Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Eller så är du ulv, men det ser jag som mindre sannolikt för du borde vara omfrågad men som tjuv så syns du ju som bybo.
Tycker att det påståendet skaver. Jag är ulv eller tjuv enligt dig - men som Emma säger här:

Nä det är ett dilemma, jag tror definitivt byfånen har kollat upp BSF men om hon är tjuv eller god är ju inte enkelt att veta. Man kan ju utesluta ulv iallafall!
... om byfånen frågat om mig och fått svaret "ulv" så hade det nog märkts i leken. Så varför, @MariaMontazami tycker du att det är ett alternativ att jag är ulv om du tror att byfånen frågat om mig?

Och här verkar hon vara ganska säker på att hemlig fick röster för att lyan försökte rädda paow. Sen röstade hon på mig för att min röst skulle ha varit en alibiröst, vilket också verkar konstigt om jag skulle ha försökt rädda paow, alla vet ju att det finns dolda extraröster + förhäxning som kunde ha använts, så jag tror nog att lyan ville ha mer skillnad än en röst isåfall. Verkar dumt att alibirösta i det läget på paow.
Tja, kan ju ha slått fel också. Med tanke på hur tätt alla rösterna kom. Kanske lyan räknade fel på ställningen och därför fick lite extra bra alibi?

Att du lever är väl inte det enda beviset som behövs sas. Men det spelar in tycker jag. Varför skulle ulvarna vilja ha en god BM kvar?
Tja, för att de trodde att jag inte skulle vara alltför farlig, samt att jag troligen skulle bli misstänkt som överlevare iom såpass många nomineringar jag fick. Jag tror lyan spelade på att jag skulle bli misstänkt faktiskt. Och det har jag ju blivit också...

Ja fast jag får inte ihop den där teorin riktigt nu när jag tänker efter, jag vill gärna få svar från @AnnaAnka om hennes tankar baserades på det jag frågade om eller om det fanns något annat scenario där BSF fick veta att hemlig var ulv.. Jag tänker väl så att om det nu var så hade väl Spionen fört fram det på ett bättre sätt!
Det håller jag definitivt med om. Och som någon nämnde - hemlig var först ut med att sätta mig som god, inte tvärtom. Det borde väl ändå avskriva mig som tjuv - eller?

Nä men det är ju det jag säger, Jag får inte ihop den teorin att BSF skulle stoppa en lynch för någon som hon inte vet vilken roll den har :laugh:

Och att du ju lika gärna kunde vara en god som jag i så fall skulle misstänka ? Och ändå rösta på DIG istället för den mer troligt onda enligt hennes resonemang - dvs mig.
Nä?
Jag tror/trodde du var tjuven och tjuven är inte med i vinstvillkoren. Då är det väl bättre att rösta på någon som jag tror kan vara ulv?

Det håller jag definitivt med om. Och som någon nämnde - hemlig var först ut med att sätta mig som god, inte tvärtom. Det borde väl ändå avskriva mig som tjuv - eller?
Eller i alla fall avskriva scenariet att jag är tjuv och har tjuvat hemlig och att hemlig skulle vara ulv.

Jag menar, om inte annat, skulle jag då ha glömt att jag själv i det fallet valt att käka Snurrfian?
Nä, snarare så att en ulv som läst slarvigt och trodde deras val gått igenom gjort det misstaget - den teorin hade jag kunnat förstå - även om den är felaktig i det här fallet.

Jag tycker att det är knepigt att det finns en paketsia och en byfåne "sia" men det verkar inte i leken som att någon sitter på infon? Kanske bara är blind för jag förstår att man är försiktig i det här läget iaf.

För mig känns det lite som tillbaka på ruta noll om inte teorin kring bsf/hemlig stämmer..
Om Bsf och/eller hemlig är god känns det som att vi spelat ulvarna rakt i händerna och de är lätt för dem att flyga under radarn.
Vilket iaf gör att jag vill titta lite på de som inte varit på tapeten så mycket..

Låt oss säga att hemlig är byfånen och hon har omfrågat bsf, då är det inte konstigt att hon tycker att bsf är genuint god (hon kanske glömt att tjuven ses som bybo). Om bsf stoppar lynch, vi tror att hemlig är ulv, och sen så röstar vi snabbt ut hemlig då hoppas bsf på att vi ska tro att hon, bsf är god som förstått hemligs roll och räddar byfånen. Om hemlig är byfånen så förklarar det också varför hon inte räddade sig själv i lynchen mot paow, hon hade en egen PM röst att lägga.
Fast jag är inte så säker på att byfånen frågat om BSF första natten faktiskt?
Hade det varit jag så hade jag nog vågat vänta nåt dygn för att se om BSF blev käk omgående tex?
För det var ju egentligen det troligaste valet för ulvarna att ha som käk första natten om hon vore god. eller så ville de få henne misstänkt just för ATT hon inte blev käk direkt? Det är en tveeggad ära att bli vald till BM minsann! :D
Så jag tror mer på att om byfånen frågat om BSF så är det gjort andra natten - för mig känns det logiskt
Så det du funderar över tycker jag du kan ta bort ur tankarna faktiskt.
Jag tror dessutom också att byfånens röst inte användes mot paow alls- jag tror helt enkelt inte att hemlig är byfånen- det stämmer inte med mitt pussel och hur hemlig spelar totalt sett.
Däremot håller jag det för väldigt troligt att BSF även i lynchen mot paow var hemligs
Shining dark angel och andvände sin extra röst då för att rädda hemlig. Det positiva med det, om det är så, så är det att hon inte har den kvar nu.
Och jag kan misstänka att byfånen KAN ha kvar sin extra röst , för borde inte varit använd igår väl- med så klar majoritet för hemlig i lynchen?

Jag är rätt ense med dig. Så då undrar jag vad du tror om Emma och FQ, som la de sista rösterna på hemlig när paow åkte. Ulvar som försöker rädda sin kollega?
Fast om nu hemlig också är ulv så var det ju egentligen bara Paow själv som röstade på någon annan( mig) öht i den lynchen?
I så fall så är det bara en massa alibiröster till höger och vänster egentligen i nästan hela lynchen ju...

Just nu verkar det finnas flera teorier runt att BSF räddat hemlig flera gånger. Dels i lynchen där det stod mellan hemlig och paow, där en extraröst från BM kan vara en möjlig anledning till att paow åkte trots att hemlig hade fler röster.

Sedan genom ett lynchstopp igår.

Skulle man verkligen skydda en ulvkollega på det sättet? Blir det inte lite väl uppenbart?

Nu kan det ju visserligen vara andra saker än en extraröst som räddade hemlig, tex byfånen eller ett paket. Men ändå.

Plus att BSF lagt ner mycket tid på att försöka reda ut hemligs misstag i sitt teoriinlägg. För att sedan i nästa sekund själv göra missen att inte ha koll på vem som blivit käkad.
Någon koppling känns det ju som att det finns mellan dem, frågan är bara vilken?

Jag lägger just nu hemlig åt sidan. Jag tycker att byfånen borde kommit med protester mot teorierna kring hemlig som god om dom inte stämmer. Varför bsf skulle använda sitt lynchstopp på henne har jag ingen aning om. Men sedan när gör bsf som man förväntar sig? :cautious: Jag tror inte bsf är ulv. God eller tjuv, baserat på att hon borde vara kollas av byfånen.
Nu tycker jag det är du som inte ser protesterna !
Jag är nästan bombis på att hemlig inte är byfånen faktiskt !
Det stämmer inte med hur hon spelat och jag är dessutom övertygad om att byfånen INTE frågat om BSF första natten, det har jag upprepat snart tusen ggr sedan igår om varför jag inte tror det, jag tror inte heller att BSF fått en brevsia första natten- varför liksom ge den direkt till en BM man inte VET om den är god?
Jag är till och med inte säker på att brevis alls delat ut några paket det beror ju på vem som har rollen faktiskt.. jag komma ihåg en lek där den som var brevis glömde bort att dela ut paketen till dagDL så inga paket blev skickade innan hon blev käk ( kan det ha varit @Hedinn som hade rollen den gången tro? Man kan också inte kunnat närvara i lynchen för att hinna göra ett val. Då skickas det ju inget paket helt enkelt

Fast jag är inte så säker på att byfånen frågat om BSF första natten faktiskt?
Hade det varit jag så hade jag nog vågat vänta nåt dygn för att se om BSF blev käk omgående tex?
För det var ju egentligen det troligaste valet för ulvarna att ha som käk första natten om hon vore god. eller så ville de få henne misstänkt just för ATT hon inte blev käk direkt? Det är en tveeggad ära att bli vald till BM minsann! :D
Så jag tror mer på att om byfånen frågat om BSF så är det gjort andra natten - för mig känns det logiskt
Så det du funderar över tycker jag du kan ta bort ur tankarna faktiskt.
Jag tror dessutom också att byfånens röst inte användes mot paow alls- jag tror helt enkelt inte att hemlig är byfånen- det stämmer inte med mitt pussel och hur hemlig spelar totalt sett.
Däremot håller jag det för väldigt troligt att BSF även i lynchen mot paow var hemligs
Shining dark angel och andvände sin extra röst då för att rädda hemlig. Det positiva med det, om det är så, så är det att hon inte har den kvar nu.
Och jag kan misstänka att byfånen KAN ha kvar sin extra röst , för borde inte varit använd igår väl- med så klar majoritet för hemlig i lynchen?

Ja, ängeln var ju död så något beskydd kan de knappast ha trott fanns. Om inte brevis snabbt som attan delade ut ett beskydd som användes. Men det är ju bara en natt, så sedan är ju även BSF oskyddad. Så det talar inte till hennes fördel. Om det nu inte är som du skriver, att de vill få henne att se misstänkt ut genom att inte käka henne...

Eller i alla fall avskriva scenariet att jag är tjuv och har tjuvat hemlig och att hemlig skulle vara ulv.

Jag menar, om inte annat, skulle jag då ha glömt att jag själv i det fallet valt att käka Snurrfian?
Nä, snarare så att en ulv som läst slarvigt och trodde deras val gått igenom gjort det misstaget - den teorin hade jag kunnat förstå - även om den är felaktig i det här fallet.

Så du funderar på om hemlig har godförklarat dig för att hon är ulv kanske då?
Jag är som jag skrivit innan och nu hänvisar jag till alla de gångerna för teorierna kring varför så det inte blir så mycket text att jag tror INTE att du var omfrågad redan första natten så hemlig har ingen grund för att godförklara dig för att hon skulle kunnat vara byfåne. Vad det gäller en ev paketsia som skulle kunnat vara skickad första natten så verkar alla rörande överens om ett en sådan inte har skickats ut alls
Så om ni nu inte är tvillingar så finns det ingen chans i världen att hemlig kunnat godförklara dig, såtillvida hon nu inte är ulv. ÄR du god så är du ju. och är du tjuven så har hon vinkat - eller hur?

Dags att fokusera på lite andra också.
Som flera påpekat så finns det ju fler ulvar och av duon BSF och Hemlig finns det nog bara en möjlig ulv. Detta för att det framförts så många som samfälligt bekräftar att det är troligt att BSF nog blivit omfrågad till andra natten. Hade någon vetat att det var annorlunda så hade det nog rättats vid detta laget
Jag funderar jag om inte ulvarnas drällrad också var just den i så fall?
Den som fick fulla spioninfon igår vet mer än en drällrad
Den vet om vem som blev tjuvad och kan dra slutsatser om någon är god eller ond utifrån det
Den vet också att den som är tjuvad inte kan vara tjuven så då blir den högst troligt god
så tillvida att raden :
Ulvarna käkar agnesnicolewinthwe fanns med
den vet också om det skickats något paket eller inte under andra lynchen.
Den vet om byfånens röst är använd mot paow eller inte under andra lynchen
den vet om BM röst var använd under andra lynchen eller inte
Den vet om rader fattas i infon och kan teoria utifrån det

Och detta visste den under gårdagen
Så de som sitter på rollerna kan ju för sig själva fundera över vem som kan tänkas ha fått infon och hur den sedan går vidare med det som de själva vet

Jag tycker att det är knepigt att det finns en paketsia och en byfåne "sia" men det verkar inte i leken som att någon sitter på infon? Kanske bara är blind för jag förstår att man är försiktig i det här läget iaf.

För mig känns det lite som tillbaka på ruta noll om inte teorin kring bsf/hemlig stämmer..
Om Bsf och/eller hemlig är god känns det som att vi spelat ulvarna rakt i händerna och de är lätt för dem att flyga under radarn.
Vilket iaf gör att jag vill titta lite på de som inte varit på tapeten så mycket..

Tycker nog verkligen infon har kommit fram i leken, så ja du måste nog vara helblind!

Ja men du måste väl tro något om någon annan? Eftersom du verkade hyffsat övertygad inatt om att hemlig inte var ond menar jag. Har du några andra kandidater då?

Tycker jag har skrivit rätt mkt om vad jag tror faktiskt? AA har i princip satt bollen åt det väldigt goda hållet villket innebär att jag tror att dom två spelar på samma sida men inte nödvändigtvis den goda! Har tidigare skrivit att om Hemlig-BSF är goda är AA och bollen onda eller tvärtom. Verkar ändå nu som AA kanske inte själv tror på sin egen teori om hemlig-BSF vilket för mig lutar mer åt det goda hållet. AA verkar ha fått någon slags info tror jag då hon är väldigt tydlig med vissa delar, sen innebär inte det heller att AA är god eftersom ulvarna får en rad så hon kan lika gärna dra fram det i ljuset för att låta god. Sen spionen har ju skickat iväg info natten hon dog men hade hon verkligen hunnit få så mkt info om att någon var god? Det är ju frågan!

Tycker jag har skrivit rätt mkt om vad jag tror faktiskt? AA har i princip satt bollen åt det väldigt goda hållet villket innebär att jag tror att dom två spelar på samma sida men inte nödvändigtvis den goda! Har tidigare skrivit att om Hemlig-BSF är goda är AA och bollen onda eller tvärtom. Verkar ändå nu som AA kanske inte själv tror på sin egen teori om hemlig-BSF vilket för mig lutar mer åt det goda hållet. AA verkar ha fått någon slags info tror jag då hon är väldigt tydlig med vissa delar, sen innebär inte det heller att AA är god eftersom ulvarna får en rad så hon kan lika gärna dra fram det i ljuset för att låta god. Sen spionen har ju skickat iväg info natten hon dog men hade hon verkligen hunnit få så mkt info om att någon var god? Det är ju frågan!
Jo det har jag läst, det är ju ungefär samma spelare som de flesta pratar om. Men det är ju fler kvar så därför tänkte jag att det vore intressant att se vad du tycker där.

ska försöka göra en kort sammanställning:

3. AnnaAnka enklast av alla - det är jag och jag vet baske mig vart jag har mig själv:up:
5. FarmenQristina väldigt osynlig . Har skrivit lite idag och bör komma med lite teorier nu på fjärde dagen för att inte åka upp på min misstänkta lista definitivt Någon jag heller ögonen på dock
6. Gunilla_Persson Ibland tycker jag att hon skriver vettigt och ibland helt uppåt väggarna . Jag har en tanke om en roll på henne-och i så fal är hon god Annars inte (typ) frågetecken för mig tills vidare och känner mig inte säker nog för att hålla henne åt någotdera hållet egentligen
7. MariaMontazami svänger nästan lika mycket som mig i åsikterna fram och tillbaka :cool: Sweet darling Mary om du nu är god som guld såsom du uttryckt dig om dig själv, samt att den slampiga spionen ANW höll dig för god, så tycker jag du ska ta på dig din allra bästa tänkarhatt och komma in i matchen Team up Girl!
8. ElenaBelle ja här är det inte mycket skrivet. Och ligger i farozonen hon med att hamna på min misstänkta lista om hon inte börjar komma med iaf lite teorier och tankar om leken nu . Du hade ju iaf EN ring på fingret så vill du kvala till att hamna i finrummet bland fruarna så vore det bra att du åtminstone klarar inträdes provet och börjar skvallra lite med oss andra ?:)
9. Emma_Andersson Började komma med inlägg inatt Och jag vet inte riktigt vart jag har henne heller . men i mitt pussel har jag ev en roll på henne och om det stämmer så bör hon vara god ,annars luras hon finfint (hon lurade ju självaste @LenaH för nån lek sedan , så hon är inte obekant med hur man gör sas:D )
11. Hedinn/ bollen__2 Började jag känna nog borde vara god redan igår, vilket jag blev misstänkt för , jag tycker verkligen att inget tyder på att jag skulle ha haft fel i att tycka det. På det sätt som bollen___ gräver och dividerar och ifrågasätter så känns det verkligen som en god bollen__ denna gång.
12. hemlig Känns som en mycket trolig ulv i min bok BSF verkar inte vilja hålla henne som en tvilling längre? Men det verkade då så igår? BSF har ingen roll som kan fråga /Sia så mycket är säkert, någon brevsia verkar öht inte varit utdelad fram till igår iaf Jag tror fortfarande att jag satte rätt roll på åtminstone hemlig och högst troligt på BSF med igår, Sedan kan min teori om vad ANW ev vetat om hemlig vara fel kanske - det är ju bara funderingar utifrån det faktumet att ANW röstade på hemlig i andra lynchen. Men hemligs roll känner jag mig mer och mer övertygad om att den borde vara ulv Kommer högst troligt lägga min röst här
13. Sasse har deltagit mest början av leken och lite mer sporadiskt sedan. har inte hittat något märkligt med det hon skriver. Men saknar kanske lite eget teoriande från henne? och inte bara reflektioner av vad andra tycker och ställer frågor och resonerar om det sedan? Men jag kan ha missat lite av henne så ska läsa om hennes inlägg. Fram tills dess så får hon vara ett frågetecken ?
14. Blacksmithfarm iaf INTE ulv- det känner jag mig övertygad om . Kan vara god , kan vara tjuv , Hennes BM skills är nog borta, jag tror hon använt sin extraröst mot paow och hon stoppade ju lynchen igår. behöver jobba rätt hårt för att jag ska ens fundera över om hon är god istället för tjuv, Oavsett tjuven är inte viktigast idag att få ut så sparar på henne minst en dag till
15. GW_Persson Professorn har känns vettig leken igenom. Men jag vågar INTE hålla honom som går bara för det. Han ville ju ta med en bössa, innan vakterna på arlanda stoppade honom att ta med den inför resan hit. Hoppas den bössan var tänkt att riktas mot ulvarna och inte lammköttet han suktat så efter:angel: Men inte i topp för mig att fundera över så här långt.

Gått igenom FQ, 21 inlägg, men plockade ur lite av de som säger något..
Sedan reagerar jag på @AnnaAnka som verkar väldigt mån om att tala om att hon inte sitter i lyan. Kanske hennes sätt att hinta om att hon sitter utanför den?

Jag är mycket skeptisk till @AnnaAnka men det känns mer som att hon skulle vara tjuv än ulv. Därför kanske hon kan vänta tills senare.

Så har vi då @paow och det som talar mot henne är just hennes reaktion på misstankarna mot bollen. Men så röstar Ankan där vilket gör att jag måste tänka ett varv till.
Och så har vi @hemlig som visserligen brukar röra till det men nu var det väldigt mycket.

Eftersom klockan tickar på så väljer jag att rösta på hemlig eftersom hennes sammanställning var väl slarvig.

FarmenQristina röstar på hemlig

Det har diskuterats mycket om AnnaAnka och att hon kan vara möjlig tjuv. Jag var själv inne på det igår med anledning av att hon väldigt ofta skrev att hon inte satt i lyan. Det besvarade hon med att hon ville poängtera att hon var god. Visst, men eftersom det finns en ond utanför lyan så känns ordvalet lite knepigt om det är en godförklaring man vill åt.

Jag hade även Paow som misstänkt igår men så valde ankan att rösta på Paow vilket gjorde att jag blev lite fundersam. Om nu Ankan är tjuv, borde hon rösta på en misstänkt ulv då? Alibi?

Min röst hamnade på hemlig igår eftersom jag tyckte hennes inlägg var förvirrade (mer än vanligt) och det fanns många tankar runt det. Men efter lynchen igår och de diskussioner som varit så känner jag att jag släpper henne för tillfället.
Lite funderingar kring Ankan, röstinlägget på hemlig och lite mer funderingar kring Ankan.
Tack så mycket :)

Och det talar ju mot att de är tvillingar. För även om man inte vill outa sig allt för mycket så är det ju ett ganska stort steg att misstänka sin tvilling att sitta lyan
Tror inte att BSF-hemlig är tvillingar, enligt vad GP tog upp om hur de har misstänkt varandra.
Jag väljer att lägga min röst på en deltagare som inte bidragit till att leta ulvar (kasta sten i glashus var det...) och kanske kan vara en ulv som smugit under radarn?

FarmenQristina röstar på ElenaBelle

Just nu verkar det finnas flera teorier runt att BSF räddat hemlig flera gånger. Dels i lynchen där det stod mellan hemlig och paow, där en extraröst från BM kan vara en möjlig anledning till att paow åkte trots att hemlig hade fler röster.

Sedan genom ett lynchstopp igår.

Skulle man verkligen skydda en ulvkollega på det sättet? Blir det inte lite väl uppenbart?

Nu kan det ju visserligen vara andra saker än en extraröst som räddade hemlig, tex byfånen eller ett paket. Men ändå.

Plus att BSF lagt ner mycket tid på att försöka reda ut hemligs misstag i sitt teoriinlägg. För att sedan i nästa sekund själv göra missen att inte ha koll på vem som blivit käkad.
Någon koppling känns det ju som att det finns mellan dem, frågan är bara vilken?
Om det nu verkligen finns en koppling, fast det måste det ju göra när BSF stoppar lynchen.
Jag tror faktiskt att onda kan göra precis hur som helst, just för att vi ska tro att de inte gör det, att det är för uppenbart. Så därför känner jag att jag inte kan avskriva helt att lynchen är stoppad pga att de är onda.
Men visst finns scenariot att BSF fått en paketsia och siat hemlig, och den som fick spioninfon den natten borde då ha vetat. Men om BSF siat hemlig god, då borde hon väl inte ändra sig igen? Jag förstår inte hur det skulle gått till, lynchen blev ju stoppad igår, alltså måste hon fått svaret på sian på morgonen. Men nu verkar hon ju inte hålla hemlig som god längre? Eller har jag missat något?
Ja, ängeln var ju död så något beskydd kan de knappast ha trott fanns. Om inte brevis snabbt som attan delade ut ett beskydd som användes. Men det är ju bara en natt, så sedan är ju även BSF oskyddad. Så det talar inte till hennes fördel. Om det nu inte är som du skriver, att de vill få henne att se misstänkt ut genom att inte käka henne...

Jo det har jag läst, det är ju ungefär samma spelare som de flesta pratar om. Men det är ju fler kvar så därför tänkte jag att det vore intressant att se vad du tycker där.

Ingen aning! Har ingen annan teori än.. Du då?

Har en potentiell lya med MM, Ankan och dig Bollen där två är ulvar och en är tjuv,om det är 2 ulvar kvar men detta är enbart baserat på att Hemlig och BSF är goda. Är Hemlig ulv och Bsf tjuv så måste en ulv till in där och så långt har jag inte kommit än.. men är det så är iallafall du Bollen och AA på den goda sidan. MM har jag ingen aning om än.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix