Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Fast... hemlig borde väl veta om att hon själv är ulv och därmed hela lyan?O_o Om inte hemlig är ulv kan dom väl käka BSF ganska riskfritt för varför skulle tjuven försvara en god till tänderna? Till och med stoppa en lynch?

Men alltså jag måste gå tillbaka och kolla på när BSF fick reda på att hemlig var ulv? I vilken info skulle det finnas isåfall? Den @agnesnicolewinter fick som spion men aldrig förde fram? Eller natten som gick när spionen blev käkad?

Jag kan inte riktigt släppa detta så så skriver lite innan jag åker iväg !
Jag tror ju i så fall att det hände vid första nattens tjuveri om det är så att BSF är tjuv och hemlig är ulv

Alltså jag har ju baserat hela teorin på att ANW la sin röst på hemlig i första DL- Jag HAR skrivit. men gör det igen för jag fattar att det är lätt att missa i allt jag skrivit. att OM ANW fått raden tjuven stjäl av hemlig - så är det inte förrän hemlig kommer in med sitt inlägg som ANW ens kanske får ett hum om vart hon har hemlig? Och det dessutom inte skrivits något om hemlig innan av någon? Alla som tjuvas HAR ju inte en förmåga att bli stulen på tex?
Infon talar ju bara om att hemlig är tjuvad i så fall och inget om vilken sida hon står på.
Sedan KAN man ju kanske utläsa lite från spioninfon om en rad saknas samtidigt som en person blivit tjuvad då kan man via uteslutningmetoden räkna ut vilken roll den tjuvade kanske har
Sedan har jag funderat över en sak till och ifall nu raden ulvarna käkar snurrfian inte stod med i första spininfon är det faktiskt inte helt säkert att ANW först greppade varför egentligen? Inte alla LLs tycker att den raden ÄR sponinfo om käket lyckas tex och tar inte med den då (detta har diskuterats förut) så det kan hända att det gick upp ett liljeholmens för ANW under lynchen- alternativt att hon frågade LL om det?
Men jag håller med om att ANW kan ha röstat på hemlig bara för det hon skrev ang BSF också- kanske tjuvades någon helt annan som syntes i infon och det kanske ledde ANW fram till att någon annan var god rentav?
hm....

Jag vidhåller att det vore bra att syna hemlig, men frågan är om vi har råd. Beror väl på om käket lyckas.

För övrigt tror jag inte jag kommer längre med BSF - hemlig. Jag tror av nämnda anledningar inte att de är tvillingar. Jag tror enligt teori ovan inte heller att BSF siat hemlig. Och som god, vilken specialroll vore värd att offra sitt lynchstopp på om både spionen och ängeln är döda?

Att de ändå kan vara tvillingar och goda annars skulle förlorat två goda som känner till varandra - två goda som känner till varandra och som är så omskrivna borde i det här läget ta ledningen och börja leta ulvar. BSF brukar vara drivande som god, men nu känns hon mer laid back. Och hemlig misstänker de som röstat på henne och påpekar att vi inte ska rösta ut en god. Men vad gör hon för att det inte ska bli så? Hon kan ju knappast förvänta sig att övriga ska följa henne bara för att?

Det är möjligt att hela tjuv - ulv-teorin är ett villospår men jag kan inte se hur tvillingar skulle spela så som de gjort eller vilka två andra goda som skulle göra det.

Om jag lever kommer jag nog inte in förrän senare. Nu ska GW jobba!

Det blev visst för långt ....

Jag tycker nog att det är konstigare att hemlig inte försökte rädda sig själv, än att Anna eller andra inte fick röster. Faktiskt.

Och här verkar hon vara ganska säker på att hemlig fick röster för att lyan försökte rädda paow. Sen röstade hon på mig för att min röst skulle ha varit en alibiröst, vilket också verkar konstigt om jag skulle ha försökt rädda paow, alla vet ju att det finns dolda extraröster + förhäxning som kunde ha använts, så jag tror nog att lyan ville ha mer skillnad än en röst isåfall. Verkar dumt att alibirösta i det läget på paow.

Att du lever är väl inte det enda beviset som behövs sas. Men det spelar in tycker jag. Varför skulle ulvarna vilja ha en god BM kvar?

tack bollen__ för ditt grävande inatt!
Jag undrar jag om inte just det att BSF röstade på just dig egentligen talar mest till hennes nackdel för mig? Jag tycker nog att det gör att det tippar över för mig del att BSF faktiskt kan vara tjuven och hemlig en ulv! Jag tror helt enkelt att du är god, baserat på det jag skrev igår och den uppfattningen stärks av det du fortsatt att gräva fram och teoria om nu -och att BSF försöker visa på det genom att rösta på dig!
Jag vet att jag reagerade lite på hennes röst när hon la den men inte riktigt kunde sätta fingret på varför
Försiktig eller ej... Men håller henne som go gör du. Och det tycker jag är intressant...

Jag är fortfarande inne på att du skulle kunna vara tjuv och därför vågade sticka ut hakan med din röst i DL1. Därför funderar jag ett extra varv på vad detta kan betyda. Kan hända att du tror att bollen__ är en av dina kollegor som du nu lite fint vill skydda? För om du åker ut och visar dig vara tjuv så kommer vi fundera på varför du hade bollen__ som god. För att lura oss eller inte? Och jag tror det är det du vill - att få oss att tveka och då inte rösta ut din kollega.

Dessutom så är bollen__ en av de jag tog upp som misstänkta pga hennes röst igår (sen röst på paow=alibi?)
Känner att jag inte kommer längre med mina tankar just nu så.
Med ovan teori:

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Då jag tror att hennes röst på paow kan vara alibi och att AnnaAnkas godförklaring kan vara ett sätt från AA att försöka skydda bollen__. Jag tror alltså att Anna kan vara tjuv och därför vågade sticka ut i DL 1 med sin röst på bollen1.
Jag har läst om den och det jag finner lite anmärkningsvärt är att hon så helt går på att jag skulle vilja hålla dig som god för att skydda dig såsom varande tjuv? Du var inte direkt på tapeten igår innan det? Jag kunde ju helt ha ätit bli att skriva något om dig i så fall?(om jag vore tjuv alltså- vore ju direkt osmart att skriva något dyligt iom hur fokus låg igår)
Och att du ju lika gärna kunde vara en god som jag i så fall skulle misstänka ? Och ändå rösta på DIG istället för den mer troligt onda enligt hennes resonemang - dvs mig.

Jag tycker att det är mycket som skaver där!
Jag är tillbaka där jag var innan lynchen igår faktiskt !
Jag tror nog att jag satte det korrekt då och att hemlig ÄR ulv och BSF tjuv
Skulle nu någon av dem bli käk inatt och visa sig vara tvilling så får stekpannorna stå på rad för mig
Men nu har jag iaf vridit på detta med dem två ungefär så mycket man kan göra i mina tankar och jag landar alltså tillbaka i det jag hade som teori i gårdagens lynch

Jag vidhåller att det vore bra att syna hemlig, men frågan är om vi har råd. Beror väl på om käket lyckas.

För övrigt tror jag inte jag kommer längre med BSF - hemlig. Jag tror av nämnda anledningar inte att de är tvillingar. Jag tror enligt teori ovan inte heller att BSF siat hemlig. Och som god, vilken specialroll vore värd att offra sitt lynchstopp på om både spionen och ängeln är döda?

Att de ändå kan vara tvillingar och goda annars skulle förlorat två goda som känner till varandra - två goda som känner till varandra och som är så omskrivna borde i det här läget ta ledningen och börja leta ulvar. BSF brukar vara drivande som god, men nu känns hon mer laid back. Och hemlig misstänker de som röstat på henne och påpekar att vi inte ska rösta ut en god. Men vad gör hon för att det inte ska bli så? Hon kan ju knappast förvänta sig att övriga ska följa henne bara för att?

Det är möjligt att hela tjuv - ulv-teorin är ett villospår men jag kan inte se hur tvillingar skulle spela så som de gjort eller vilka två andra goda som skulle göra det.

Om jag lever kommer jag nog inte in förrän senare. Nu ska GW jobba!

Här tänker jag precis som du angående hur lite de försvarat sig INNAN lynchen för att INTE behöva använda ett lynchstop? Det hade ju varit bra att ha kvar till senare , om de nu är goda båda två?
Visst borde de ju kunnat misstänka mera och att BSF fokuserar på mig och bollen__ igår talar inte alls till hennes fördel känner jag
Och bollen__ såsom hon resonerat igår och ffa under natten känner jag bara mer och mer att hon borde vara åt det godare hållet , så den uppfattningen har stärkts för mig nu.

Insåg det! Måste läsa om vad ANW skrivit faktiskt. Hon röstade ju på hemlig iaf. Så nån slags misstanke mot hemlig hade hon ju.

Jag får bara inte ihop varför stoppar hon lynchen mot någon hon inte vet rollen på. Annars måste hon ju antingen själv vara byfåne (och då kan hon inte lita på sian) eller fått brevsia. Skulle brevsian vara som en vanlig sia?
Så du tror att BSF kan ha fått en brevsia första natten då tänker du?
Jag tror nog att brevsian är som en vanlig sia - med roll och allt

Hm, samma natt som spionen är död gör det kanske inte det? Den hade nattDL va? Då har det nog inte gått nån info alls inatt. Eller? Har inte Paddis fått den frågan tidigare i leken? Ursch jag är för trött nu, måste gå och sova!
se svar till EmmaA det tror jag att den har gjort eftersom valet görs Iinför naten så den som ska få fulla infon är redan vald när spionen dör. Spionen själv fick ju av förklarliga skäl ingen drällrad, däremot har nog ulvarna fått en.....

Jag håller med @GW_Persson att sluta fokusera på hemlig och BSF eftersom det bara blir rundgång och koncentrera oss på att hitta de övriga ulvar eller eventuell tjuv eftersom dom enbart bara glider med nu och njuter av spelet liksom!
jag hinner inte nu måste dra ! men jag känner att det är i strörösterna i DL1 de kan finnas . MM kan vara på onda sidan. Men troligen inte ulv i så fall, och det känns ju som att den andra onda utanför lyan kan vara BSF så lämnar maria för stunden.
NU måste jag åka

Så du tror att BSF kan ha fått en brevsia första natten då tänker du?
Jag tror nog att brevsian är som en vanlig sia - med roll och allt
Så uppfattar jag den också. Men OM BSF siat hemlig som god, varför fundera på om hon är ulv EFTER att hon vet resultatet av sian? Speciellt med spioninfo i omlopp? Nej, det är helt osannolikt. Tror absolut inte på sia.

Uppdatering!!

250px-PM5544_with_non-PAL_signals.png

Våra tekniker har jobbat febrilt i natt och i har iaf lyckats få in TVs testbild så förhoppningsvis är vi i sändning ikväll igen.

Idag
DagDL 21.30
NattDL 07.30

I morgon fredag kommer jag att snabba upp leken så vi kör två lyncher och testar att köra DagDL och NattDL parallellt (alla val ska vara inne till DagDL). Jag lovar vara snabb med uppdateringen

Fredag
DagDL 21.15
NattDL 21.15

DagDL 22.00
NattDL 09 (lördag)

Tillfälligt avbrott fortfarande! :laugh::rofl:

Jag tänker välja att hänga kvar i att bsf är tjuv som blivit omfrågad och byfånen har fått svaret bybo och så tror jag att ulvarna har förstått att hon faktiskt är tjuv och därför inte käkat henne.

Det som då slår min blonda hjärna är ju varför stoppar hon lynchen? Antingen så är hemlig ulv, det är möjligt men inte säkert, hon kanske stoppar för att helt enkelt vinna cred, den lilla tjyvaktiga skatan.

Låt oss säga att hemlig är byfånen och hon har omfrågat bsf, då är det inte konstigt att hon tycker att bsf är genuint god (hon kanske glömt att tjuven ses som bybo). Om bsf stoppar lynch, vi tror att hemlig är ulv, och sen så röstar vi snabbt ut hemlig då hoppas bsf på att vi ska tro att hon, bsf är god som förstått hemligs roll och räddar byfånen. Om hemlig är byfånen så förklarar det också varför hon inte räddade sig själv i lynchen mot paow, hon hade en egen PM röst att lägga.

Så idag tänker jag släppa hemlig som ulv - i allafall för stunden.

BSF kan jag inte se som annat än tjuv, så henne kan vi absolut rösta ut idag, men hon är heller inte med i vinstvillkoren så jag ser hellre en ulv. Till exempel så tycker jag nog att Ankan inte riktigt känns slät, inte minst för att hon bet sig kvar i tvillingspåret, hon brukar ju se möjligheter snarare än bita sig fast. Det måste ju dock finnas några till?

:arghh::arghh:
Nu tycker jag att det är svårt.
Jag vill att den klarsynta dear agnesnicole ska vara här, hennes handler brukar ju säga: "Det som ser ut som en ulv..osv"

Uppdatering!!

250px-PM5544_with_non-PAL_signals.png

Våra tekniker har jobbat febrilt i natt och i har iaf lyckats få in TVs testbild så förhoppningsvis är vi i sändning ikväll igen.

Idag
DagDL 21.30
NattDL 07.30

I morgon fredag kommer jag att snabba upp leken så vi kör två lyncher och testar att köra DagDL och NattDL parallellt (alla val ska vara inne till DagDL). Jag lovar vara snabb med uppdateringen

Fredag
DagDL 21.15
NattDL 21.15

DagDL 22.00
NattDL 09 (lördag)
Jag jobbar kväll imorgon, så om jag är kvar så får jag lägga två röster innan jag åker, antar jag :p

Tillfälligt avbrott fortfarande! :laugh::rofl:

Jag tänker välja att hänga kvar i att bsf är tjuv som blivit omfrågad och byfånen har fått svaret bybo och så tror jag att ulvarna har förstått att hon faktiskt är tjuv och därför inte käkat henne.

Det som då slår min blonda hjärna är ju varför stoppar hon lynchen? Antingen så är hemlig ulv, det är möjligt men inte säkert, hon kanske stoppar för att helt enkelt vinna cred, den lilla tjyvaktiga skatan.

Låt oss säga att hemlig är byfånen och hon har omfrågat bsf, då är det inte konstigt att hon tycker att bsf är genuint god (hon kanske glömt att tjuven ses som bybo). Om bsf stoppar lynch, vi tror att hemlig är ulv, och sen så röstar vi snabbt ut hemlig då hoppas bsf på att vi ska tro att hon, bsf är god som förstått hemligs roll och räddar byfånen. Om hemlig är byfånen så förklarar det också varför hon inte räddade sig själv i lynchen mot paow, hon hade en egen PM röst att lägga.

Så idag tänker jag släppa hemlig som ulv - i allafall för stunden.

BSF kan jag inte se som annat än tjuv, så henne kan vi absolut rösta ut idag, men hon är heller inte med i vinstvillkoren så jag ser hellre en ulv. Till exempel så tycker jag nog att Ankan inte riktigt känns slät, inte minst för att hon bet sig kvar i tvillingspåret, hon brukar ju se möjligheter snarare än bita sig fast. Det måste ju dock finnas några till?
Jag är rätt ense med dig. Så då undrar jag vad du tror om Emma och FQ, som la de sista rösterna på hemlig när paow åkte. Ulvar som försöker rädda sin kollega?

Jag är rätt ense med dig. Så då undrar jag vad du tror om Emma och FQ, som la de sista rösterna på hemlig när paow åkte. Ulvar som försöker rädda sin kollega?

Mycket möjligt raring, min hjärna är lite suddig än.

Jag är rädd att suddet beror på att det är flera som är ulvar som håller låg profil och mest glider med. FQ är en dylik. Emma tycker jag har skärpt till sig och skrivit endel hyffsat vettigt inatt, men hon kan mycket väl vara polisongbeklädd ändå. ElenaBelle vet jag inte heller var jag har.

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11
Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn (bollen2)röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

lynchas: Bollen__1 ängel
Käkas: Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.23 AnnaAnka röstar på hemlig
21.26 GW röstar på hemlig
21.27 Elena röstar på Hemlig.
21.29 bollen__ röstar på hemlig
21.30 Emma_Andersson röstar på hemlig enligt ovanstående
Ingen lynchas (stoppad lynch)

Plockar fram den här så jag vet vart jag har den.

De som röstade på hemlig igår var Ankan, GW, Elena, bollen och Emma.

Ankan har jag haft en god känsla av, men jag kan vara tvärlurad. Hennes sätt att bita sig fast i saker och teorier som förkastas tidigare skaver.

GW har gett intryck av genuint letande, men jag har ju blivit lurad förr av spelare som jag tyckt göra det.

Elena har jag ingen koll på alls.

Bollen tycker jag känns som att hon verkligen funderar, speciellt nu under natten som gått.

Och Emma röstade jag på igår. Om hemlig är god tror jag Emma är ond eftersom hon lagt sista rösten på henne två dagar i rad nu.

Jag jobbar kväll imorgon, så om jag är kvar så får jag lägga två röster innan jag åker, antar jag :p
Ja det är helt ok, skriv bara två röster/motiveringar och skriv ut vilken som gäller den första dl och vilken som gäller för dl2.

Om person som förhandsröstat åker i första lynch/blir käk så räknas inte dennes röst i DL2.

Ja det är helt ok, skriv bara två röster/motiveringar och skriv ut vilken som gäller den första dl och vilken som gäller för dl2.

Om person som förhandsröstat åker i första lynch/blir käk så räknas inte dennes röst i DL2.
Om den som får andra rösten i DL2 åkte i DL1 då? Får man lägga ett alternativ eller blir det samma röst som i DL1 istället?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar