Sv: Hoppsan!

Det är helt oskadligt. I alla fall om man ska tro läkarna. Media slår gärna upp och förstorar saker och ting, gärna sånt som riktar sig till gravida och småbarnsföräldrar, för det säljer.
 
Sv: Hoppsan!

Grattis, så avis ;)
Jag gjorde VUL vid 8 v ålder med 3an o 4an för att bli lite mindre orolig efter någre MF.
 
Sv: Hoppsan!

TACK ALLIHOP!!

Jag tror jag är i 6:e veckan eller så. Vi har varit ihop 7 veckor på Söndag:eek: :D Men allt känns helrätt och bra,så det var aldrig tal om att inte behålla det. Nu är jag bara sjuuukt nervös att det ska gå fel:cool: Måste jag verkligen vänta hela 6 veckor till innan man vet att bebben ligger där den ska och allt det där??


Å jag som tyckte vi var tidiga med våra 3 - 6 mån (de första 3 mån var han och jobbade på havets vågade våg, så jag vet inte om de räknas...:D men ska vi ha barn så kommer jag räkna dem.. låter bättre ;) :p ) Men i jämförelse så är ju vi värsta etablerade paret:D ! Hi hi!

Lycka till!! :banana: :bump:
 
Sv: Hoppsan!

Läste för några år sedan att man via forskning ang ul, upptäckte att de som gjort flera ul tidigt under grav. hade en högre benägenhet att deras barn var vänsterhänta. -Tillfälligheter?
Nu kan jag inte styrka dessa uppgifter eftersom jag inte kommer ihåg var jag hittade artikeln. Men har för mig att det inte var en svensk studie...


Gira :banana:
Jag hörde något om det där jag också.

Det är ju inte så himla självklart att det är riskfritt att skicka ekolod mot fostrens huvud, det lär ju bli vågrörelser även i DEN vävnaden... :smirk: Och varje påverkan av hjärnan under dess utveckling kan ju ha betydelse av olika slag.
 
Sv: Hoppsan!

Risken för påverkan och skador är nog betydligt högre för de som röker och/eller dricker under graviditet, amning och småbarnsåren...
 
Sv: Hoppsan!

Grattis!
Och med tanke på hur glad som du verkar vara, så var det meningen.
Vissa saker skall bara bli.
Så är det.
 
Sv: Hoppsan!

Grattis!
Ibland går livet in och ordnar saker åt en som man inte skulle gjort dom själv. Det blir oftast bättre så!

Att det går fort är inget problem när det känns rätt. Vi fick barn 9 månader efter vi blivit ihop. Nu 9 år senare väntar vi vårt fjärde gemensamma barn. Fast många olyckskorpar var det...:smirk:

Hoppas allt går väl nu, ta hand om dig och ert lilla knytt.
 
Sv: Hoppsan!

En styck gudmor finnes ledig :angel:

Skämt åsido... alla Bansan tummar & tår hålls för Skurk, Sambo & Bebbe :love:

Jag MÅSTE komma upp till dig SNART!!!
 
Sv: Hoppsan!

Tack ALLIHOP,ni är för rara:love: :love: :love: Kan meddela att jag spyr som fan dagarna igenom och har pattar som stenbumlingar ( aj)
Men jag är lycklig ändå,men ändå lite orolig för hur det ska gå med allt. Jag drömmer om missfalls-statistik och plötslig spädbarnsdöd och gud vet allt:smirk:

Oavsett om UL är farligt eller inte så hade det känts skönt att göra det nu, som en bekräftelse på att jag verkligen hade nåt därinne eller så. Allt har känts lite overkligt kan man väl säga. Men med 3 grav.tester och mina kaskadspyor och pattar tror jag att jag känner mig rätt så övertygad vid det här laget:D
 
Sv: Hoppsan!

:) Kul!! Grattis och det kommer säkert att gå bra; lugn och fin :)
 
Sv: Hoppsan!

Grattis Grattis!!:) :) önskar dig all lycka med den lille.
ringer dig någon dag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 781
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 146
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp