Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Jag tänker att nattvakten borde vara tydlig med vem som är tjuv på något sätt då faktiskt :idea:
och paow som tänkte så om mig igår var ju ulv
För det var ju gårdagen jag syftade på ju!
Idag är det en annan femma - ffa eftersom inte alla varit inne och teoriat än:)
MM idag iofs tänker så om mig idag - men någon nattvakt är hon inte som har den tanken pga att hon avslöjat mig och det vet hon själv (hon ska inte kommentera huruvida hon har rollen öht- men det räcker att hon vet att jag har rätt)
Ah. Jag blandade ihop det . Fick för mig att nattvakten bara fick reda på vem som bestulits men inte tjuven identitet... Så var det ju inte... :p

om offret har ngt av värde så ja - då får den veta direkt e DL.

Ok!

Om käket blev stulet visste ulvarna alltså om det och då ville de säkert meddela sig med tjuven. Jag kollade vilka inlägg mellan DL och natt-DL som nämner Snurris som blev käk och det är bara ett. Det här av @Blacksmithfarm :

Spontant känner jag mig misstänksam mot Snurrfian och AnnaAnka som kommer med de senare rösterna på bollen__ Samtdigt påminner jag mig själv om att ulvarna inte kan ha vetat om bollen__s roll - men jag kan tänka mig att de är nöjda med resultatet. I alla fall, det gör ju att min spontana misstänksamhet kanske inte är så logisk.

Känner att jag skulle behöva läsa om tråden, men vet inte om jag orkar göra det nu. Vi får se. Om jag överlever natten så ska jag iaf göra det.

Och då undrar jag ju om BSF är ulv och pekar ut någon som är ok att käka?

Men om käket blev stulet blev ju spioninfon det inte. I så fall vet ANW att BSF är bestulen. Hur syns det i hennes inlägg?

OBS att detta är en teori och inget jag vet. Nu ska jag sätta mig i bilen. Åter om en timme.

EDIT!!!! Glöm allt detta! Inget käk om det är stulet enligt LL!

Senast ändrad:
BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11
Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn (bollen2)röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

lynchas: Bollen__1 ängel
Käkas: Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

Tja. Jag tror i alla fall inte att GW är byfåne som frågat om paow. För då borde ANW ha följt den rösten.
De som sticker ut för mig är dels MM och GP som lägger de första rösterna på hemlig (försök att rädda paow?) samt bollen__ och Sasse som lägger de sista rösterna på paow = kollegor som vill ha alibi?
Och skulle även hemlig vara ond så är defenitivt de senare rösterna misstänkta enligt mig.

Då ska vi se hur många inlägg ni hinner med medan jag skriver min sammanfattning och mina tankar såhär långt :cautious:

Paow – tar med nån multigrej. Nominerar GW som borgmästare. Röstar på AnnaAnka. En bimbo. påstår hon själv, som gör ett försök att leta ulvar. Känns inte ond för mig i nuläget.

AnnaAnka – har frågor om brevbäraren. Googlar på ElenaBelle. Nominerar hemlig till borgmästare. Tar med MP3 med högtalare. Röstar på bollen__. I och med att det är första rösten känns den inte så väldigt misstänkt just nu, men å andra sidan kanske det blev en ren lyckoträff för en ulv. Pratar en del om ficktjuven.

FarmenQristina – tycker det är mycket trams i leken. Tar med en limpa cigg (och smugglar med en tändare). Röstar GW som borgmästare, tycker det behövs en karl för att hålla ordning. Röstar på mig, hemlig. Har inte sett så mycket av henne som jag skulle vilja. Har förstått att hon är lite egen, men ja...skulle vilja se mer tankar från FQ.

Gunilla_Persson – räknar roller. Tar med ett foto av sig själv (O_o). Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på BSF.

MariaMontazami – tar med toffsar, vad annars. Dock orolig att de ska bli stulna. Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på bollen__. En andraröst känns lite udda i första DL tycker jag. Får mig att lägg MM åt den lurviga sidan, men jag kan ha fel.

ElenaBelle – tar med läppglans. Nominerar Sasse till borgmästare. Röstar på GW_Persson. Känns inte som hon har så stor koll på sig själv, hon är förlovad men hon vet inte mer än så. Rädd att försäga sig om fästman och nåt mer?

Emma_Andersson – tar med en spegel. Röstar ElenaBelle som borgmästare. Röstar på Snurrfian. Flaggar för tidsbrist. Känns rätt neutral för mig.

agnesnicolewinter – tar med plattång, känns som en udda sak att ta med sig men jaja. Nominerar MariaMontazami som borgmästare. Röstar bollen__

Hedinn/bollen__2 – undrar vad de som varit gifta flera gånger kallas. Funderade på att ta med vin. Valde istället insektsmedel. Nominerar hemlig till borgmästare. Röstar på Agnesnicolewinter, rädd att hon ska stjäla eluttaget för vinkylen.

hemlig – that's me :)

Sasse – tar med myggnät. Röstar EmmaAndersson. Har kommit med några försök att leta ulvar idag och det känns genuint, men jag har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig i ulvlekar.

Blacksmithfarm – Har lite frågor om rollerna. Tar med hörlurar för att få lugn och ro. Nominerar Sasse som borgmästare. Röstar på Hedinn. Letar ulvar. Tror AnnaAnka lade en räddningsröst på MariaMontazami. Valdes till BM, jag lade min röst där själv och hon känns genuint god.

GW_Persson – tar med en hopfällbar jaktstol. Röstar på MariaMontazami. Röstar paow i dagDL2 då han tycker det var konstigt att hon inte röstade på bollen__ i DL1. För min del känns en andraröst i DL1 mer skumt än det. Vet inte riktigt var jag har GW just nu.
Här är hemligs omdiskuterade inlägg från igår där hon godförklarar bsf. Hon skriver också att hon inte tycker paow verkar ond och att hon tycker MM verkar lurvig. Plus det hon säger om Sasse, som diskuterats en hel del.

Om en ulv var bestulen så kan ulvarna inte käka, om de inte käkar så inträffar inte en käkhändelse........
Vill du förtydliga detta så min hjärna fattar. Betyder det, som jag tror, att om käket blir stulet väljer ulvarna inget käk, men tjuven får käka, eller betyder det att tjuven inte heller går käka, alltså uteblivet käk?

Edit - nerver mind.

Då känns det som ulvarna blev bestulna. Annars förstår jag inte varför Nicole hade skrivit som hon gjorde. Jag ska försöka läsa igenom Nicoles inlägg ifrån igår (försöka menar jag att jag ska göra det om inte en hund tycker jag ska leka med henne istället)

Då känns det som ulvarna blev bestulna. Annars förstår jag inte varför Nicole hade skrivit som hon gjorde. Jag ska försöka läsa igenom Nicoles inlägg ifrån igår (försöka menar jag att jag ska göra det om inte en hund tycker jag ska leka med henne istället)
Och OM det är så så måste ju agnesnicolewinther ha sett den raden i infon- vem som blev bestulen. Och då blir hennes röst på hemlig jätteintressant ju! För om hon listat ut att käket blev stulet så vet hon ju att en bestulna är ulv- eller hur? Och jag tror ju att ANW nog röstade på en som hon hur som helst ansåg mest trolig som ulv igår.Oavsett info eller inte

Jag sitter fortfarande och velar. Så många av er som röstade på mig igår. Ska nog gå igenom röstlistorna igen och se om det finns nån tråd jag kan följa för att hitta en ulv.

Och OM det är så så måste ju agnesnicolewinther ha sett den raden i infon- vem som blev bestulen. Och då blir hennes röst på hemlig jätteintressant ju! För m hon listat ut att köket blev stulet så vet hon ju att en bestulna är ulv- eller hur? Och jag tror ju att ANW nog röstade på en som hon hur som helst ansåg mest trolig som ulv igår.Oavsett info eller inte
Min datorn är jätte seg men jag har försökt läsa igenom alla ANW inlägg ifrån igår. Men pågrund av seg dator så kan jag ha missat något. Jag tycker inte det ser ut som att ANW vet något om hemlig utan det ser ut som ANW misstänker Hemlig pågrund av det hon skrivit.

Hon verkar inte heller ha några direkta misstankar om någon annan (efter DL då hon fått info).

Hörrni jag ska vandra ut med mina stackars bortglömda pälsmonster. Återkommer innan DL.

Edit: kom på att OTfärg kanske är bra!

Har nått fram till gårdagens röstning. Hemlig hade sex röster, paow fem. Paow åkte. Det kan betyda två saker. En eller flera dolda röster lades på paow. Eller, brevbäraren delade ut en förhäxning vid första dl som sedan användes på någon av dem som röstade på hemlig.

Som jag ser det finns det tre möjliga extra röster. Bsf har (eller hade) en. Byfånen en och brevis kan/kunde dela ut en. Någon har troligen (om det inte är förhäxningen då) trott tillräckligt mycket på hemlig för att använda sin enda extraröst för att rädda henne.

@Paddington Om någon får ett brev med en extra röst, måste den användas i kommande dl eller får den spara på den?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar