl!Du kan väl hojta om du är inne strax efter 23?
Precis vunnit en auktion på ett sto jag skulle vilja betäcka med den där, men betalar hellre i HRC (eller FT/WT om du föredrar det).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas det blir ett fint föl!Du kan väl hojta om du är inne strax efter 23?
Precis vunnit en auktion på ett sto jag skulle vilja betäcka med den där, men betalar hellre i HRC (eller FT/WT om du föredrar det).
Det där köper jag till viss del men om man har en kass bakkärra så kommer inte kraken kunna hoppa.GP är ju mer prestationsförmåga och confon gångarter och utseende. En ”ful” häst kan ju (åtminstone ibland) prestera lika bra eller bättre i någon gren, än en som skulle få höga poäng på utställning och tvärt om. GPn ändras inte när hästen blir vuxen utan är samma. Precis som GPn.
Nä, visst beror det på gren också och vad som är ”fult” på hästen. Men GP är ju just genetisk potential, inte 100% vad hästen verkligen kan prestera. Confon vägs ju in i tävlingarna också. Så tänker jag iallafall.Det där köper jag till viss del men om man har en kass bakkärra så kommer inte kraken kunna hoppa.
För att GP och confo är olika saker. Confon visar exteriören, GP visar kapacitet i ridningen (eller annat arbete).Jag hänger inte med, hur kan en del häst ha låg GP men hög confo? Eller tvärtom för den delen.
Kan ett föls GP förändras när den blivit vuxen?
Det här testet med färger i laboratoriumet, vad innebär det? Hittills har mina hästar checkat in i alla.
Det är ju där exteriören kommer in i tävlingsbiten. Hindquarters har ju betydelse i hoppning, av den anledningen.Det där köper jag till viss del men om man har en kass bakkärra så kommer inte kraken kunna hoppa.
Hon ärhttps://www.horsereality.com/horses/290200/
Ta den här tjejen, var till vänster står det?
På genetics? Allt är ju bockat som är testat, men till vänster om bockarna står samma sak fast fetat. (Tittar jag på rätt ställe?)
Tack! Det hoppas jag med! Borde ju finnas potential för det i alla fall.Hoppas det blir ett fint föl!
Ahaaa! Så lätt!Hon är
E/e = en svart gen E
A/A= två aguti A som begränsar svart
Övriga bokstäver är små =genen saknas
Hon är alltså brun
I min värld har man kass confo har man mindre chans att lyckas på tävlingsbanan.För att GP och confo är olika saker. Confon visar exteriören, GP visar kapacitet i ridningen (eller annat arbete).
Det är ju där exteriören kommer in i tävlingsbiten. Hindquarters har ju betydelse i hoppning, av den anledningen.
Jag kan inte tagga dig lamia men jag skulle också gärna använda dim hingst, om jag kan få betala med hrc?
Och mindre chans har man ju, i och med att vissa delar av confon räknas in. Sen är det ju få hästar som har kass confo - average betyder medel. Det är först när något blir below average, alltså under medel, som man kan börja säga att det är dåligt, och det är ju inget man stöter på jätteofta. En medelexteriör räknar jag som fullt funktionell och borde ju inte påverka hästens förmågor negativt i nån större utsträckning på riktigt heller.I min värld har man kass confo har man mindre chans att lyckas på tävlingsbanan.
Däremot kan jag köpa att den är väldigt generell i spelet och confon blir skillnad i ras/ tävling i förlängningen.
Jag har en haflingerhingst som är ganska bra tror jag: https://www.horsereality.com/horses/24421/all-ut-oyJag hade gärna pysslat med Haflinger, fölen är asfula men de vuxna ser ok ut. Men det är ju ingen som köper dessa hästar så finns ju inget att avla med och bara kassa hästar på foundation. Hade fått spendera en förmögenhet om jag skulle försöka mig på det...
Tack! Jag ska försöka komma ihåg den där hingsten!Men alltså. Det GÅR ju att ändra om du säger till...
Jag var osäker på om det var en bukehäst eller inte.... Ville inte anta för mycket heller.Fast då pratar man med ägaren och så fixar man priset precis till rätt stund, sedan höjs priset igen. På det sättet har jag gjort massor av gånger med Bukehästar
Oohhh, länka? Mitt sto lever nog fortfarande när den är vuxen ju..Jag har en med 3 VG, skäck, men han är bara 9 månader ännu, så det beror på hur långt fram du planerar...
!!Kom på att jag ju har denna också... https://www.horsereality.com/horses/250083/tholymis
Har tyckt att jag har för många hästar tills jag gått in och titta på andra stallägares sidor.
Så blev sugen på att skaffa en ras till, tänkte araber. Men jag försöker samtidigt skrapa ihop pengar till Universitetet.. Hittade såklart på direkten en häst som lät bra.
@Mirella Najs! Såg snygg ut!