fiaskurken

Trådstartare
Minipiller - kallas de så för att de ger mini-skydd? :p

Skurken är gravid och förmodligen alldeles för tidigt att berätta,men vaa fasen;)
Som min konfirmationsprälle sa för länge sen "herrens vägar äro outgrundliga"
 
Sv: Hoppsan!

Grattis Grattis!

Men nu blev jag nervös, ska börja knapra mini-piller på torsdag :crazy: Vill inte ha några barn riktigt än, så jag hoppas det funkar...
 
Sv: Hoppsan!

hehe ja ibland blir de inte riktigt som de är tänkt=)

Grattis! vilken vecka e du i?
 
Sv: Hoppsan!

hehe ja ibland blir de inte riktigt som de är tänkt=)

Grattis! vilken vecka e du i?

TACK ALLIHOP!!

Jag tror jag är i 6:e veckan eller så. Vi har varit ihop 7 veckor på Söndag:eek: :D Men allt känns helrätt och bra,så det var aldrig tal om att inte behålla det. Nu är jag bara sjuuukt nervös att det ska gå fel:cool: Måste jag verkligen vänta hela 6 veckor till innan man vet att bebben ligger där den ska och allt det där??
 
Sv: Hoppsan!

Grattis Grattis!

Men nu blev jag nervös, ska börja knapra mini-piller på torsdag :crazy: Vill inte ha några barn riktigt än, så jag hoppas det funkar...

Äsch, det kan väl inte höra till vanligheterna? Fast mindre säkra än p.piller, det är de ju...
 
Sv: Hoppsan!

oj! 7 veckor, de va inte länge=)

Det brukar vara runt v 12 man gör ett vul ja. Vet hur orolig jag va i början. Men jag gjorde inget vul. vätade tills det vanliga ul i v 17. så jag gick å va nervös att nått skulle vara fel ännu längre. men allt va så bra så.

Det kommer säkert gå bra. lycka till!
 
Sv: Hoppsan!

Pang på rödbetan kan man ju säga !

Grattis !

Jag förstår inte varför du är orolig ... och varför ett UL skulle göra oron mindre. Men det är ju jag det.
 
Sv: Hoppsan!

TACK ALLIHOP!!

Jag tror jag är i 6:e veckan eller så. Vi har varit ihop 7 veckor på Söndag:eek: :D Men allt känns helrätt och bra,så det var aldrig tal om att inte behålla det. Nu är jag bara sjuuukt nervös att det ska gå fel:cool: Måste jag verkligen vänta hela 6 veckor till innan man vet att bebben ligger där den ska och allt det där??

Ligger bebben fel eller något annat är fel sköter kroppen det själv genom ett missfall.

Att hålla på och göra VUL och en massa UL i onödan är inte bra för fostret. De behöver ligga orört och växa.
 
Sv: Hoppsan!

Att hålla på och göra VUL och en massa UL i onödan är inte bra för fostret. De behöver ligga orört och växa.

För det andra. När man gör VUL eller vanligt UL så är det inget som stör fostret över huvud taget. Det är ingen som knackar på dörren liksom. Det sker helt utan att bebisen märker något. :angel:
 
Sv: Hoppsan!

Det är väl inte klarlagt om det finns eventuellt biverkningar av UL?

Det kanske vad det pmm menade med att man ska låta fostret "vara ifred", man bör inte göra onödigt många UL eftersom man inte med 100% säkerthet vet att det inte är skadligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Hoppsan!

Läste för några år sedan att man via forskning ang ul, upptäckte att de som gjort flera ul tidigt under grav. hade en högre benägenhet att deras barn var vänsterhänta. -Tillfälligheter?
Nu kan jag inte styrka dessa uppgifter eftersom jag inte kommer ihåg var jag hittade artikeln. Men har för mig att det inte var en svensk studie...


Gira :banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 144
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 781
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 146
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp