Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

@AnnaAnka Dag1 tyckte jag att det var konstigt att paow inte röstade på den hon trodde var tjuven. Men dag2 tycker jag inte det är lika anmärkningsvärt, speciellt inte när hon tar fram vinstvillkoren där det framgår att ulvarna är viktigast att lägga energi på. Nu är ju paow död, så det spelar väl egentligen ingen roll vad hon skrev som så, såvida inte hon trodde du var tjuven och försökte hinta till dig ;)
Ja precis det jag fick uppfattningen att hon gjorde flera ggr igår- vilket jag också skrev tydligt till henne själv och även redovisade mina tankar om

Hugger bara en svarsknapp

Jag tycker det är intressant att läsa vad du skriver idag och jag kände mig rätt undrande igår över BSF som försvarade hemlig . Jag läser vad du skriver inte bara detta utan också det andra under dagen idag
Jag kan hålla med om att BSF nog inte är min starkaste kandidat till att vara i lyan. Jag funderar mer på att Agnesnicolewinther röstade på hemlig igår? Hon om någon borde ju vetat vad det stod i infon efter första DL och hade väl varit lämpligt att följa mot Paow om hon nu var omfrågad av byfånen igår? Det var ju inte direkt någon som godförklarade paow igår- Iofs var det ju en som inte hann in (ElenaBelle)
Men kan det vara så att hon utifrån spioninfon kunde tro att även hemlig var ond? Sedan är spioninfo inte alltid helt lätt att tyda - det beror ju på lite hur man får ihop sina pussel när man har tillgång till infon

Men förklara för en trött och trög Emma.. vilken info skulle kunna gå ut om att hemlig var ulv? Om byfånen frågade står det väl bara att hemlig är omfrågad? Inte att hemlig är ulv? Eller?

Vad får dig att tro att lyan visste hennes roll, istället för att bara gissa?
Ja du? Kan inte veta säkert förstås men nog känns det som att de visste? Annars fanns det ju flera andra att försöka ta istället? Som inte var ifrågasatta och som efter igår verkade lite att lita på för ganska många? Det brukar ju vara de som ulvarna vill ha ut så alla hamnar i osäkerhetsläge Och jag tror nog att lösmynta spionen var högprioriterat för dem att få bort igår
Enda trösten i det hela är ju att lösmynta spionen nog hann att skicka vidare en full info till en spelare som hon litade på :)

Jag vet inte riktigt var min röst ska gå ikväll, efter rusningen mot mig och paow igår. En ulv åkte ut, så det var ju bra. Men rösta inte ut en god, snälla ni.

GW litar inte helt på mig efter att BSF säger att jag ev kan vara ulv. Men det är helt ok för BSF att ha glömt vem som blev käkad? Är väl inget svårt för en ulv att låtsas glömma för att verka god?

Det är inte så att jag med hull och hår tror på vad BSF säger. Jag drar mina egna slutsatser. Men jag funderade på om det kunde finnas en viss anledning till att BSF argumenterade för din godhet. Men både efter att någon (Sasse?) visade att BSF funderat på om du var ulv och det du skriver nu om att hon kan vara ulv som låtsats glömma gör att jag inte längre tror på den teorin jag hade tidigare (fattar det som att @Emma_Andersson tänkt i samma bana).

Men förklara för en trött och trög Emma.. vilken info skulle kunna gå ut om att hemlig var ulv? Om byfånen frågade står det väl bara att hemlig är omfrågad? Inte att hemlig är ulv? Eller?
jag tror inte att byfånen har frågat om hemlig igår faktiskt.....
Det jag funderar över är om hemlig var bestulen? Och det i så fall framgår av infon att tjuven käkade snurrfian?
Det är en sådan möjlig info jag funderar kring
Ett annat tänkbart alternativ är att BSF vart bestulen och att det inte alls fanns någon rad om att tjuven skulle käkat snurrfian och att ANW därför blev misstänksam mot hemlig som så klart höll BSF som god .
Sedan finns det ett alternativ till : att BSF och hemlig vet vart de har varandra helt enkelt

jag tror inte att byfånen har frågat om hemlig igår faktiskt.....
Det jag funderar över är om hemlig var bestulen? Och det i så fall framgår av infon att tjuven käkade snurrfian?
Det är en sådan möjlig info jag funderar kring
Ett annat tänkbart alternativ är att BSF vart bestulen och att det inte alls fanns någon rad om att tjuven skulle käkat snurrfian och att ANW därför blev misstänksam mot hemlig som så klart höll BSF som god .
Sedan finns det ett alternativ till : att BSF och hemlig vet vart de har varandra helt enkelt

Nej rent spontant känns det som hemlig inte var det första valet för byfånen att fråga om , om det nu överhuvudtaget fanns en omfrågad. Fanns ju betydligt mer intressanta att fråga om isåfall!

Ja precis det jag fick uppfattningen att hon gjorde flera ggr igår- vilket jag också skrev tydligt till henne själv och även redovisade mina tankar om
Vad ska hon ha gjort flera gånger menar du? "Hintat" om att du var tjuven? Jag förstår inte.
Ja du? Kan inte veta säkert förstås men nog känns det som att de visste? Annars fanns det ju flera andra att försöka ta istället? Som inte var ifrågasatta och som efter igår verkade lite att lita på för ganska många? Det brukar ju vara de som ulvarna vill ha ut så alla hamnar i osäkerhetsläge Och jag tror nog att lösmynta spionen var högprioriterat för dem att få bort igår
Enda trösten i det hela är ju att lösmynta spionen nog hann att skicka vidare en full info till en spelare som hon litade på :)
Fetat. På vilket sätt kändes det som att de visste? Jag är inte alls säker på den teorin. För mig kan det lika gärna ha varit en slump att de käkade spionen. Flera andra deltagare fanns också att välja bland, men så är det ju alltid? Och vem vet hur olika lyor prioriterar sitt käk?

Jag är som sagt skeptisk till att det är på det sättet som du teoriar, att ulvarna visste vilken roll ANW hade. Det tycker jag är för svårt att veta. Men jag kan absolut ha fel.

GW litar inte helt på mig efter att BSF säger att jag ev kan vara ulv. Men det är helt ok för BSF att ha glömt vem som blev käkad? Är väl inget svårt för en ulv att låtsas glömma för att verka god?
Det är väl i och för sig inte konstigt att GW inte litar på dig, varför skulle hen göra det?

Misstänker du BSF numera? Vad är i så fall din teori kring din vändning sedan igår?

Mobilleker nu på em. Dator ikväll.

Tagga mig gärna med frågor så jag inte missar:)
@balcksmithfarm Jag undrar hur du ställer dig till hemlig idag? Det är flera som funderar över din vändning i att hon kan kanske vara en ulv ändå efter ditt försvar av henne igår. Likaså att hon också vekar fundera över dig som kanske en ulv idag.
Jag är också intresserad av att höra vilka du misstänker mest . hemlig är kanske inte din starkaste kandidat?

[...]

Menar du då som onda? Som goda tvivlar jag numera efter att fått upp ögonen för att BSF funderar på hemlig som ulv igår och hemlig funderar runt BSF idag.

Beträffande ANW är hon ju duktig på att hitta ulvar och blir därför ofta käk tidigt väl?

Vad ska hon ha gjort flera gånger menar du? "Hintat" om att du var tjuven? Jag förstår inte.

Fetat. På vilket sätt kändes det som att de visste? Jag är inte alls säker på den teorin. För mig kan det lika gärna ha varit en slump att de käkade spionen. Flera andra deltagare fanns också att välja bland, men så är det ju alltid? Och vem vet hur olika lyor prioriterar sitt käk?

Jag är som sagt skeptisk till att det är på det sättet som du teoriar, att ulvarna visste vilken roll ANW hade. Det tycker jag är för svårt att veta. Men jag kan absolut ha fel.
Jag kan inte heller veta , det kan bara ulvarna. Men mest för att jag tänkte att de hade iaf en troligt god för de flesta de kunnat tagit istället? Men var kanske rädda att den personen fått ett paket med ett beskydd? Nu tror jag iofs att det kan vara troligare att brevis skickat vidare något annat lämpligt till den personen jag tänker på efter gårdagens lynchresultat -och det kan ha stor nytta för dagens funderingar om det är så som jag tror där:)

Menar du då som onda? Som goda tvivlar jag numera efter att fått upp ögonen för att BSF funderar på hemlig som ulv igår och hemlig funderar runt BSF idag.

Beträffande ANW är hon ju duktig på att hitta ulvar och blir därför ofta käk tidigt väl?
Jag har inte uteslutit att de kan vara goda båda faktiskt beror väl på hur pass tydliga de skulle vilja vara som goda i det fallet? Men absolut att jag tänker nog att de kan vara onda tillsammans . men i så fall troligen inte i lyan ihop då.
Jo ang ANW så har du en poäng i det faktiskt :)

@balcksmithfarm
Det där räknas nog inte som en tagg :p

@Blacksmithfarm
@balcksmithfarm Jag undrar hur du ställer dig till hemlig idag? Det är flera som funderar över din vändning i att hon kan kanske vara en ulv ändå efter ditt försvar av henne igår. Likaså att hon också vekar fundera över dig som kanske en ulv idag.
Jag är också intresserad av att höra vilka du misstänker mest . hemlig är kanske inte din starkaste kandidat?

Fast om det nu är som du funderar över så är ju ändå inte ulvarnas originalval av käk i det scenariot helt säkert en god iom att de kan ha valt tjuven också? Som ju är ond? Och frågan är om den raden Ulvarna käkar xxxx ens finns med i spioninfon? de hade ju i så fall blivit bestulna på käket ju och inte kunnat göra något val? Däremot kanske det kan komma med en rad tjuven käkar snurrfian (för att ta det scenariot du använder) eller hur funkar det med det @Paddington?
Om tjuven stulit käket står det "ulvarna käkar xxxx" ändå?
men om det är somjag misstänker med raderna -DÅ är det ju rätt uppenbart att den som är tjuvad borde vara ulv? Eller tänker jag fel här?
Sitter på mobilen, men spioninfo innehåller info enligt
Tjuven tjuvar från. . .
Innehåller inte info om vad som sker m ev stöldgods.

Om en händelse inte inträffat finns det ingen info med om den i spioninfon.

[...]Nu tror jag iofs att det kan vara troligare att brevis skickat vidare något annat lämpligt till den personen jag tänker på efter gårdagens lynchresultat -och det kan ha stor nytta för dagens funderingar om det är så som jag tror där:)

Jag vet inte om det har betydelse för dina tankar, men det är väl så att brevis skickar före dag-DL? Och att gårdagens lynchresultat om du i det involverar kunskap om paows roll i så fall (orkar inte kolla brevis DL) inte kunnat påverka val av paket eller motståndare.

Försöker citera Anna anka. Men det funkar inte...

Vet inte vart jag har hemlig nu. Har inte riktigt hängt med i vad hon skrivit om mig, det måste jag läsa om. Men jag tycker det känns som om hon var lyans försök att rädda paow...

Jag har inte uteslutit att de kan vara goda båda faktiskt beror väl på hur pass tydliga de skulle vilja vara som goda i det fallet? Men absolut att jag tänker nog att de kan vara onda tillsammans . men i så fall troligen inte i lyan ihop då.
Jo ang ANW så har du en poäng i det faktiskt :)
De spelar ju troligen inte tillsammans, men kan ju vara i samma lag. BSF lär ju inte ha haft hemlig som en trolig ulvkandidat igår om de varit goda i par sas. Frågan är väl om BSF kan ha fått veta något om hemlig efteråt? I och med hennes, i mitt tycke, tvärvändning. Jag sitter inte med rollerna framför mig just nu. Onda kan de vara också, men tycker inte heller det känns som två ulvar i så fall.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar