Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Felsägning är det egentligen inte, för jag menade vad jag sa när jag sa det, men det är ett sådant där tillfälle då jag känner att jag skulle vilja gå tillbaka och stoppa in orden i munnen igen...

Lång historia kort så klämde jag ur mig "Come on, we have to be efficient!" när jag och pojkvännen skulle, hrm, mysa till det lite i helgen. Till mitt försvar måste jag säga att vi hade bråttom iväg men bestämde oss för att vi nog skulle hinna med en snabbis, och när han då tog lååång tid på sig att klä av mig så ville jag bara påpeka att vi faktiskt hade lite tidspress på oss. Han sa att det inte var det mest upphetsande kommentaren han någonsin fått i sovrummet men att han tycker om mig i alla fall... :rofl:

Jag har otroligt problem med ordet "gengas", som förekommer en del i böcker från typ 40-talet. Det BLIR gängas hur jag än gör. Man skulle kunna tro att jag skulle lära mig efter femte gången i samma bok men nänä, gängas ska det visst.

Sedan läste jag fel på något fantastiskt roligt imorse men nu har jag naturligtvis glömt vad det var. Jo! Det var typ "Pappa nackade åtta ungtuppar (eller annat ungdjur) och så bar vi hem dem, han tre och jag två och lillebror tre" - jag läste UNGDOMAR och tänkte att oj, vad brutalt, och oj, så jobbigt att bära.

När jag pluggade läste vi i en kurs där en professor Palsböll var inblandad och det gick inte att se hans namn som något annat än professor Pälsboll. Helt omöjligt. :crazy:

...läste dessutom genetik och kände väl nånstans att det var ganska logiskt att en pälsboll skulle stå och snacka om alla olika möss och råttor och pälsfärger som vi läste om. :D

När jag pluggade läste vi i en kurs där en professor Palsböll var inblandad och det gick inte att se hans namn som något annat än professor Pälsboll. Helt omöjligt. :crazy:

...läste dessutom genetik och kände väl nånstans att det var ganska logiskt att en pälsboll skulle stå och snacka om alla olika möss och råttor och pälsfärger som vi läste om. :D
:rofl:

Håller med. Det är omöjligt att läsa hans namn som annat än Pälsboll. Har tittat på det flera gånger nu och varje gång. Pälsboll. Pälsboll. Pälsboll.... :laugh:

Jag läste ett inlägg på FB
har märkt att (framförallt nu när det blir varmare) så luktar min häst väldigt mycket svett... Hur gör ni när ni tvättar den?

Tyckte det lät lite konstigt. Men det visade sig att det var hennes Väst som luktade svett, inte hästen

Upptäckte att jag inte berättat om min gammelfarmor och hennes egna ord. Bland annat låg en granne på offensiven (hen låg på intensiven) och hon var ganska förtjust i entertainern Torsten Warnerbring.

På tal om det kommer jag inte heller ihåg om jag har berättat om familjen på busshållplatsen förra sommaren som ville åka till Ragnar Brantingsplatsen i Göteborg.

Jag läste en rubrik där det stod "dogs slaughtered alive" Alltså det stod så på riktigt, men det är ju en konstig rubrik. Man kan ju inte slakta ett redan dött djur så det känns lite överflödigt att påpeka att dom levde när dom slaktades.

Jag har läst fel på en massa saker senaste dagarna men minns inte några nu. Alldeles nyss läste jag fel på en låttitel: "Dagarna går" blev "Dumma går" :meh:

Jag hoppas att man får lov att nämna felskrivningar som NÄSTAN hänt här.

Skulle sms:a min chef igår gällande en penicillinbehandling jag just åkt på och skrev, apropå att det redan blivit bättre, att jag naturligtvis ändå kommer att "ta hela gigantiska kuren" (tabletterna är stoooora och jag ska ta tre om dagen i tio dagar). Gissa vad det stod innan jag korrläste?

Nu skulle min chef visserligen ha förstått vad jag menade samt skrattat ihjäl sig, men ändå...

Jag jobbar i Norge och innan jag lärde mig våra två språks olikheter så gjorde jag bort mig ibland. Värsta gången var väl då Therese o Trond började snacka om ålderstecken och det slipper ur mig att - jag har fått ganska slappt hull redan. Det är bara det att på norska betyder hull hål och inget annat, och då kan du kanske gissa vilket hål dom tänkte på... Behöver jag säga att jag blev generad?

Mitt tålamod med patienterna är stort, men en viss fröken i nittioårsåldern hade den åsikten att det var helt och hållet personalens ansvar och problem att få henne att sova om nätterna, och sov hon då inte så hade vi inte gjort vårat jobb. Och eftersom hon hade varit chef så var hon van att styra o ställa med andra. Hon är den genom tiderna mest krävande patient jag haft. Pip-pip rum 7, pip-pip rum 7.... Kvällen innan hade hon råkat kräkas på sina privata dunkuddar så hon var tvungen att använda sjukhemmets inte lika mysiga syntetfiber-dito. Det var hon förstås inte nöjd med så hon ringde i ett kör. Klockan två på natten så hade jag gjort det femtiotolfte försöket att fixa med kuddarna men ikke. Då slapp det ur mig att - Här har jag vänt och vridit och pulat med dina kuddar men du blir aldrig nöjd! Saken är bara den att pula = knulla på norska. Damen svarade - Men uff då! Jag ursäktade mig men hon såg inte ut att tro på mig, men sen ringde hon inte en enda gång till den natten. Då jag berättade för överordnad sjuksköterska att jag råkat säga det där lilla ordet åt våran fröken H så skrattade hon så att hon vek sig dubbel och sa menade du det, att du råkade säga det?! Eftersom ordet tydligen fick tyst på henne så var det väldigt frestande att använda det igen, men jag lyckades låta bli.

I tunnelbanan finns det reklam, den kan man läsa när man är trött och ska till eller från jobbet.

"Hur ska man kunna välja FODER (fonder) när man inte ens vet vad man ska äta till middag? " undrar reklamen, tjadu tänkte jag och föreslog i all min enkelhet en foderstat.

*Hästmänniskans hjärna vilar aldrig:sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 484
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 207
Senast: Flixon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 780
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Leasa eller köpa bil