Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle bara kika lite på foundation och råkade av misstag(verkligen misstag!)klicka köp på denna:
https://www.horsereality.com/horses/296677/next-time

Alltså den GPn! Men så alla dessa A... Har någon lyckats få en riktigt bra avkomma på en sån här?
Typ att man har tur och hittar en hingst med matchande GP och VG på allt där hon har A så kanske kanske det kan bli en vettig avkomma att avla vidare på?

Skulle bara kika lite på foundation och råkade av misstag(verkligen misstag!)klicka köp på denna:
https://www.horsereality.com/horses/296677/next-time

Alltså den GPn! Men så alla dessa A... Har någon lyckats få en riktigt bra avkomma på en sån här?
Typ att man har tur och hittar en hingst med matchande GP och VG på allt där hon har A så kanske kanske det kan bli en vettig avkomma att avla vidare på?
Ja, absolut! Med 72 i poäng med så låg fitness är det ju ingen kass confo, så den där skulle jag absolut inte vara rädd att avla vidare på. Däremot skulle jag sätta en plan för varje betäckning, med tänkt gren för fölet (med tanke på stoets siffror hade jag t.ex inte nödvändigtvis sett dressyr som huvugren) och fokusera på att öka de berörda confodelarna ihop med bra GP-siffror i det som har betydelse.

Jag har ett sto med 5 A jag avlar på, hon har fått mellan 75-77 poäng på utställningar och ofta nära 95% på dressyrtävlingar. Som jämförelse har jag ett sto med 3 A, som fått 71-73 poäng på utställningar. Alltså med en sämre exteriör än den förstnämnda, trots att den ser bättre ut "på pappret". Hon ligger även snäppet under i GP-poäng för dressyr, men det är inga stora skillnader (88-81-86 mot 81-82-84) och har bara nån enstaka gång nått precis över 94% i dressyr, för det mesta hamnar hon på 92-93%.

Confon har ingen stor betydelse vid tävling heller, och average är inte nödvändigtvis dåligt, utan, precis som det heter - medel. Personligen föredrar jag ju starka A framför svaga G när jag ska avla, eftersom det är lite lättare att matcha, då vet jag ju var svagheterna finns, till skillnad från en häst med bara G som får lägre siffror på utställning där det blir ren chansning.

T.ex är den av mina med 5 A ett bättre avelssto sett till resultaten hittills. Den med 3 A fick nyligen ett föl med ett BA - där båda föräldrarna hade G. Så man ska inte stirra sig blind på antalet A, det säger relativt lite som enskild information.

Mäh, det är ju bara DP som accepteras :(
stoet är dräktigt ännu men skadar inte att planera tänkte jag.
Fast då pratar man med ägaren och så fixar man priset precis till rätt stund, sedan höjs priset igen. På det sättet har jag gjort massor av gånger med Bukehästar

Jag hänger inte med, hur kan en del häst ha låg GP men hög confo? Eller tvärtom för den delen.
Kan ett föls GP förändras när den blivit vuxen?
Det här testet med färger i laboratoriumet, vad innebär det? Hittills har mina hästar checkat in i alla. :confused:

Har nämligen precis upptäckt att jag har en hingst med lågt GP men ok confo som gör bra ifrån sig på exteriörtävling.

Jag hänger inte med, hur kan en del häst ha låg GP men hög confo? Eller tvärtom för den delen.
Det här testet med färger i laboratoriumet, vad innebär det? Hittills har mina hästar checkat in i alla. :confused:
Det där med GP kontra exteriör är en gåta för de flesta men det gör iallafall att vi har något att avla mot :D
De gröna bockarna betyder bara att hästen är testad. Det är bokstäverna till vänster som säger vilken färg de har

GP är ju mer prestationsförmåga och confon gångarter och utseende. En ”ful” häst kan ju (åtminstone ibland) prestera lika bra eller bättre i någon gren, än en som skulle få höga poäng på utställning och tvärt om. GPn ändras inte när hästen blir vuxen utan är samma. Precis som GPn.
Färgen är som @Shaggy säger, inte bockarna (de visar ju bara vilka gener du testat för) utan det som står till vänster.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 860
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 077
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 128
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
65 942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar