Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min pojkvän ringde precis och sa på mycket stapplig svenska: "Hej! Hur är min bebis?"

Först förstod jag inte vad han sa (han är skotte och kan inte många ord svenska, så uttalet var ju sådär) men när han sedan förklarade att han använt Google Translate började det gå upp ett ljus... Det kan inte alltid bli rätt! :rofl:

Jag läste lite på landstingets sida nyss, de har ett företag som heter Mediarré AB. O_o

Nej det stod visst MediCarrier AB.

Ibland är det dåligt att läsa fort. :cool:

Min make är en mästare på att förvränga ord.
Vi var ute och körde bil, ett litet djur sprang över vägen varvid han utbrast:
-Titta, en uller!
Jag såg ut som ett frågetecken. - En uller??!!
- Ja, svarade han. Du vet en sån där.. ja, du vet.
-Menar du lämmel?
-Kanske, men en sån skånsk.
- Aha, en iller!
- Ja!
Så från och med den gången heter allt obestämt uller hos oss. När det var stopp i skorstenen så satt det en uller i den...

Jag satt på ett morgonmöte på jobbet. Och dataprogrammet för arbetstiderna hade strulat under veckan.
En av kollegerna hade varit mycket förkyld under månaden, och försökt "trycka in" sjuk i dataprogrammet, men det funkade inte. Så hon tryckte in sjuk pga smitta, istället.
Chefen sa då att - K de där funkar inte, de är som om du varit utomlands och fått syfilis (hon menade salmonella )
Vi som satt där höll på att skratta ihjäl oss, men K svarade - men, jag ha ju varit utomlands?
Ingen av dom fattade va som var så kul!:laugh:

* Jenny *

En gång när jag skrev brev till min brevvän i USA så skulle jag berätta att min systers familj hade kaniner (eller något om deras kaniner iallafall, minns inte exakt). Då skrev jag "canines". :o
Kom på flera år efteråt att det nog var fel...

Lol_9e1c58_1795295.jpg

Jag läste på AB att polisen gjort blix-träd mot Sjöfartsmyndigheten.
Vad konstigt träd, aldrig hört talas om ett sånt. :cautious:
Läste ett par gånger till och det står visst blixträd.

Jag förklarade för någon häromdagen att det går bra att servera bilen utanför Schillerska i Göteborg kvällstid.

En annan dag sa jag att det nog sulle bli varmare ute när vinden gick och lade sig.

En låt har en rad som går "This is a new world order" ... Jag har hört det som "This is my new wild otter" :p
En annan går "All day, all night I got the lights in my eyes" ... Vilket blev "All day, all night I got a lice in my eyes".
Sen är det en till låt, jag vet inte vad de sjunger egentligen men det kan inte vara det som jag hör, eftersom jag hör "sockerbitar, sockerbitar, sockerbitar" :D

Läste nyss en annons här på Buke, nere på höger sidan.
"Erfaren foderhäst söker värd"
?????
Givetvis stod det Erfaren fodervärd söker häst.....

Antar att många sett HBO-reklamen där de öppnar en dörr och säger "Home of series"? Bara det att jag tyckte länge att de sa "Homo series". Jag fattade ju att det inte var det de sa egentligen, men jag kunde inte för mitt liv förstå hur det skulle vara.... :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 484
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 207
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar