Hoppning- matrialsport för rika?

Kan du inte utveckla varför du tycker så..
Jag frågar därför att jag inte vet och för att jag har den uppfattningen... Byter gärna åsikt eller skaffar "mer kött på benen" :)

Att jag frågar om det är en materialsport för rika är ju för att jag ville veta om det fanns några som var "fattiga" som kom ända till eliten eller om det krävdes mer pengar och mycket talang gick till spillo pga av avsaknaden av pengar..
Och jag har fått bra svar och vet nu att det faktisk finns de som tagit sig hela vägen utan att ha rika föräldrar.. :bow:

Det var inget negativt alls mot hoppning i sig... utan det grundades helt på ett uttalande av komentatorn på tv.. :)

Jag tror att det krävs mer av en dressyr ryttare än av en hoppryttare...

Varför tror du det??

Tja... vet inte riktigt varför det känns så- tyckte väl själv att det var lättare att hoppa hinder än att få hästen att göra krumelurer i rätt form..

du behöver inte be om ursäkt för ett kryptiskt kort inlägg i en 10sidig tråd som diskuterats flera dagar -tycker jag
Det är verkligen inte lätt att veta vilket av dina inlägg T svarade på.

Och jag vidhåller att även dressyrryttare idag kan "köpa" sig en viss framgång, framför allt i Kyrprogrammen :)

Jag håller med dig!
Dressyren handlar ju oxå om dyra hästar och självklart går där oxå talang till spillo!
MEN jag känner det som så, Tar ett ex. 2 nybörjare med "talang" utbildas inom respektive gren- det känns som den inom hoppningen snabbare når sitt "mål" om vi talar placeringar...
Det känns som att det krävs lite mer av dressyr ryttaren...

Ja, det beror nog på att dressyr är en bedömningssport. Hoppryttaren kan vinna genom att klamra sig fast vid sin fantastiska häst men i ett dressyrprogram måste ryttaren rida lite "tystare" och ha lite mera koll.
Men en tjock liten ryttare som rider lika bra som en lång och elegant blir nog inte likabedömd och därmed är hoppningen mer demokratisk :angel: men det är en annan tråd.

Ja, jag har aldrig sagt något annat- det var därför jag ställde frågan... och du verkar ju tycka att jag är fel ute i alla trådar så...

Och det var min högst personliga erfarehet som jag tog som exempel.. fast jag tävlade inte så högt i varken hoppning eller Dressyr...

Det var smart av dig att räkna ut! :bow: :bow:
Sluta tävla när jag var 15år.. och det var ett bra tag sen!

Men kunskapen sitter inte i tävlandet om du trodde det?! Och nej, jag vill inte ringa dig nu heller och berätta det!

Då måste det varit precis nyss du slutade tävla eller??

Tack det vär vänligt för jag har inget intresse av att prata med dig.

Har jag sagt att kunskapen sitter i tävlandet VAR har jag skrivit det isåfall??

Nej, så fort går tyvärr inte tiden... Även om det skulle vara trevligt att vara ung igen..

Nope, det har du inte sagt..

Det är väl inte att hoppa hindret som är det svåra utan vägen fram till hindret!

Svårigheten är väl hela konceptet?
Rätt väg, rätt tempo, rätt avsprång osv... Hurvida man tar sig över hindret handlar väl om de sakerna? Iallafall om man hoppar en hel bana?

5% talang? ehhh....ok??? men jo, alla som rider i världsklass är ju urkassa å har inte nån känsla överhuvud taget.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 101
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 652
Senast: Reville
·
Skola & Jobb Hej, börjar med standarden att detta antagligen kommer bli ett långt inlägg och att jag är anonym av en anledning och om du vet vem jag...
Svar
17
· Visningar
2 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka