Har något hänt? Annars kommer de nog snartDet hörs inte längre några pip och ingen kyckling har kommit ut här hemma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har något hänt? Annars kommer de nog snartDet hörs inte längre några pip och ingen kyckling har kommit ut här hemma
Nu pips det för fullt igen och två hålslag så spännande!Har något hänt? Annars kommer de nog snart
De bestämmer själva när/om de vill ruva, en del raser är dåliga ruvare, som industrihöns generellt. Även blomme har jag hört är dåliga ruvare, är det sånna du köpte?Jag vill också ha kycklingar!!
Men hur gör ni med äggen när ni vill låta dem ruva? Våra lägger alla ägg i en hög på golvet, är alltid en 3 ägg på golvet och en i redet.
låter ni bara äggen ligga kvar tills någon bestämmer sig för att börja ruva eller ja hur går det till?
Några är blomme korsningar och några är ngt helt annat .De bestämmer själva när/om de vill ruva, en del raser är dåliga ruvare, som industrihöns generellt. Även blomme har jag hört är dåliga ruvare, är det sånna du köpte?
Mina är också blommekorsningar och de verkar ha stor ruvlust, den senaste veckan har jag fått ett ägg mindre per dag för att en höna haft en gömma och nu idag försvann hon helt så om inte ett rovdjur varit framme ligger hon också på ägg. Den första hönan som ruvade och nu stött bort sin kull är sugen på att lägga sig igen, det märks så jag lär svämma över av höns och kycklingar i höst.Några är blomme korsningar och några är ngt helt annat .
Frågan är inte till mig men svarar ändå. Bjurisar är Bjurholmshöna den senast upptäckta lantrashönan. Den hittades för 2-3 år sedan. En helt otrolig historia.Tintilar - jag bara undrar. Vad är bjurisar för någon ras? Aldrig hört det förr.
Bjurholmshöns, en lantrashöna. Finns mer info på kackel.se.Tintilar - jag bara undrar. Vad är bjurisar för någon ras? Aldrig hört det förr.