Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

se svar till EmmaA det tror jag att den har gjort eftersom valet görs Iinför naten så den som ska få fulla infon är redan vald när spionen dör. Spionen själv fick ju av förklarliga skäl ingen drällrad, däremot har nog ulvarna fått en.....
Så du tror att BSF kan ha fått en brevsia första natten då tänker du?
Jag tror nog att brevsian är som en vanlig sia - med roll och allt
Nä, jag tror nog egentligen inte det. Men Emma hävdade ju att bsf inte kunde vara tjuv typ och jag ville se lite vart det bar iväg. .

Jag tror inte brevis skickar sia till BM. För den är ju en man vill kolla upp först tänker jag !

Tillfälligt avbrott fortfarande! :laugh::rofl:

Jag tänker välja att hänga kvar i att bsf är tjuv som blivit omfrågad och byfånen har fått svaret bybo och så tror jag att ulvarna har förstått att hon faktiskt är tjuv och därför inte käkat henne.

Det som då slår min blonda hjärna är ju varför stoppar hon lynchen? Antingen så är hemlig ulv, det är möjligt men inte säkert, hon kanske stoppar för att helt enkelt vinna cred, den lilla tjyvaktiga skatan.

Låt oss säga att hemlig är byfånen och hon har omfrågat bsf, då är det inte konstigt att hon tycker att bsf är genuint god (hon kanske glömt att tjuven ses som bybo). Om bsf stoppar lynch, vi tror att hemlig är ulv, och sen så röstar vi snabbt ut hemlig då hoppas bsf på att vi ska tro att hon, bsf är god som förstått hemligs roll och räddar byfånen. Om hemlig är byfånen så förklarar det också varför hon inte räddade sig själv i lynchen mot paow, hon hade en egen PM röst att lägga.

Så idag tänker jag släppa hemlig som ulv - i allafall för stunden.

BSF kan jag inte se som annat än tjuv, så henne kan vi absolut rösta ut idag, men hon är heller inte med i vinstvillkoren så jag ser hellre en ulv. Till exempel så tycker jag nog att Ankan inte riktigt känns slät, inte minst för att hon bet sig kvar i tvillingspåret, hon brukar ju se möjligheter snarare än bita sig fast. Det måste ju dock finnas några till?
Funderade på det inatt, att lynchstoppet kan ha använts just för att få oss att tro att hemlig är ond då.
Emma och FQ ser ju lite polisongklädda ut då mtp deras sena röster på hemlig.
Och Sasses röst på paow kan ses som alibi.
Om jag kommer ihåg röstlistan rätt, har nyss vaknat.

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11
Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn (bollen2)röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

lynchas: Bollen__1 ängel
Käkas: Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.23 AnnaAnka röstar på hemlig
21.26 GW röstar på hemlig
21.27 Elena röstar på Hemlig.
21.29 bollen__ röstar på hemlig
21.30 Emma_Andersson röstar på hemlig enligt ovanstående
Ingen lynchas (stoppad lynch)

Plockar fram den här så jag vet vart jag har den.
Okej. Efter gårdagens lynch känns det än mer som att hemlig är god. För det verkade inte riktigt komma fram ngt alternativ till henne. Vilket säger mig att lyan skulle ha varit nöjda om lynchen inte blivit stoppad.

Det gör att jag fortsatt är misstänksam mot vollen__ pga hennes röstningar främst.

Noterar även att mariontazami plötsligt blivit säker på att jag skulle vara tjuv... Högst intressant det med...
Någon funderade kring mm som tjuven - måste gå tillbaka och se om det skedde före eller efter mm tror jag är tjuv.
Tänker att en påkommen mm väljer att gå ut hårt för att vända blickarna från sig själv...

Om den som får andra rösten i DL2 åkte i DL1 då? Får man lägga ett alternativ eller blir det samma röst som i DL1 istället?
Eftersom samma scenario uppstår om man röstar på någon i dl2 som hinner bli käk så stryks rösten bara. Man behöver inte ange ytterligare ett alternativ.

För övrigt, om flera säger redan nu att ni inte kommer kunna vara online i morgon så kan jag ändra tillbaka till vanlig lynch. . . :)

Låt oss säga att hemlig är byfånen och hon har omfrågat bsf, då är det inte konstigt att hon tycker att bsf är genuint god (hon kanske glömt att tjuven ses som bybo). Om bsf stoppar lynch, vi tror att hemlig är ulv, och sen så röstar vi snabbt ut hemlig då hoppas bsf på att vi ska tro att hon, bsf är god som förstått hemligs roll och räddar byfånen. Om hemlig är byfånen så förklarar det också varför hon inte räddade sig själv i lynchen mot paow, hon hade en egen PM röst att lägga.

Fast nu borde väl hemlig ha fattat vid detta laget att tjuven benämns som bybo? Har inte hört ett ord om detta från hemlig så tror inte hon är byfånen! Möjligt att BSF är tjuven men jag tror inte att hemlig är ulv isåfall.

Jag vet inte.. nått inom mig skaver med Anna Anka och nu hennes godförklaring av bollen , om dom sitter i lyan tillsammans passar det bra med denna teorin om BSF-hemlig. Antingen är AA och Bollen i lyan ihop och då är BSF och hemlig goda, eller tvärtom! :banghead:

Det är nått som inte stämmer här :cautious:

Så uppfattar jag den också. Men OM BSF siat hemlig som god, varför fundera på om hon är ulv EFTER att hon vet resultatet av sian? Speciellt med spioninfo i omlopp? Nej, det är helt osannolikt. Tror absolut inte på sia.

Nej du har nog rätt ...

Men nu är vi där igen och har snöat in på hemlig och BSF. :D Fast det känns som vi måste ta reda på åtminstone vad en av dom har för roll för att kunna leta vidare efter ulvar! :confused: Känner mig helt låst i detta tänket :eek:

Nä, jag tror nog egentligen inte det. Men Emma hävdade ju att bsf inte kunde vara tjuv typ och jag ville se lite vart det bar iväg. . [/B]

Jag tror inte brevis skickar sia till BM. För den är ju en man vill kolla upp först tänker jag !

Inte baserat på AA´s teori iallafall! Sen kan BSF givetvis vara tjuv ändå! Men nog fan skulle agnesnicole plockat upp om raden om ulvarna inte fanns och sen blir det käk ändå? Jag tror inte på BSF som tjuv och hemlig som ulv baserat på AA´s teori.

Inte baserat på AA´s teori iallafall! Sen kan BSF givetvis vara tjuv ändå! Men nog fan skulle agnesnicole plockat upp om raden om ulvarna inte fanns och sen blir det käk ändå? Jag tror inte på BSF som tjuv och hemlig som ulv baserat på AA´s teori.
Har någon rett ut exakt hur spioninfon skulle sett ut om käket blivit stulet? Jag har inte tid nu. Men det känns väsentligt.

För övrigt verkar alla nu ha sjuttielva tjuvkandidater, men inga ulvar. Hur många tjuvar finns det?:crazy: En roll som inte räknas. Det måste ju finnas fler ulvar! Jag känner mig helt av banan!

Har någon rett ut exakt hur spioninfon skulle sett ut om käket blivit stulet? Jag har inte tid nu. Men det känns väsentligt.

För övrigt verkar alla nu ha sjuttielva tjuvkandidater, men inga ulvar. Hur många tjuvar finns det?:crazy: En roll som inte räknas. Det måste ju finnas fler ulvar! Jag känner mig helt av banan!
Ja, ska se om jag kan hitta det. Eller vet inte om det var exakt men det ställdes frågor till LL om det.
Ulvarnas rad skulle iaf inte vara med om tjuven snott käket har jag för mig.
Jag ska leta upp det nu om jag hinner innan jag måste åka.

Om en ulv var bestulen så kan ulvarna inte käka, om de inte käkar så inträffar inte en käkhändelse........

innan du kör i diket - så jo det blir ju ett käk -> ficktjuven käkar men den raden finns inte i spioninfon - blev det tydlgiare??

Precis.
Ficktjuven kan käka
Men det finns ingen rad om att tjuvarna käkat
coh det finns ingen rad om att ficktjuven har käkat.

Uppdatering!!

250px-PM5544_with_non-PAL_signals.png

Våra tekniker har jobbat febrilt i natt och i har iaf lyckats få in TVs testbild så förhoppningsvis är vi i sändning ikväll igen.

Idag
DagDL 21.30
NattDL 07.30

I morgon fredag kommer jag att snabba upp leken så vi kör två lyncher och testar att köra DagDL och NattDL parallellt (alla val ska vara inne till DagDL). Jag lovar vara snabb med uppdateringen

Fredag
DagDL 21.15
NattDL 21.15

DagDL 22.00
NattDL 09 (lördag)
Kära LL.
Jag börjar jobba kl 21 på fredag. Så jag kan inte vara online. Men jag skulle ju kunna lägga två röster så som du skrev tidigare. Men då är ju risken att den andra rösten inte räknas pga man då röstat på någon som är lynchad/käkad?

Jag tror inte på sia. BSF började försvara hemlig i samband med DL2, men tidigare samma dag hade hon funderat på om hemlig kunde vara ulv. För mig finns det inte på kartan att BSF skulle misstänka någon hon vet är god för att vara ulv.

Jag tycker det finns en hel del protester runt tvilling-teorin.
Jag tror inte heller på sia. Av samma anledning som du!

Jag kommer vara tvungen att rösta tidigt idag eftersom jag ska på teater ikväll. Borde vara tillbaka i god tid, men tänker lägga en röst tidigt för säkerhets skull.

Jag lägger just nu hemlig åt sidan. Jag tycker att byfånen borde kommit med protester mot teorierna kring hemlig som god om dom inte stämmer. Varför bsf skulle använda sitt lynchstopp på henne har jag ingen aning om. Men sedan när gör bsf som man förväntar sig? :cautious: Jag tror inte bsf är ulv. God eller tjuv, baserat på att hon borde vara kollas av byfånen.

Så jag letar ulvar på annan plats. Och även om hemlig är ulv, finns det ju fler. Blickarna faller gärna på FQ och Emma, som jag skrivit innan, pga de senaste rösterna på hemlig i dl2 när paow åkte. Det skulle kunna vara ett räddningsförsök. Jag behöver också gå tillbaka och kika på rösterna på paow. Alibiröster är ju mycket tänkbart. Har inte i huvudet och leker från mobilen.

Nu kom jag av mig. Får fundera vidare och återkomma. :D

Noterar: rösterna på paow kom från GW, Ankan, bsf, bollen och Sasse.

Jag har sedan tidigare noterat att GW inte borde lyft paow i det läget om dom sitter i lyan tillsammans, men säkert är det ju inte.

Bsf borde som sagt inte sitta lyan.

Jag tycker bollen resonerar på ett ärligt sätt som jag känner igen från en god boll.

Sasse är väldigt osynlig och Ankan har fått mig att börja tveka på hennes tillhörighet (som jag skrev tidigare idag). Här finns möjliga alibiröster.

Nu måste jag jobba lite. Och fortsätta tänka.

Sasse är väldigt osynlig
Jag jobbar. Känns inte bra att vara aktiv med teorier under arbetstid. Det får vänta tills efter jag slutar. Igår kväll var jag som sagt också iväg. Min aktivitet beror i allra högsta grad på hur mycket jag har att göra i privatlivet, och inte vad jag kan tänkas ha för roll i lekar. :)

Jag jobbar. Känns inte bra att vara aktiv med teorier under arbetstid. Det får vänta tills efter jag slutar. Igår kväll var jag som sagt också iväg. Min aktivitet beror i allra högsta grad på hur mycket jag har att göra i privatlivet, och inte vad jag kan tänkas ha för roll i lekar. :)
Det har jag full förståelse för. Och jag tänker inte ondförklara dig för att du är osynlig. Det gör bara att det är svårt att få grepp om dig. :) Att jag funderar på dig som ev ond är för att din röst på paow skulle kunna vara alibi. Så det är svagt, mycket svagt.

Det har jag full förståelse för. Och jag tänker inte ondförklara dig för att du är osynlig. Det gör bara att det är svårt att få grepp om dig. :) Att jag funderar på dig som ev ond är för att din röst på paow skulle kunna vara alibi. Så det är svagt, mycket svagt.
Jag ville mest förtydliga varför jag inte var/är så synlig, till dig och alla de övriga i leken. Jag förstod att du gick igenom de som röstade på paow. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17