Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Dags för EB! Hon har skrivit lite mer ä FQ, 25 inlägg. Men det är en del "spel" och inte teorier också...
ElenaBelle nominerar Sasse som borgmästare.
Sasse känns som någon som gör kloka val och jag hoppas att BM titeln gör att hon vill leka oftare i framtiden. Hon får alltså min röst trots att hon missunnar mig att vara BM (jag syftar givetvis på hennes röst på Emma)
Nominerar Sasse som BM
Är ni inte elaka som kallar Bollen fet?

ElenaBelle röstar på GW_Persson
Nu vet jag inte vad jag tycker om Maria då jag inte googlat. Men jag förstår mig inte riktigt på människor som dissar vin. Allt vin är bra vin :love:
En rätt tydlig BOP-röst.
Menar du att hon är ulv med "Q"? :angel:
Svarar på BSF ang öronproppar/hörlurar. Typ OT.
Nä.. I en FQ lya så har de väl fullt upp att röka eller så hade hon haft mer användning av nikotinplåster :p
Samma här.
Det är jätte svårt att säga i efterhand vem man hade röstat på. Men jag håller inte med om att Maria behöver vara icke ulv för att hon hade en teori om att bollen var tjuv. Ett tag tyckte jag det var jätte vanligt att en ond anklagade någon för att hinta om att den var ond utanför lyan. Anledningen till varför man inte håller tyst om det är för att som ond måste man försöka vara så god som möjligt. Då är det enklare att rösta på någon man tror är ond och hoppas att man har fel. Men det behöver inte innebära att Maria är ond.

Troligen hade jag också röstat på Paow eller Hemlig. MEN paow och hemlig är båda två som lätt drar till sig misstankar.

Jag tycker också det verkade som att Paow trodde bollen var tjuv men inte vågade rösta där i första DL. Sedan håller jag med om att Hemligs teoriinlägg var skum. Min erfarenhet är att ulvar ofta skriver skumma teoriinlägg för att ha något att skriva. Sedan håller jag inte med Hemlig alls om att en andra röst i första DL är skum om man har en teori man tror på. Att lägga en andra röst på OT är dock skumt. Troligen har hemlig rört till det.

Jag hade troligen röstat på Hemlig ikväll om jag hade kommit hem i tid ( :grin:) om jag känner mig själv rätt . Hon var helt enkelt skummast. Men samtidigt är jag inte alls säker på att hon är ond. Hemlig är någon som väldigt lätt får misstankar.
Här kom väl egentligen första inlägget med teori. Hon tror att hon hade röstat på hemlig, men inte säker på att hon är ond, då hemlig lätt får misstankar.
Då känns det som ulvarna blev bestulna. Annars förstår jag inte varför Nicole hade skrivit som hon gjorde. Jag ska försöka läsa igenom Nicoles inlägg ifrån igår (försöka menar jag att jag ska göra det om inte en hund tycker jag ska leka med henne istället)
Tar reda på hur spioninfon skulle sett ut med bestulna ulvar om ficktjuven käkat.
Min datorn är jätte seg men jag har försökt läsa igenom alla ANW inlägg ifrån igår. Men pågrund av seg dator så kan jag ha missat något. Jag tycker inte det ser ut som att ANW vet något om hemlig utan det ser ut som ANW misstänker Hemlig pågrund av det hon skrivit.

Hon verkar inte heller ha några direkta misstankar om någon annan (efter DL då hon fått info).
Kommentar kring att hon gått igenom ANWs inlägg.
Elena röstar på Hemlig.
Jag tror hon rörde till det för sig igår för att hon är ulv. Sedan kan hon ev vara en ulv som blivit bestulen.
Röstar på hemlig igen.
Att lynchen blev stoppad borde innebära att bsf är tjuven? Jag förstår annars inte varför hon skulle använda sitt lynchstop annars. Vare sig hon är ulv eller god, för vore hon det så borde hon ha mer användning för lynchstopet i framtiden ifall hon skulle riskera att bli lynchad.
Funderingar kring varför BSF lynchstoppade.
Men jag tänker så här att risken är stor att hemlig blir lynchad imorgon. Är båda goda så är det då inte värt risken att förbruka lynchstopet för det tror jag att hon som god hade kunnat ha användning för i framtiden, när ulvarna riskerar att vinna.
Lite mer funderingar kring det.
Jag har varit med om i en lek att den enda tvillingen skrev att hon misstänkte sin tvilling. (Klara och bsf i lejonkungen leken)

Som sagt. Eftersom tjuven inte räknas med i vinstvillkoren så känns det som bsf gärna offrar sig. Men det behöver faktiskt inte innebära att hemlig är ulv. Det kan vara bsf vill att vi ska tro det. Eller så är bsf ulv och vill att vi ska tro att hon är tjuv och därmed inte vara någon vi prioriterar att lyncha.

Jag har tänkt färdigt för idag. Det blir bara mer och mer förvirrande.
Senaste inlägget i leken.

Det är inte så mycket teorier från ElenaBelle faktiskt.

Ingen aning! Har ingen annan teori än.. Du då?

Har en potentiell lya med MM, Ankan och dig Bollen där två är ulvar och en är tjuv,om det är 2 ulvar kvar men detta är enbart baserat på att Hemlig och BSF är goda. Är Hemlig ulv och Bsf tjuv så måste en ulv till in där och så långt har jag inte kommit än.. men är det så är iallafall du Bollen och AA på den goda sidan. MM har jag ingen aning om än.
Du tror på 3 ulvar från start då alltså? Alltså 4 onda totalt om jag förstår dig rätt.
Jag har inte riktigt förstått varför du misstänker mig samt MM.

Du tror på 3 ulvar från start då alltså? Alltså 4 onda totalt om jag förstår dig rätt.
Jag har inte riktigt förstått varför du misstänker mig samt MM.

Ja precis 4 onda totalt så 2 kvar i lyan plus tjuven tror jag!

Nä egentligen misstänker jag AnnaAnka isåfall och eftersom hon i princip har godförklarat dig så ...

Det är svårt idag, jag vet inte riktigt hur jag ska tänka.
EB har ju inte kommit med så mycket teorier. Det kan ju såklart bero på tidsbrist men om man inte skriver så många inlägg så är det väl skönt om det är mer teori än skämt sas så att man kan få en uppfattning om personen. Det gör iaf att jag inte vågar tro att hon är god, det finns för lite att ta på.
Emma dök upp lite som gubben i lådan igår, menar på att hon hittat info i leken som tydligen ska tyda på att hemlig och bsf inte är onda? Om jag nu tolkat henne rätt. Den infon har jag totalt missat, men eftersom hon då istället misstänker mig så vet jag att hon är fel ute. Gällande Ankan och MM så har jag inte förstått varför hon misstänker MM. Här är också en som jag inte vet vad jag ska tro om.
Gunilla har resonerat vettigt tycker jag, trots tidsbrist har hon kommit med teorier även om hon inte haft tid att skriva så mycket. Det känns inte som att hon flutit med som jag tänker att hon kanske hade gjort som ulv. Så henne vågar jag nog försiktigt tro är god. Iaf neutral men åt godare hållet.
Ankan. Kära Anka jag vill så gärna tro att du är god och inte lurar mig totalt genom att godförklara mig. Jag har lite svårt att se förbi det och risken är ju att jag blir lurad. Ankan röstade ju inte på B1 med teorin att B1 skulle vara tjuv, utan pga hur B1 svarade på Ankans frågor. Jag tänker ju att om hon nu vore tjuv så är det ju inte någon vink direkt att använda en helt annan teori när tjuvteorin fanns.
MM har ju teoriat och inte verkat helt galen (bara lite med sina tofsar) och jag hoppas att det är för att hon är god.
FarmenQ gick igenom hennes inlägg och finner väl inget anmärkningsvärt där. Också en som inte riktigt "synts" så mycket tycker jag. Vet inte var jag har henne.
BSF-hemlig. Än så länge tror jag nog som tidigare teorier. Jag har svårt att hitta en god koppling mellan dom, och Ankan verkar så övertygad om att inte BSF siat hemlig. Det är ju annars enda anledningen till att lynchstoppa för en annan person än en själv tycker jag, att man VET att den är på samma sida... (om man inte "luras" som ond för att få en god utröstad, DET scenariot kan ju också finnas, men varför då rädda H igår?)
Sasse har ställt frågor och resonerat men inte teoriat så mycket tror jag? Har inte gått igenom hennes inlägg ännu.
GW verkade ju ha koll på buset tidigare, har även hans inlägg att gå igenom. Ingen jag känner att jag misstänker just nu, men har som sagt inte gått igenom inläggen.

Nu hoppas jag att jag inte missat någon..

@bollen__ som sagt, jag har väldigt svårt att se att man lägger ett lynchstopp på någon som man inte vet är på samma sida? Och även om Byfånen frågat om hemlig, och fått svaret bybo, så är det ju ingen garanti för att hon är god. Hon kan ju vara tjuven också?

Och så känns det som den teorin komplicerar till saker väldigt mycket. Den gäller ju OM byfånen frågat om just hemlig och OM infon gått till just BSF. Visst att ulvlekar är mycket om och kanske, men ibland behöver det kanske inte vara så svårt?

@bollen__ som sagt, jag har väldigt svårt att se att man lägger ett lynchstopp på någon som man inte vet är på samma sida? Och även om Byfånen frågat om hemlig, och fått svaret bybo, så är det ju ingen garanti för att hon är god. Hon kan ju vara tjuven också?

Och så känns det som den teorin komplicerar till saker väldigt mycket. Den gäller ju OM byfånen frågat om just hemlig och OM infon gått till just BSF. Visst att ulvlekar är mycket om och kanske, men ibland behöver det kanske inte vara så svårt?
Nej jag håller med. Jag tycker det verkar alldeles för långsökt att de båda skulle vara goda för att det är så mycket om och men som du skriver ovan.

Ju mer jag tänker på det, ju vettigare känns det att BSF är tjuv som snodde käk från hemlig och på så sätt fick veta att hemlig är ulv. Och att stoppa lynchen igår var ju ett sätt att hjälpa ulvarna, viktigare att ha kvar ulven än tjuven.

Det börjar kännas mer och mer otroligt att de är tvillingar eftersom de håller varandra onda/goda/onda typ ;)

Jag tror absolut inte att hemlig är omfrågad av byfånen. Jag tror inte heller att infon gått till BSF- varför tror du det?
Den som fick fulla infon känner till mer än en enda rad ffa så känner den till vilka rader som ev inte finns med om det fattas någon -och de kan ju inte komma som drällrader till en ulv iaf
Jag ar skrivit om det tidigare.
BSF är inte ulv- det är jag också bombis på, Jag är övertygad om att BSF var omfrågad igår och inte första natten-och hade hon varit ulv så hade det framkommit.
BSF kan alltså vara god eller tjuv så som jag tänker .
jag känner mig väldigt säker på att ingen brevsia delats ut till vare sig BSF eller hemlig - tankar har förts om det och ingen verkar bekräfta att det är möjligt . Jag är rentav osäker på om något brev delats ut i leken än
Kan vara så att agnesnicolewinter blev käk för att hon var hemlig på spåret kanske? Jag tror nog att det var ulvarna som valde ANW , det känns verkligen som att en god ANW vill inte lyan ha kvar.

Jag tror fortfarande att hemlig är god. Se mitt inlägg efter DL tex.

Jag tycker att ankan verkar låtsas ha väl många roller själv så säkert som hon uttalar sig. Hon menar även att "vi" alla är överrens om saker som iaf jag inte är överrens om... Ska leta upp å citera strax.

Jag tror absolut inte att hemlig är omfrågad av byfånen. Jag tror inte heller att infon gått till BSF- varför tror du det?
Den som fick fulla infon känner till mer än en enda rad ffa så känner den till vilka rader som ev inte finns med om det fattas någon -och de kan ju inte komma som drällrader till en ulv iaf
Jag ar skrivit om det tidigare.
BSF är inte ulv- det är jag också bombis på, Jag är övertygad om att BSF var omfrågad igår och inte första natten-och hade hon varit ulv så hade det framkommit.
BSF kan alltså vara god eller tjuv så som jag tänker .
jag känner mig väldigt säker på att ingen brevsia delats ut till vare sig BSF eller hemlig - tankar har förts om det och ingen verkar bekräfta att det är möjligt . Jag är rentav osäker på om något brev delats ut i leken än
Kan vara så att agnesnicolewinter blev käk för att hon var hemlig på spåret kanske? Jag tror nog att det var ulvarna som valde ANW , det känns verkligen som att en god ANW vill inte lyan ha kvar.

Det var ett svar till bollen, som hade det resonemanget om hemlig och BSF och fråga från byfånen. Jag skriver ju att jag inte tror att det är så!

Här är inlägget från bollen:

Gått igenom FQ, 21 inlägg, men plockade ur lite av de som säger något..

Lite funderingar kring Ankan, röstinlägget på hemlig och lite mer funderingar kring Ankan.

Tror inte att BSF-hemlig är tvillingar, enligt vad GP tog upp om hur de har misstänkt varandra.

Om det nu verkligen finns en koppling, fast det måste det ju göra när BSF stoppar lynchen.
Jag tror faktiskt att onda kan göra precis hur som helst, just för att vi ska tro att de inte gör det, att det är för uppenbart. Så därför känner jag att jag inte kan avskriva helt att lynchen är stoppad pga att de är onda.
Men visst finns scenariot att BSF fått en paketsia och siat hemlig, och den som fick spioninfon den natten borde då ha vetat. Men om BSF siat hemlig god, då borde hon väl inte ändra sig igen? Jag förstår inte hur det skulle gått till, lynchen blev ju stoppad igår, alltså måste hon fått svaret på sian på morgonen. Men nu verkar hon ju inte hålla hemlig som god längre? Eller har jag missat något?

Här är ett snabbt visa att jag finns inlägg.

Bsf och hemlig grejen gör mig förvirrad. Jag har skrivit om det tidigare. Nu kanske jag hänger fast vid något onödigt men jag funderar fortfarande på ANW kommentar om att tjuven kan ha stulit ifrån en ulv. Även om jag inte ser något i ANW inlägg som tyder på det så kan jag ändå låta bli att undra. Sedan har jag skrivit tidigare varför jag tror hemlig kan vara ond.

Jag känner att jag skulle vilja syna Hemlig. Vare sig hon är god eller ond så tror jag att det skulle säga en del om de andra deltagarna. Men jag tror hon är ond och det får jag mig att fundera på Ankan som jag upplever verkar vilja få bort misstankarna ifrån Hemlig och bsf. Att hon även ville att tvillingarna skulle avslöja sig känns sådär även om jag (om hon är god) förstår hennes tanke. Sedan det att Ankan innan lynchen skrev att lynchen ev skulle stoppas får mig att fundera om hon är ond med bsf (och hemlig?). Men att Ankan och bsf inte sitter i lyan ihop men att Ankan försökte få bsf i tråden att stoppa lynchen. Dvs att en av dem är tjuven. Troligen bsf. Men samtidigt är Ankan alltid Ankan och tänker mycket mer logiskt än mig.

Min röst kommer nog hamna på hemlig idag, om ingen kommer med en väldigt bra teori om varför hon skulle vara god. Skulle Hemlig visa sig vara ulv så tror jag mycket skulle klarna. Skulle hon visas sig vara god.. Snälla käka mig!

Nu ska jag göra annat en stund. Kommer in senare.

Ja precis 4 onda totalt så 2 kvar i lyan plus tjuven tror jag!

Nä egentligen misstänker jag AnnaAnka isåfall och eftersom hon i princip har godförklarat dig så ...

4 av 15? det är MED tjuven inräknad det som är utanför lyan och vare sig tjuv eller lya känner till varandra?
4/15 är 26,67 % och det är mindre än det vedertagna 1/3 onda vilket ju är 33.33% och tar vi bort tjuven så är det bara 3/15= 20% ! räknar man på 5/15 = perfekt tredjedel med tjuven inräknad och utan 4 ulvar/15 26,67 % man kan räkna på 6 onda totalt med 5 ulvar 5 /15 = 1/3 onda samt 6 onda totalt 6/15= 40 %
Jag tycker nog att bara 3 ulvar från start , dessutom "bara" ulvar utan extra skills känns mycket lågt räknat - så jag tror mer på antingen 4 eller möjligen 5 ulvar

Varför tror du på 4 onda totalt?

Jag tycker att ankan verkar låtsas ha väl många roller själv så säkert som hon uttalar sig. Hon menar även att "vi" alla är överrens om saker som iaf jag inte är överrens om... Ska leta upp å citera strax.

Du får gärna förklara varför du tror att hemlig är god nu när alla andra verkar tycka annorlunda?

Det var ett svar till bollen, som hade det resonemanget om hemlig och BSF och fråga från byfånen. Jag skriver ju att jag inte tror att det är så!

Här är inlägget från bollen:
jo jag vet att det var i ett inlägg till bollen__ men tänkte att jag svarar ändå med varför jag inte tror att det stämmer- alls

Ni gör det inte lätt för mig. Men jag måste rösta nu, men borde hinna in innan dl och kolla av läget.

Jag känner mig fortfarande väldigt osäker kring hela hemlig-bsf situationen då jag väljer att lägga dom åt sidan så länge. Jag gör som jag gjorde igår. Jag lägger rösten på Emma. Jag tror att hon försökte få hemlig lynchad istället för paow. Om hemlig är god alltså... Dessutom tycker jag att hon inte verkar leta ulvar på riktigt, hennes teorier känns lite svävande.

Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson

Dessutom har min telefonen sparat den meningen som förslag från en tidigare lek när jag börjar skriva mitt namn, det måste vara ett tecken. :laugh: Nu ska jag på teater.

Jag låtsas för bövelen INTE att ha en massa roller :mad:
Jag har väldigt klart redovisat varför jag tror som jag tror!

El citatos:

Fast jag är inte så säker på att byfånen frågat om BSF första natten faktiskt?
Hade det varit jag så hade jag nog vågat vänta nåt dygn för att se om BSF blev käk omgående tex?
För det var ju egentligen det troligaste valet för ulvarna att ha som käk första natten om hon vore god. eller så ville de få henne misstänkt just för ATT hon inte blev käk direkt? Det är en tveeggad ära att bli vald till BM minsann! :D
Så jag tror mer på att om byfånen frågat om BSF så är det gjort andra natten - för mig känns det logiskt
Så det du funderar över tycker jag du kan ta bort ur tankarna faktiskt.
Jag tror dessutom också att byfånens röst inte användes mot paow alls- jag tror helt enkelt inte att hemlig är byfånen- det stämmer inte med mitt pussel och hur hemlig spelar totalt sett.
Däremot håller jag det för väldigt troligt att BSF även i lynchen mot paow var hemligs
Shining dark angel och andvände sin extra röst då för att rädda hemlig. Det positiva med det, om det är så, så är det att hon inte har den kvar nu.
Och jag kan misstänka att byfånen KAN ha kvar sin extra röst , för borde inte varit använd igår väl- med så klar majoritet för hemlig i lynchen?

Nu tycker jag det är du som inte ser protesterna !
Jag är nästan bombis på att hemlig inte är byfånen faktiskt !
Det stämmer inte med hur hon spelat och jag är dessutom övertygad om att byfånen INTE frågat om BSF första natten, det har jag upprepat snart tusen ggr sedan igår om varför jag inte tror det, jag tror inte heller att BSF fått en brevsia första natten- varför liksom ge den direkt till en BM man inte VET om den är god?
Jag är till och med inte säker på att brevis alls delat ut några paket det beror ju på vem som har rollen faktiskt.. jag komma ihåg en lek där den som var brevis glömde bort att dela ut paketen till dagDL så inga paket blev skickade innan hon blev käk ( kan det ha varit @Hedinn som hade rollen den gången tro? Man kan också inte kunnat närvara i lynchen för att hinna göra ett val. Då skickas det ju inget paket helt enkelt

Så du funderar på om hemlig har godförklarat dig för att hon är ulv kanske då?
Jag är som jag skrivit innan och nu hänvisar jag till alla de gångerna för teorierna kring varför så det inte blir så mycket text att jag tror INTE att du var omfrågad redan första natten så hemlig har ingen grund för att godförklara dig för att hon skulle kunnat vara byfåne. Vad det gäller en ev paketsia som skulle kunnat vara skickad första natten så verkar alla rörande överens om ett en sådan inte har skickats ut alls
Så om ni nu inte är tvillingar så finns det ingen chans i världen att hemlig kunnat godförklara dig, såtillvida hon nu inte är ulv. ÄR du god så är du ju. och är du tjuven så har hon vinkat - eller hur?
Har fetat i citaten

Alltså, det är mycket du är övertygad om ganska plötsligt tycker jag. Visst finns det en möjlig förklaring till det - men det garanterarinte din godhet och när du nu verkar mer eller minder säker på saker som hänt och inte hänt de passerade nätterna så får det mog att tvivla. Tillsamman med att jag redan misstänker dig så...

Iom att BSF inte verkar vilja läsa mina inlägg med goda ögon, vilket hon verkligen borde iom det jag skrivit så NEJ jag tror INTE att BSF är på goda sidan i denna leken .
Hon skulle ha funderat och vänt och vridit lite mer än vad hon verkar göra just nu
Samtidigt är det fortfarande så att jag tror att BSF i sådana fall är tjuven och det gör att jag riktar mig än mer mot hemlig (och spelar BSF för att få hemlig misstänkt som ulv när hon är god så är det bara att lyfta på hatten till lysande spelat!) ÄR hemlig tvilling så blir jag :banghead::banghead::banghead: på dem båda för HUR de har spelat- jag får inte ihop det med att de har de rollerna helt enkelt! Det saknas ffa grävande för att föra leken framåt tycker jag ! Och hemlig brukar faktiskt försvara sig när hon är god
Nä jag lägger min röst nu redan så är det gjort

AnnaAnka röstar på hemlig
Jag tror att hon är ulv enligt ovan samt det jag tidigare skrivit om det hela i leken!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar