Sv: Hoppa upp på hästen
meningen är ju inte att du ska dra dig upp, utan använda benet och trycka dig upp. när jag tänker efter har du ju rätt i det där att håla sig i manen. tror aldrig jag har hållit i sadeln när jag ska hoppa upp!!!!
men att sadeln rullar. är hästen normalt byggt och har en sadel som passar, ska sadeln inte rulla. då passar den inte...
Tack så mycket för hjälpen! Jag ska komma ihåg det
Men när jag hoppar upp nu, då håller jag alltid i manen och bakvalvet på sadeln.. OBS! Jag hoppar bara upp på små ponnier nu, och om jag ska hoppa upp på en stor häst har jag alltid pall. Jag antar att jag inte kan göra det längre eftersom då drar jag väl antagligen av manen? men blir det inte så att sadeln glider när man hoppar upp och bara håller i sadeln?
meningen är ju inte att du ska dra dig upp, utan använda benet och trycka dig upp. när jag tänker efter har du ju rätt i det där att håla sig i manen. tror aldrig jag har hållit i sadeln när jag ska hoppa upp!!!!
men att sadeln rullar. är hästen normalt byggt och har en sadel som passar, ska sadeln inte rulla. då passar den inte...