Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Eftersom jag verkar ha min tänkarhatt på mig. (den är väldigt söt med två tofsmesar on top)

Jag till skillnad från andra tror att hemlig och blacksmitfarmaren kanske spelar tillsammans ändå. Eftersom hemlig inte ändrade sin röst så att hon hamnade utanför farozonen så tror jag helt enkelt att det beror på att hon vet var blacksmithfarmaren la sin PMröst. Eller så är hemlig den som är byfåne och själv kunde se till att en extraröst hamnade på bimbon. Det är ju en annan variant. Dock vetifåglarna om hon hade kunnat lita helt till det eftersom BM både har utslagsröst och en extraröst.

Så kort sagt. Antingen eller. I slutänden. I don't know
Har du bild på mössan? :D

För att vara seriös. Menar du att du tror att de spelar tillsammans som onda, eller goda isåfall? Det framgår inte riktigt av ditt inlägg, eller så är jag trög.

Har du bild på mössan? :D

För att vara seriös. Menar du att du tror att de spelar tillsammans som onda, eller goda isåfall? Det framgår inte riktigt av ditt inlägg, eller så är jag trög.

Kära du, hatt, det är en hatt inte en billig mössa
Det är ju det jag inte vet :arghh::banghead:. Men jag tror att de spelar ihop.

Är det bara jag eller är det inte ovanligt lite teorier från ANW med tanke på hennes roll? Beror det på att det hände väldigt lite eller blev spioninfon stulen?

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

Jag funderar över varför hemlig röstade på AA och inte alls försökte rädda sig själv eller typ jämna ut när hon la sin röst. Varför i det läget inte göra något? De flesta brukar väl trots allt försöka rädda sig själva både som ond och som god om det nu inte är så att man kanske har en viktigare roll än den andre. Men det känns väl inte riktigt som ett scenario som kan vara troligt här?!

GW - tycker att GW som den professor han är har resonerat ovanligt vettigt hittills. La första rösten på paow igår och har inte gjort något som för mig är utstickande.
MM - Röstade ju på B1 med teorin att B1 kunde vara tjuven. Trodde ju sen som B2 att MM kanske själv var tjuven som vinkade på det sättet men eftersom jag tycker att hon verkar ganska vettig idag (hur vettig man nu kan vara när man har tofsar överallt!) så har jag släppt den teorin lite.
G_P - skriver att hon följde upp sitt spår från DL1 igår när hon röstade på hemliga pga tidsbrist. Ska komma in senare idag och det ska bli intressant, har inte så mycket att gå på här än så länge.
Hemlig - se tidigare. Men ja, hemlig brukar vara lite förvirrad men det var extremt virrigt där ett tag. (ska jag säga, som B1 blandade jag ju ihop paow och AA). Vet inte vad jag ska tro om hemlig, hon verkar inte så god men det är ju lätt att få den känslan när det är så förvirrat också.
Bsf - misstänkt hemlig, inte misstänkt hemlig, misstänker hemlig? Många vändningar. Om jag inte missuppfattat. Måste läsa igenom igen.
FQ-ingen riktig uppfattning om henne.
Sasse - verkar vettig.
EmmaA - la sista rösten på hemlig. Vet inte om det säger något.
Ankan glömde jag ju! Dena Anka. Jag vet inte. Tycker hon ryckt upp sig lite idag motför igår? Men det är något jag inte kan sätta fingret på riktigt..Vet ej.
Dendär nya. Elena. Missade att rösta igår och jag känner inte att hon liksom inte synst så mycket?!

Nu är det som så att lilla jag har en date ikväll. Både candle light dinner och cinema, det ni flickor och proffessorn.

Jag måste ju rösta och sneglar åt både Ankan (som tjyv), hemlig och bsf som möjliga ulvar, men de kan lika gärna vara tvillingar så jag vågar inte rösta på nån av dem . Jag vet så väldigt lite och blir så nervös av min kommandet dejt och att LL inte gjort det förtydligande jag önskar. Det måste ju finnas flera ulvar än bimbon, men jag har lite svårt att komma på vilka det kan vara.

Då får jag lägga en röst på den jag tror kan vara tjyv även om jag hellre röstar på en ulv.

MariaMontazami röstar på AnnaAnka.

Hon låtsades vara spion igår och det var skumt tycker jag. Hon lär ju inte vara ulv eftersom de sedemera åt spionen. Kan det varit en indikation på att hon de facto stal av spionen eftersom dear annanicolewinter inte hade så många teorier igår, som proffessorn så påpassligt noterar. Dessutom så kan ju rösten på den första bollen varit en hint åt lyan. Sen försöker hon med de öppnaste korten i världen låtsas att hon inte alls vinkat. Typisk den falska Ankan om hon är falsk och tjyvaktig.

kvar i leken är de som inte blivit färglada 11 st
1. Snurrfian bybo
2. Paow
3. AnnaAnka
4. bollen__1
5. FarmenQristina
6. Gunilla_Persson
7. MariaMontazami
8. ElenaBelle
9. Emma_Andersson
10. agnesnicolewinter
11. Hedinn
12. hemlig
13. Sasse
14. Blacksmithfarm
15. GW_Persson

goda roller kvar

Brevbärare – får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen kan t.ex. innehålla en sia, en extra röst, ett beskydd, ge bort en förhäxning (Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag, den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta)

Byfånen - Som byns fåne har personen inget vett och ingen moral, men ibland kan de vara smarta också. Byfånen får en gång under spelets gång ta reda på en persons identitet, men bara om personen är ulv eller inte. Goda specialroller kommer att benämnas som bybor då Byfånen frågar om deras roll. Måste PM:a frågan inför natten. Vid en lynchning får Byfånens röst räknas två gånger då personen lyckas mygla till en röst utan att någon ser detta. En röst skrivs i tråden och den andra lämnas i hemlighet till LL genom PM.

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever också en ulvattack.

Bybor borde finnas minst en kvar , troligen finns det 2

Onda roller kvar
Ficktjuven – stryker omkring i byn och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Deadline dagDL för att använda vid NattDL/kommande dag.

Lyan
Ulvar 3-4 st beroende på hur många bybor som finns kvar

Också Vinstvillkor ånyo så man kommer ihåg att det är ulvarna som räknas där
Goda vinner när ulvarna är döda
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda

Vad kan ha hänt igår som syns i spioninfon? Och även lite annat som nog inte syns i spioninfon

OM brevbäraren skickat ett paket så
Brevbäraren skickar paket till xxxx
Byfånen röstar extra på xxxx

om den valt att göra det- men jag tror mest att det kan vara så att det inte skedde igår enligt mitt tidigare resonemang om det ang hur ANW röstade igår på hemlig
Byfånen siar xxxx
Om den inte frågat innan så kan den ha gjort det inatt
Ficktjuven tjuvar från xxxx oavsett hur det nu är med raden Ulvarna käkar som jag och MM dividerar om så kan man nog dra slutsatser egentligen ändå huruvida den tjurade är ulv eller inte
Om raden ulvarna käkar finns med och det valet inte är samma som sedan är resultatet = den som är tjuvad är troligen ulv . Om raden ulvarna käkar INTE finns med = den tjuvade är ulv Om raden ulvarna käkar ÄR med och det stämmer med utfallet så troligen är den tjuvade god (troligen för att det finns en viss risk att tjuven valt samma som ulvarna)
Nattvakten kan också veta om ficktjuvens identitet och ficktjuven veta att den är påkommen om tjuven försökt stjäla av nattvakten
ulvarna käkar agnesnicolewinther om de kunnat göra ett val eller att de faktiskt bestämde över käket) detta mtp frågan huruvida den raden kommer med alls om de blivit bestulna på käket tex
Borgmästaren lägger sin extra röst på xxxx om den valt att göra det. Här tänker jag att det inte är otroligt att BSF (som vi ju vet är BM) kan ha lagt sin extra röst på Paow igår. Ffa om hon faktiskt håller hemlig som en kompis (god eller ond sådan är i sådana fall inte helt lättbedömt)

som sagt så tror jag att det borde finnas någon som fått spioninfon skickad till sig idag och några saker borde kunna framgå där som kan vara till hjälp (i alla fall i dens egna pusselläggande)

Ååååhh ångest.

Å andra sidan så är det ju dumt att se ut som spion, det är ju som att bjuda ut sig till käk?

@bollen__
Min indikation på att de spelar ihop är detta att hemlig inte ändrade sin röst (plus hur de höö varann om ryggen). Varför gjorde hon inte det när hon hade kunnat sätta sig själv i ett säkrare läge? Enda orsaken jag kan se är att hon visste att en PM röst också hamnade på bimbon. Borgmästarblacksmitfarmaren har en PM röst att ta till och jag tänker att hemlig visste det och att hon satt sejf.

Ååååhh ångest.

Å andra sidan så är det ju dumt att se ut som spion, det är ju som att bjuda ut sig till käk?

@bollen__
Min indikation på att de spelar ihop är detta att hemlig inte ändrade sin röst (plus hur de höö varann om ryggen). Varför gjorde hon inte det när hon hade kunnat sätta sig själv i ett säkrare läge? Enda orsaken jag kan se är att hon visste att en PM röst också hamnade på bimbon. Borgmästarblacksmitfarmaren har en PM röst att ta till och jag tänker att hemlig visste det och att hon satt sejf.
Då är jag med, jag funderar också över varför hon inte ändrade sin röst och du har ju ett scenario där som verkar troligt tycker jag.

Ang Ankan tänker jag att om hon nu inte är ond men spelar spion så kan det ju vara så att hon "ville" bli käk pga någon roll med skydd? Eller så snodde hon av spionen? Fast om hon tjuvat av spionen så får väl inte ulvarna veta det om de inte hade extrem tur med drällraden? Får inte ihop mina tankar riktigt..

Nu ska jag börja gå igenom leken från början. Men, jag tror inte att tvillingar går ut så hårt med god förklaringar av varandra så tidigt i leken som framförallt hemlig gjorde igår. Det är lite för uppenbart och bjuder ju verkligen in ulvarna att spräcka tvillingparet. Om bsf och hemlig är ett "par" så tror jag inte att det är tvillingar.

Nu ska jag läsa.

Kära trög-Emma
Om du frågar petite moi så säger jag att det inte handlar om omfrågningen, utan vem som ulvarna försökte käka, resp vem som blev käk. Om det är två olika personer så betyder det att den som blev bestulen är ulv. Det syntes också i spioninfon. Typ såhär tänker jag mig.

Ulvarna käkar MariaMontazami
Tjuven stjäl av hemlig

Sen blir utfallet istället att Snurrfian är käk.

Då borde dear agnesnicole kunnat dra slutsatsen att MariaMontazami är god (såklart) och att hemlig är ulv.

Trög Emma hälsar att hon fattar nu.. Jag hade givetvis fattat det direkt.

Skriver på mobilen och finns ingen logga ut knapp? Så Emma kunde inte logga in

Kan det varit en indikation på att hon de facto stal av spionen eftersom dear annanicolewinter inte hade så många teorier igår, som proffessorn så påpassligt noterar.
Jag tror nog att ANW varit väldigt misstänksam mot tex mig igår OM hon nu faktiskt blivit bestulen första natten? Och hade nog öht kunnat ge en vink om det någonstans igår? Som jag redan tidigare skrivit faktiskt om just detta
Jag har skam till sägandes inte hunnit gå igenom vad hon skrev igår, men jag kan hålla med om att det nog inte var så mycket?
Men kan ha en aning om att det faktiskt kanske inte fanns så värst mycket info att få egentligen?
Jag börjar vackla i att byfånen ens frågat om någon igår faktiskt ( detta baserat på att ANW röstade på hemlig och hon var lösmynta spionen)
Brevbäraren kanske är en feg typ som inte vågat skicka något paket alls hittills?
Tjuven lär ha tjuvat skulle jag tro iofs och KAN ha grund i varför ANW röstade på hemlig när hon gjorde det.
BM blev ju vald till DL1 så inga rader om den kan ju ha hunnit komma med i första infon (tänker på extraröst och stop av lynch här)
Jag tror inte att tjuven träffat på nattvakten under första natten i vart fall- det hade nog märkts tycker jag! denna dagen är det mer osäkert- dp inte alla varit inne och teoriat än.
Byfånen kan ha sagt en extra röst i DL1 - men det känns inte sannolikt -Det skulle vara om MM är byfånen då- men så som hon teoriat i leken så känns det inte troligt för mig
raden om vem ulvarna käkar - tja fanns den med och den INTE var samma som utfallet så fattar jag om hon reagerade på hemlig om hon vart bestulen.
Fanns DEN inte med så borde det ju tyda på att tjuven träffat en ulv också.

Så kan vara så att det inte fanns direkt mycket att gå på egentligen (beror helt på vad som hän i leken)

Då är jag med, jag funderar också över varför hon inte ändrade sin röst och du har ju ett scenario där som verkar troligt tycker jag.

Ang Ankan tänker jag att om hon nu inte är ond men spelar spion så kan det ju vara så att hon "ville" bli käk pga någon roll med skydd? Eller så snodde hon av spionen? Fast om hon tjuvat av spionen så får väl inte ulvarna veta det om de inte hade extrem tur med drällraden? Får inte ihop mina tankar riktigt..

Man får inte glömma bort att BM dessutom har utslagsröst vid lika.....
Ang tjuverier så tror jag ju som sagt att ANW skulle låtit det märkas på något sätt.- jag tror inte att hon gjort det-?
jag måste verkligen sätta mig att lusläsa henne inlägg istället för att besvara alla här :banghead:

Men ang tjuvadet så vet ju bara den som är tjuvad om det ifall den har något att bli bestulen på väl?
Tex en bybo vet nog inte ens om ifall den blivit bestulen tänker jag (för ficktjuven kammade noll)
Däremot funderar jag på om brevbäraren kan ha blivit bestulen kanske? Och därför inte kunnat dela ut något brev? Jag funderar i de banorna för att jag misstänker att ANW inte fått så många rader helt enkelt . Men å andra sidan skulle väl brevis välja mottagare till DagDL så det första brevet borde ju kunnat ha delats ut (såtillvida ett paket skickades alls förstås) Nä det var nog en återvändsgränd med den tanken....

Kommit så långt som till rollistan. :p Sitter och funderar över vilka "sior" som kan finnas i leken. Brevbäraren kan ha delat ut en sia o paket. Till första eller andra dag-dl som då kan ha använts under natt 1 eller 2. (Har jag fattat rätt nu? :o )

Byfånen kan en gång under leken kolla vilken sida någon tillhör. Får då svaret ulv eller bybo. Men tjuven visas som bybo vill jag minnas? Alltså kan man inte till 100 lita på det svaret.

Tjuven kan "sia" genom sina tjuverier.

Någon som har något att invända?

Kommit så långt som till rollistan. :p Sitter och funderar över vilka "sior" som kan finnas i leken. Brevbäraren kan ha delat ut en sia o paket. Till första eller andra dag-dl som då kan ha använts under natt 1 eller 2. (Har jag fattat rätt nu? :o )

Byfånen kan en gång under leken kolla vilken sida någon tillhör. Får då svaret ulv eller bybo. Men tjuven visas som bybo vill jag minnas? Alltså kan man inte till 100 lita på det svaret.

Tjuven kan "sia" genom sina tjuverier.

Någon som har något att invända?
Ja, tjuven visas som bybo, så det är väl bara om byfånen får svaret ulv hen kan va säker.

Jag tänker att nattvakten borde vara tydlig med vem som är tjuv på något sätt då faktiskt :idea:
och paow som tänkte så om mig igår var ju ulv
För det var ju gårdagen jag syftade på ju!
Idag är det en annan femma - ffa eftersom inte alla varit inne och teoriat än:)
MM idag iofs tänker så om mig idag - men någon nattvakt är hon inte som har den tanken pga att hon avslöjat mig och det vet hon själv (hon ska inte kommentera huruvida hon har rollen öht- men det räcker att hon vet att jag har rätt)

Äsch - tror inte jag blir mycket klokare, kan lika gärna rösta nu.

Blacksmithfarm röstar på Hedinn

För jag tror att lyan kanske vill sno åt sig BM- rollen och hennes och AnnaAs nomineringar av hemlig sticker ut - är de kollegor? Att Hedinn själv fått nomineringar av MariaM och Gunilla passar in på att lyan skulle kunna vilja sprida sina chanser att få BM-rollen.
Det här talar ju också för att bsf inte skulle vara tvilling med hemlig. För om jag tolkar henne rätt närde hon här en misstanke om att hemlig ev satt i lyan?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix