Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Tog med alla citat av ANW igår innan lynchen
det var inte mycket hon skrev faktiskt , vilket var vad jag själv kom ihåg det som

Börjar med att försvara MM (här föds tanken om att de skulle kunna vara tvillingar ffa med tanke på att ANW dessutom nominerade MM till BM och sedan röstar på samma som MM både i Dl1 och DL2)
Hon verkar avskriva MM som tjuven? Kan det vara så att MM var den som BLEV bestulen första natten? Det är ganska klart att hon avskriver MM som just tjuv faktiskt? Sedan beror det ju på om MM har något att bli bestulen på om hon själv vet om det i så fall? Hon verkar ju mest inne på att ANW själv skulle blivit bestulen då?
Jag vill inte utesluta att @MariaMontazami är ond men jag har svårt att se att hon skulle vara i lyan med den rösten igår. Är man ulv och tror sig hitta en tjuvhint så kniper man väl?
MM skulle som någon annan sa däremot kunna vara tjuven men det känns som ett väldigt osmidigt sätt att visa sig på så jag landar lite i att hon lä'ggs åt sidan för mig för idag iallafall.

funderar på om käket kan ha blivit stulet - men då får jag inte ihop det med min tanke ovan att hon vill avskriva MM OM hon verkligen trodde att den betjuvade var en ulv? Kanske hade inte MM blivit bestulen tots allt? Utan att ANW på annat sätt kände sig säker på henne som god sådär som hennes handler @LenaH ofta kan göra?
Tjuven kan ju förutom pricka de goda specialrollerna också ha prickat en ulv och snott käket. Då känner också tjuven till en lyamedlem.

Reagerar på hemlig i flera inlägg:
Isf är det jag som är skum för jag la andrarösten på bollen1.

Det var ju iofs väldigt dumt vet vi nu i efterhand men jag tyckte det var en bra teori som jag spann vidare på och jag ville inte BoPa eller lägga en OT-röst.

Jag bryr mig inte om ifall det är en andraröst eller ej, tycker jag det låter vettigt och har liknande tankar så kör jag.

Jag tyckte det var väl mycket OT ändå igår och det där var den första seriösa teorin + röst.

försvarar med eftertryck sin röst på bollen__
Det är klart att det inte är BRA att rösta ut ängeln men hur i helskotta ska någon kunna ana sig till vem som har den rollen i DL1??

En andraröst står ut mer än en tredje- eller fjärderöst?

Med det resonemanget skulle ju alla lägga ströröster och DL1 lottas.

Funderar över gunillas fundering ang om ulvarna försökt sno åt sig käket(var det väl? Hon har inte svarat med citat till vem det var- men har för mig att det var Gunilla?
Är du kvar i den tanken? Och måste det isf vara Bsf eller kan de också försökt med Sasse?

Röstar sedan på hemlig
Min handler måste gå och lägga sig så ANW röstar på hemlig för att det är lite väl många luckor i teorierna och det känns som en lurvig typ som skriver för att ha skrivit ungefär.

Jag spinner vidare i mina tankar innan idag att ANW inte la rösten på paow för att hon var inte omfrågad av byfånen igår. Hemlig skulle kunnat ha varit det- men som det skrevs igår så tror jag faktiskt bara att hon röstade på den hon misstänkte mest helt enkelt Och att spioninfon i princip gav nada zipp niente !
Jag ser INGA kommentarer som tyder på att hon skulle varit bestulen (något i stil med- "frustrerad över vad svårt det är- när man inget vet!" skulle jag då ha skrivit tex om det hade hänt mig med den rollen.
Men det kanske bara är jag det:idea:
Samt att hon ju INTE är misstänksam mot mig tyder också på att hon inte är bestulen. Då jag faktiskt teoriade mycket kring möjlig info (och tydligen fick flera att tro att JAG var lösmynte spionen på kuppen:crazy:)

Jag funderar mer på om även lyan kan ha trott att MM och ANW var tvillingar faktiskt och det var därför de valde henne som käk? Samt det faktum att ANw är otäck för en lya att ha med i leken- hon brukar vara duktig på att hitta ulvarna när hon själv är god

Funderar över gunillas fundering ang om ulvarna försökt sno åt sig käket(var det väl? Hon har inte svarat med citat till vem det var- men har för mig att det var Gunilla?
Nu kom ju inte ANW citatet med men var inte det om borgmästarnominering? Hur snor ulvarna käk menar jag?

Nu kom jag på att det var någon som frågade vad jag tänkte kring bsf och att hon glömde att Snurris blivit käk. Att det borde tala emot att hon satt i lyan (jag ville ju placera henne där igår). Och ja, är hon ulv, och det var ulvarna som käkade igår då är det ju lite konstigt och inte så sannolikt. Som sagt hade jag extremt ont om tid igår och hann helt enkelt knte fundera så mycket och läsa ordentligt.

Om käket däremot blev stulet, som det ju diskuterats en hel del kring idag är det ju inte alls osannolikt.

Men, jag vet inte alls vart jag har bsf. Hon är hal som en tvål. Ål. Tvål av ål.

Nu kom jag på att det var någon som frågade vad jag tänkte kring bsf och att hon glömde att Snurris blivit käk. Att det borde tala emot att hon satt i lyan (jag ville ju placera henne där igår). Och ja, är hon ulv, och det var ulvarna som käkade igår då är det ju lite konstigt och inte så sannolikt. Som sagt hade jag extremt ont om tid igår och hann helt enkelt knte fundera så mycket och läsa ordentligt.

Om käket däremot blev stulet, som det ju diskuterats en hel del kring idag är det ju inte alls osannolikt.

Men, jag vet inte alls vart jag har bsf. Hon är hal som en tvål. Ål. Tvål av ål.

Bra poäng att käket kan ha blivit stulet. Det har jag ju själv tänkt på men inte dragit konsekvensen rörande BSF.

Jag funderar över BSF och hemlig. faktiskt när man läser det som @Gunilla tog upp så känns det inte så troligt att de skulle vara tvillingar ändå väl?
Tvillingar kan iofs gärna lite bli att visa att de är just det - men brukar inte gå omkring och misstänka varandra direkt heller (öven om jag har för mig att det har hänt i en gammal lek at en tvilling faktiskt röstade ut sin tvilling och det utan att det var någon omvandling med i leken :p Det var före jag själv började leka men har för mig att det kommit upp)
Om det är så att de INTE är tvillingar så lutar jag mer åt att de är onda i så fall BSF brukar inte godförklara någon för att den håller henne själv som god väl? I DL2? Och hennes roll som BM har ju inte hunnit sätta några avtryck i spioninfon heller för att hålla henne som god såsom trolig spion?
Jg leker med tanken att Hemlig var den som blev bestulen av BSF som tjuv?
Vem började godfröklara vem först av dem egentligen? Det måste jag gå tillbaka och kolla!
Och det är ju den tanken jag har haft lite i bakhuvudet ända sedan ANW visade sig vara spionen att hon KAN ha sett raden tjuven stal från hemlig? Och om då BSF började godförklara hemlig och hemlig svarar tillbaka med att godförklara BSF så kan det ju vara för att de hittade varandra som onda?
Möjligen ska man vända på reonemanget så att det är BSF som är Ulv och hemlig som är tjuv - men jag tror nog att ANW skulle rösta på den hon tror är ulv i det sammanhanget OM hon nu hade en sådan rad skickad till sig .
Hemlig kom ju rätt sent med sina inlägg igår så innan dess kanske det inte var helt lätt att se på vilken sida hon spelar?
Scenariot kan funka om hemlig ät tjuven och BSF är god också- om det var BSF som var bestulen Fast då tycker jag att hon borde reagerat med misstänksamhet på en som vill hålla henne så tydligt god å andra sidan?

Jag har faktiskt alternativ till några att vara tvillingar som jag kom på redan igår ;) utöver de jag redan tagit upp (MM & ANW var det inte iom att ANW var spion) hemlig och BSF skulle kunna vara det men med tanke på hur de därefter svängt om varandra så börjar det kännas mer osannolikt?

Det vore ju toppen om man kunde veta vart man hade BSF , och hemlig med för den delen- men inte på bekostnad av om de faktiskt ÄR tvillingar:idea:

Intressant tanke och faktiskt känns den inte helt osannolik egentligen :)
Det hade varit bra att ha haft agnesnicolewinther kvar nu :(- för det är nog bara hon förutom de onda som vet svaret på det....

Men raringen, du menar väl inte att jag är lierad med AnnaA? Inte en chans säger jag. Vi kanske är på samma sida, men vi är inte lierade på det viset som du så ondsint insinuerar.

Om vi säger såhär - jag tyckte själv att jag motiverade min röst väldigt bra för att vara DL1. Det hade kunnat vara så som jag trodde i mitt teoriinlägg: att bollen__ var tjuv och ville visa sig för lyan. Då vore det väl ganska så dumt av lyan att försöka rösta bort bollen__ ? Det gör att jag tänker lite på den där lilla bimbon, pauw eller vad hon nu heter, som höll med om att min tanke var intressant, men valde ändå att inte lägga röst där. Kan det vara en liten hårig rackare?
Här hittar jag ett intressant inlägg av MM. Jag tror ju inte att hon som ulv skulle ha lyft upp allt om bollen1 som ev tjuv. Och här börjar hon fundera kring paow, rätt så tidigt uner gårdagen. Alibi, visst är det tänkbart, men det känns lite magstarkt?

Det har diskuterats mycket om AnnaAnka och att hon kan vara möjlig tjuv. Jag var själv inne på det igår med anledning av att hon väldigt ofta skrev att hon inte satt i lyan. Det besvarade hon med att hon ville poängtera att hon var god. Visst, men eftersom det finns en ond utanför lyan så känns ordvalet lite knepigt om det är en godförklaring man vill åt.

Jag hade även Paow som misstänkt igår men så valde ankan att rösta på Paow vilket gjorde att jag blev lite fundersam. Om nu Ankan är tjuv, borde hon rösta på en misstänkt ulv då? Alibi?

Min röst hamnade på hemlig igår eftersom jag tyckte hennes inlägg var förvirrade (mer än vanligt) och det fanns många tankar runt det. Men efter lynchen igår och de diskussioner som varit så känner jag att jag släpper henne för tillfället.

Jag funderar över BSF och hemlig. faktiskt när man läser det som @Gunilla tog upp så känns det inte så troligt att de skulle vara tvillingar ändå väl?
Tvillingar kan iofs gärna lite bli att visa att de är just det - men brukar inte gå omkring och misstänka varandra direkt heller (öven om jag har för mig att det har hänt i en gammal lek at en tvilling faktiskt röstade ut sin tvilling och det utan att det var någon omvandling med i leken :p Det var före jag själv började leka men har för mig att det kommit upp)
Om det är så att de INTE är tvillingar så lutar jag mer åt att de är onda i så fall BSF brukar inte godförklara någon för att den håller henne själv som god väl? I DL2? Och hennes roll som BM har ju inte hunnit sätta några avtryck i spioninfon heller för att hålla henne som god såsom trolig spion?
Jg leker med tanken att Hemlig var den som blev bestulen av BSF som tjuv?
Vem började godfröklara vem först av dem egentligen? Det måste jag gå tillbaka och kolla!
Och det är ju den tanken jag har haft lite i bakhuvudet ända sedan ANW visade sig vara spionen att hon KAN ha sett raden tjuven stal från hemlig? Och om då BSF började godförklara hemlig och hemlig svarar tillbaka med att godförklara BSF så kan det ju vara för att de hittade varandra som onda?
Möjligen ska man vända på reonemanget så att det är BSF som är Ulv och hemlig som är tjuv - men jag tror nog att ANW skulle rösta på den hon tror är ulv i det sammanhanget OM hon nu hade en sådan rad skickad till sig .
Hemlig kom ju rätt sent med sina inlägg igår så innan dess kanske det inte var helt lätt att se på vilken sida hon spelar?
Scenariot kan funka om hemlig ät tjuven och BSF är god också- om det var BSF som var bestulen Fast då tycker jag att hon borde reagerat med misstänksamhet på en som vill hålla henne så tydligt god å andra sidan?

Jag har faktiskt alternativ till några att vara tvillingar som jag kom på redan igår ;) utöver de jag redan tagit upp (MM & ANW var det inte iom att ANW var spion) hemlig och BSF skulle kunna vara det men med tanke på hur de därefter svängt om varandra så börjar det kännas mer osannolikt?

Det vore ju toppen om man kunde veta vart man hade BSF , och hemlig med för den delen- men inte på bekostnad av om de faktiskt ÄR tvillingar:idea:

vad menar du att Gunilla tagit upp?

så du funderar på om BSF kan vara ulv ändå? Du verkade inte så inne på det förut imorse?
Jag tror ALLA kan vara ulvar till motsatsen är bevisad. Det som fick mig att hålla BSF som mindre trolig ulv är, vilket jag skrivit X gånger, är att jag tyckte det i så fall var märkligt att hon glömt att Snurris var käkad. Dessutom funderade jag på om hon och hemlig var tvillingar.

Det sistnämnda tror jag nu inte på. Det visades att BSF funderat runt hemlig som ulv. Och idag funderar hemlig runt BSF som ulv. Även om tvillingarna vill undvika att outa sig tycker jag det är en bit därifrån till att misstänka varandra för att vara ulvar. Jag har faktiskt ingen aning om var de står.

Men i morse? Jag har väl babblat om det här hela dagen och som jag skrev inte dragit tanken hela vägen vad det skulle innebära i det här perspektivet om käket blev stulet.

Jag måste rösta nu, för ska till stallet för veckans hoppträning. Är inte hemma före dl så måste få iväg en röst nu. Känner mig såhär O_o

Jag väljer att lägga min röst på en deltagare som inte bidragit till att leta ulvar (kasta sten i glashus var det...) och kanske kan vara en ulv som smugit under radarn?

FarmenQristina röstar på ElenaBelle

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar