Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste fel på en restaurangmeny idag. Läste "ishavshistorik" eller nåt. Det stod ishavstorsk tror jag.
*teflonminne*

Läste en artikel i tidningen häromdagen

Penisschock för Rousseff ( brasiliens president) hette rubriken till den tillhörande bilden

AAc4rXo.img

Eller var det kanske pensionschock...:angel:

"Den sociala brevbäraren ska vara ett skyddsnät för barn som far illa."
Det lät underligt, tyckte jag. Varför ska brevbäraren ha ett så tungt ansvar?

Eller så stod det kanske barnavården...
Skyller på att det var delat på fb, och texten ovan (som inte ingick i rubriken) därmed var i mindre storlek än normalt.

I 3e klass, eller var det 4e kanske, så råkade jag höra lite fel.
En klasskompis frågade läraren:
- X, vad är en kondor?
Jag:
- Jag vet! Den har tre meter mellan vingspetsarna!
(Klassen asgarvar, läraren småskrattar).

Det klasskompisen egentligen sa var "Vad är en kondom?"

Men lärarens svar var skitbra:
-Jag vet inte (med en förtvivlad blick).

Slänger in ett litet syftningsfel, läste på lite om reumatiska sjukdomar och stöter på ordet "fingerböjsenmuskulatur". 'Vad tusan är finger-böjsen?' kommer sedan på att det kanske ska vara finger-böj-senan....

Egentligen rätt sorgligt och inget att skämta om men jag läste "Sverige har mist en stor nöjespedofil"
Det stod "Sverige har mist en stor nöjesprofil"
Förlåt Magnus Härenstam :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 484
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 207
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar