Hoppa upp på hästen

Sv: Hoppa upp på hästen

Vadå på vilket sätt?

Jag kanske missuppfattade men jag tycker definitivt att det är farligt att sitta på en häst i en sadel som inte är fastspänd med en sadelgjord? Blir hästen skrämd och hoppar åt sidan eller vad som helst så flyger ju både sadel och ryttare...? :o

Sv: Hoppa upp på hästen

Vadå på vilket sätt?

Jag kanske missuppfattade men jag tycker definitivt att det är farligt att sitta på en häst i en sadel som inte är fastspänd med en sadelgjord? Blir hästen skrämd och hoppar åt sidan eller vad som helst så flyger ju både sadel och ryttare...? :o

Ja du missuppfattade, det var för att visa upphoppet, att det är mycket teknik o styrka. Inte ridning, där hade hon sadeln fastspänd.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 741
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar