Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Ah. Jag blandade ihop det . Fick för mig att nattvakten bara fick reda på vem som bestulits men inte tjuven identitet... Så var det ju inte... :p
Det var värst vad du har kort minne;) du har ju själv frågat om detta innan?
från rollbeskrivningen:
Nattvakten – ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever också en ulvattack.

Och du gick ju väldigt noga igenom hela rollistan i början av leken så detta skaver lite för mig faktiskt.
detta var din egen kommentar ang nattvakten:
Kan överleva ulvattack, samt kan eventuellt få reda på vem ficktjuven är.
Får ficktjuven fortsätta tjuva om den har tjuverier kvar, eller stoppas det om den väljer nattvakten?

och detta frågade du om igår då du ville låta påskina att jag skulle kunna vara tjuven:
Får tjuven veta om han prickar nattvakten eller visad den som bybo för tjuven? <== @Paddington

Tjuven får veta att han är upptäckt

Det var värst vad du har kort minne;) du har ju själv frågat om detta innan?
från rollbeskrivningen:

Och du gick ju väldigt noga igenom hela rollistan i början av leken så detta skaver lite för mig faktiskt.
dett var din egen kommentar ang tjuven:

och detta frågade du om igår då du ville låta påskina att jag skulle kunna vara tjuven:
Fast det är ju inte alls det jag frågade om. Jag frågade om ifall tjuven får reda på att den är upptäckt, inte huruvida nattvakten fick tjuvens identitet eller tjuvens offers identitet - vilket var det jag rört ihop för mig nu.

Fast det är ju inte alls det jag frågade om. Jag frågade om ifall tjuven får reda på att den är upptäckt, inte huruvida nattvakten fick tjuvens identitet eller tjuvens offers identitet - vilket var det jag rört ihop för mig nu.
men i din genomgång av rollistan så verkar det ju som du med dina egna kommentarer har fattat det?
Jag hänger inte med?

Jag sitter fortfarande och velar. Så många av er som röstade på mig igår. Ska nog gå igenom röstlistorna igen och se om det finns nån tråd jag kan följa för att hitta en ulv.
Är det enda stället du letar ulvar på? Bland de som röstade på dig? Vad tror du om alla andra?

hemlig röstar på MariaMontazami. Dels för att hon röstade på mig igår, vilket var första rösten efter rösten på paow och kan således ha varit ett räddningsförsök av paow. Dels håller hon på att skriver väldigt mycket om tjuven och vill godförklara sig själv. Det är som att hon vill få bort ev misstankar från sig själv mot andra.
Kära trög-Emma
Om du frågar petite moi så säger jag att det inte handlar om omfrågningen, utan vem som ulvarna försökte käka, resp vem som blev käk. Om det är två olika personer så betyder det att den som blev bestulen är ulv. Det syntes också i spioninfon. Typ såhär tänker jag mig.

Ulvarna käkar MariaMontazami
Tjuven stjäl av hemlig

Sen blir utfallet istället att Snurrfian är käk.

Då borde dear agnesnicole kunnat dra slutsatsen att MariaMontazami är god (såklart) och att hemlig är ulv.

3. AnnaAnka det är jag
5. FarmenQristina oroväckande osynlig. Verkar vara upptagen IRL iofs Har idag röstat på ElenaBellle. Känns som en röst lagt för att inte avgöra idag. kan vara i lyan som håller låg profil, kan vara en god med ont om tid. Har ingen aning om vart jag har henne
6. Gunilla_Persson har idag kommit med bra grävande vad det gäller BSF och hemligs eventuella tvillingskap Tidiagare har jag reagerat på att hon och nån mer uttryckte det som att jag skulle vara i lyan för att jag tjattrar mycket :p Trots mitt namn så händer det att jag inte bara tjattrar , ibland är det seriöst kvackande också ;):D
Men Gunilla är inte i topp på min lista idag även om jag inte vågar hålla henne som god för det
7. MariaMontazami verkar ha fått uppfattningen att jag skulle vari siaren , och röstar på mig idag för att jag skulle vara tjuven som kunnat stjäla infon från ANW igår . Alltså OM jag hade gjort det - och haft den rollen så skulle jag väl 1) försöka se till att ANW blev lynchad? 2) inte försöka ta över den rollen från ANW, särskilt INTE ANW som har bra radar på att hitta ondingar, somliga mer än andra :angel: 3) jag hade väl försökt hinta om ANWs roll till de i lyan på något sätt? Och sedan tror jag verkligen inte att ANW skulle låtit bli att få fram det på något sätt att hon var bestulen Så sätt på dig tänkarhatten och tänk om- tänk rätt! ANW verkar tro att MM skulle vara god, så baserat på det så är inte MM för mig heller i topp idag. Men jag kan inte annat än hålla ett öga på henne också- men det är nog mest för att hon röstar på mig, det är lätt att bita sig fast i en tanke - det vet jag om någonO_o
8. ElenaBelle missade att rösta igår Hade röstat på hemlig . har kommit in i leken nu och här känner jag att jag behöver
9. Emma_Andersson röstar på hemlig igår för intrasslade tankar som känns ulviga .Idag vill hon påstå hemlig dalat på hennes lista över misstänkta. men i övrigt har jag inte sett så mycket av henne hoppas på att hon kommer in med mer tankar under kvällen Just nu kan jag inte sortera henne åt någotdera hållen
11. Hedinn/ bollen__2 jag får faktiskt inga ondvibbar av hur bollen__2 skriver, Hon har deltagit i diskussionerna och öht verkat vettig och kan vara en jag vill försiktigt luta åt det godare hållet faktiskt. Observera att jag skriver försiktigt Hon verkar ha tänkt lite liknande som jag själv gjort sedan hon gjorde comeback utan att verka inställsam som hon kan göra nr hon är ond .Kanske den jag misstänker minst idag faktiskt
12. hemlig ja du ja du @agnesnicolewinter , tänk om man hade kunnat fråga om du visste något om hemlig eller bara röstade där? Sammantaget så är hemlig en jag misstänker mest idag - pga sina felaktigheter i sin teorisammanställning, och för att jag avskrivit min fundering om henne som tvilling med BSF efter lite grävande från flera .
13. Sasse har deltagit tidigare idag och det hon framfört verkar vettigt och begrundande och utan förutfattade meningar. Men hon vet ju hur man ska spela spelet sas så att lita på at hon skulle vara god det vågar jag inte! Men iaf inte under lupp idag på det hon skrivit hittills
14. Blacksmithfarm den andra jag känner mig väldigt frågande till. Frågan är om hon verkligen är en ulv? eller om hon kan vara den tjuvaktiga skatan i spelet? Jag är öppen för att hon kan vara endera eller, men tänker att om någon haft möjlighet att fråga något via byfånens möjlighet, om den inte redan använts till DL1,
15. GW_Persson Ptja ännu en som jag misstänker vet hur man spelar spelet:D Inte hittat något konstigt än, och hon la första rösten på Paow igår. Men å andra sidan behöver det inte betyda att hon är god för det. Men idag så fokuserar jag nog främst på BSF och hemlig i mina tankar , GW lämnar jag åt sidan för stunden men är inte säker på vart jag har honom

Men jag undrar jag om ens det finns någon rad med i ett sådant fall som du beskriver ovan- Ulvarna hade ju inget käk- det var stulet Förtydligande: Jag menar raden ulvarna käkar ...... raden
LL har skrivit innan när jag frågade om det att händelser som inte ägt rum inte kommer med i infon? se det jag fetat

Se där ja.. Emma kanske inte var så trög ändå :p

Fortsätter läsa...

Jag vacklar kring hemligs tillhörighet. Jag ser två scenarier till att det inte var hon som åkte igår. Antingen att brevbäraren delat ut en förhäxning som sedan använts på någon av de som röstade på hemlig, eller att någon tyckte att läget var så viktigt att denna någon använde sin extraröst på paow. Eller alternativ 3, att brevbäraren delat ut en extraröst och den lades på paow. I vilket fall finns möjligheten att hemlig har en roll värd att rädda.

Så min röst faller på någon av dem som röstade på hemlig, eftersom det kan ha varit ett sätt att försöka rädda paow. MM röstade där, henne har jag sedan förut teoria om att hon inte är min högst misstänkta. Röst 2 på hemlig la jag själv. ANW la tredje. Paow fjärde. Då finns FQ och Emma kvar. Jag har inget grepp om någon av dem så jag går chansa. Det finns ju möjlighet att båda är onda.

Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson

11. Hedinn/ bollen__2 jag får faktiskt inga ondvibbar av hur bollen__2 skriver, Hon har deltagit i diskussionerna och öht verkat vettig och kan vara en jag vill försiktigt luta åt det godare hållet faktiskt. Observera att jag skriver försiktigt Hon verkar ha tänkt lite liknande som jag själv gjort sedan hon gjorde comeback utan att verka inställsam som hon kan göra nr hon är ond .Kanske den jag misstänker minst idag faktiskt
Försiktig eller ej... Men håller henne som go gör du. Och det tycker jag är intressant...

Jag är fortfarande inne på att du skulle kunna vara tjuv och därför vågade sticka ut hakan med din röst i DL1. Därför funderar jag ett extra varv på vad detta kan betyda. Kan hända att du tror att bollen__ är en av dina kollegor som du nu lite fint vill skydda? För om du åker ut och visar dig vara tjuv så kommer vi fundera på varför du hade bollen__ som god. För att lura oss eller inte? Och jag tror det är det du vill - att få oss att tveka och då inte rösta ut din kollega.

Dessutom så är bollen__ en av de jag tog upp som misstänkta pga hennes röst igår (sen röst på paow=alibi?)
Känner att jag inte kommer längre med mina tankar just nu så.
Med ovan teori:

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Då jag tror att hennes röst på paow kan vara alibi och att AnnaAnkas godförklaring kan vara ett sätt från AA att försöka skydda bollen__. Jag tror alltså att Anna kan vara tjuv och därför vågade sticka ut i DL 1 med sin röst på bollen1.

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__

Försiktig eller ej... Men håller henne som go gör du. Och det tycker jag är intressant...

Jag är fortfarande inne på att du skulle kunna vara tjuv och därför vågade sticka ut hakan med din röst i DL1. Därför funderar jag ett extra varv på vad detta kan betyda. Kan hända att du tror att bollen__ är en av dina kollegor som du nu lite fint vill skydda? För om du åker ut och visar dig vara tjuv så kommer vi fundera på varför du hade bollen__ som god. För att lura oss eller inte? Och jag tror det är det du vill - att få oss att tveka och då inte rösta ut din kollega.

Dessutom så är bollen__ en av de jag tog upp som misstänkta pga hennes röst igår (sen röst på paow=alibi?)
Med ovan teori:

Då jag tror att hennes röst på paow kan vara alibi och att AnnaAnkas godförklaring kan vara ett sätt från AA att försöka skydda bollen__. Jag tror alltså att Anna kan vara tjuv och därför vågade sticka ut i DL 1 med sin röst på bollen1.
Och hur skulle jag ha kunnat veta att inte bollen___1 råkade vara ulv tror du? Om något så tror jag ju att en tjuv som inte vet om lyan och inte heller lyan känner till tjuven att den verkligen ligger lågt i första DL och röstar en ströröst?

Med ovan teori:

Men du, hur skulle jag kunna veta att paow skulle åka när hemlig har fick fler röster? Det är inte mycket till alibi då direkt.
Sen kan du ju inte beskylla mig om att ankan håller mig för god, det kommer ju liksom inte från mig utan från henne.

Men du, hur skulle jag kunna veta att paow skulle åka när hemlig har fick fler röster? Det är inte mycket till alibi då direkt.
Sen kan du ju inte beskylla mig om att ankan håller mig för god, det kommer ju liksom inte från mig utan från henne.
Tja, även om inte paow åkt så kan det ju bli alibi längre fram i leken...

Jag börjar fundera på om det är så att jag ringat in hemlig och BSF korrekt jag?
Så om inga protester kommer nu i sista minuterna fram till DL 21.30 så kommer jag att rösta enligt det jag teoriat om hela dagen
Jag tror mest på scenariet att BSF och hemlig spelar för den onda sidan - troligen en som tjuv och den andra som ulv .Två ulvar har jag väldigt svårt att se att de håller varandra goda så som de gjorde igår. Tvillingar kunde ha gjort det, men det har vi nog slagit hål på idag BSF är borgmästare så kan stoppa lynchen en gång också så det känns ju lite som mission impossible att få ut henne idag . Är hon god trots allt men inte säker på hemligs godhet så bör hon inte stoppa lynchen om den går mot hemlig . Är det som jag misstänker att BSF är tjuven som tjuvat av hemlig ja då kan hon mycket väl stoppa lymchen för att rädda en ulv :idea:

men jag röstar där ändå så får vi se hur det faller sig

AnnaAnka röstar på hemlig för jag tror att hon kan vara ulv som blivit bestulen av BSF
BSF försöker kanske tom göra sig lite misstänkt med lite udda förklaringar och sin röst på bollen? Och en tjuv vill väl skydda en ulv den vet om och hellre åka ut än den?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar