Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Jag velar. Jag tycker att alla som har fått röster nu (hemlig AA och paow ) känns som möjliga ulvkandidater.
Men jag tror ju inte att vi har sådan tur att det står mellan tre ulvar.

hemlig har börjat snurra till det för sig nu ikväll, och jag är inte säker på att jag är odelat positivt inställd till hennes godförklaring av mig. Men samtidigt känns det som att hon blev ett lätt offer nu.
paow - vet inte. Kan vara ond som kommenterade teorierna om bollen men valde att inte rösta efter dem då hon ville hålla sig utanför?
AnnaA har jag väl teoriat om mest hela dagen känns det som. Vet varken ut eller in. Varför lägga den rösten som god? Samtidigt kanske hon troligare är tjuv än ulv? och just därför vågar sticka ut?

Blacksmithfarm röstar på paow
Då hennes kommentar om att teorierna om boll1 var intressanta tillsammans med hennes ovilja att lägga sin röst där känns som en ulv som inte vill bli indragen i att rösta på en god (eller tjuven) som åker ut.
Här tycker BSF att hemlig är en möjlig ulvkandidat, förvisso med vissa tveksamheter till att hon var ett lätt offer för ulvarna. Ändock en kandidat. Minns inte exakt när BSF "vände" och höll hemlig som mer troligt god, men hon gör i mina ögon ändå en relativt tvär vändning. Från ulvkandidat till god. Utifrån, i mitt tycke då, rätt svaga teorier.

Nedan följer en diskussion MM och BSF hade sinsemellan.
Jag tycker att hon gjorde alldeles för många rätt grova felaktigheter om vem som röstade när. Hon höll Sasse som duktig grävare (som gjort ett enda inlägg under dagen) hon håller dig som genuint god, vilket jag tycker är att ta i.

Hur ofta brukar lyor styra iväg lyncher när de redan börjat dreva sig? Och hur vet du att Anna var ett alternativ för lyan?
Fast jag tyckte att vi redde ut dem bra, sedan kom andra (minns inte vilka nu) och ifrågasatte igen och igen i alla fall.
Hon skrev första röst istället för första röstning ang Annas röst, hon tog fel på vilken ordning din och ANWs röster kom då hon skrivit dem fel i sina anteckningar...
Sasse, visst - men det är lätt att ta fel på avatarer. Jag har till exempel blandat ihopAnna och paow halva kvällen pga deras avatarer...
MM frågar vilka "vi" som menas.
Jag, hemlig och AnnaA tror jag det var?
nu kommer jag in och invänder /.../
Jag tillhör inte VI i detta sammanhanget
För jag om någon reagerade starkt på hemlig idag - tror jag var snabbast att reagera däråt tom? Sedan noterade jag att jag fick följare på de tankarna - inte så strange iofs...
Vad gäller att lyan borde ha avstyrt rösterna på hemlig, om hemlig är i lyan, så skrev hemlig sitt märkliga teoriinlägg exakt en timme innan DL, 20.15. Därefter är det främst BSF, Ankan och hemlig själva som är aktiva och ifrågasätter/reder ut det hemlig skrivit. Sedan droppar det in lite inlägg från andra också, men det är främst den trion som är aktiv tills första rösten på hemlig kommer in 20.54.

Så visst, det fanns tid att avstyra röstningen på hemlig om lyan velat det och de varit aktiva. OM ett försök faktiskt gjordes måste det ju ha kommit från den trion, eller snarare duon (BSF och Ankan) att "reda upp" hemligs misstag. Ankan anser sig dock inte försökt reda ut någonting, utan hon var misstänkt mot hemlig. Och då återstår BSF. Sedan kommer rösterna, och då ser jag ingen som försöker avstyra något.

Jag vet inte som sagt inte om jag tror på att ulvarna skulle gått in och försökt avstyra, för mig känns det mer sannolikt att de insett dödläget där och röstat på hemlig, eller paow.
EDIT: Eftersom det plötsligt var DL kan jag vara tydligare: med det menar jag att BSF glömde att Snurris var käkad. Ok, det kan vara en manöver men är det sannolikt?
Ja, det verkar onekligen rätt skumt. Sämsta minnet ever. Det finns ju de som glömt vilka sina ulvkollegor är dock, så inte helt osannolikt, men ändå konstigt.

Jag kände att jag var tvungen att korta ner mitt inlägg ovan en aning, för jag sitter på jobb och då bör jag kanske inte sitta här :p Så mina tankar är kanske inte helt glasklara, eller varför jag funderat på vissa saker. Men om ni funderar över något kan ni fråga, annars trallar jag in här senare vid något tillfälle.

[...]
BSF ifrågasätter/rättar till några saker och tycker sedan att de reder ut det konstiga hemlig skrev. BSF fortsätter sedan med att hålla hemlig mer åt goda sidan, bland annat då för att hemlig håller BSF som god, och för att hemlig nominerade BSF till BM. Även för att om hemlig varit i lyan så borde lyan ha gått in och avstyrt röstningen. Alltså jag tycker det är rätt svaga teorier för att hålla någon för god. Jag brukar alltid hålla med BSF för att hon kommer med en del vettigt, men hemligs märkliga teorier igår tycker jag talar emot henne som god. Men jag vette sjutton var jag har BSF, och BSF och hemlig i lyan tillsammans och spela på detta sätt... Jag vet inte varför två ulvar skulle hålla av varandra på det sättet. Så är de båda goda då? :crazy: Finns det något alternativ jag inte tänker på?

Jag tänker att BSF glömde bort att Snurris var käkad i sina första inlägg igår gör henne till mindre trolig ulvkandidat. Ok, det är möjligt att göra en sån manöver för att godförklara sig själv men då ska man tänka på det också. BSFs intensiva "försvar" av hemlig känns också o-ulvigt, men naturligtvis är det inte heller säkert.

Jag kunde se en möjlighet till varför BSF och hemlig håller varandra som goda vilket skulle innebära att de var goda bägge två. Efter ditt inlägg ovan, där du lyfter ett exempel på att BSF tidigare funderat på hemlig som ulv, känns det scenariot mindre troligt.

Förtydligande: "Det scenariot" = just det jag funderade på. Jag utesluter inte att de kan vara goda (eller för den delen onda) båda två.

Hemlig brukar vara rätt förvirrad, ja.

Jag vet inte riktigt var min röst ska gå ikväll, efter rusningen mot mig och paow igår. En ulv åkte ut, så det var ju bra. Men rösta inte ut en god, snälla ni.

GW litar inte helt på mig efter att BSF säger att jag ev kan vara ulv. Men det är helt ok för BSF att ha glömt vem som blev käkad? Är väl inget svårt för en ulv att låtsas glömma för att verka god?

Jag funderar på vad för information dear @agnesnicolewinter spionrader fick och jag tänker att det kanske är som hon skrev här:
Tjuven kan ju förutom pricka de goda specialrollerna också ha prickat en ulv och snott käket. Då känner också tjuven till en lyamedlem.
då visste dear agnesnicole troligtvis vem som var ulv om nu inte tjyven valde samma nattamat som ulvarna hade gjort. Hon röstade på hemlig. Det skulle kunna vara så att hemlig är ulv om man går iväg med det scenariot.

Jag funderar också mer och mer i banorna att AnnaAnka är tjyv. Dels för hennes röst på bollen__1, att det är nån sorts vink till lyan att rösta på den jag trodde var tjuv men också hennes röst på paow, om tjyven stal av hemlig (enligt teorin ovanför) så ville hon välja den andra kandidaten. Hennes teoriinlägg där hon låtsas vara spion är väldigt skumt faktiskt, om inte dear agnesnicole hade råkat så illa ut inatt hade jag nog fortfarande trott på AnnaAnkan som spion. Hennes tanke efter NattDL att hon kunde se en annan koppling får mig också att fundera en smula. Jag vet vilken koppling hon menade; är hon tjuv (enligt mina scenarior här) så vill hon nog inte att hemlig åker ut, utan försökte få till det att se ut på ett annat sätt.

Eller så snodde tjyven spioninfon och då går det inte alls att lita alls på vad dear agnesnicole skrev

Jag har läst hit. Håller med dig om att hemligs sammanställning är skumt - verkligen. Men BSF i lyan? Hon kan vara ond, men med hänvisning till de första teoriinläggen efter natt-DL tvivlar jag på lyan.

EDIT: Eftersom det plötsligt var DL kan jag vara tydligare: med det menar jag att BSF glömde att Snurris var käkad. Ok, det kan vara en manöver men är det sannolikt?

Hugger bara en svarsknapp

Jag tycker det är intressant att läsa vad du skriver idag och jag kände mig rätt undrande igår över BSF som försvarade hemlig . Jag läser vad du skriver inte bara detta utan också det andra under dagen idag
Jag kan hålla med om att BSF nog inte är min starkaste kandidat till att vara i lyan. Jag funderar mer på att Agnesnicolewinther röstade på hemlig igår? Hon om någon borde ju vetat vad det stod i infon efter första DL och hade väl varit lämpligt att följa mot Paow om hon nu var omfrågad av byfånen igår? Det var ju inte direkt någon som godförklarade paow igår- Iofs var det ju en som inte hann in (ElenaBelle)
Men kan det vara så att hon utifrån spioninfon kunde tro att även hemlig var ond? Sedan är spioninfo inte alltid helt lätt att tyda - det beror ju på lite hur man får ihop sina pussel när man har tillgång till infon

Tack käre @GW_Persson då har vi noterat samma sak angående Ankan.

Nu har en helt annat sak poppat upp i mitt minne. Visst var det väl dear @agnesnicolewinter som påpekade till Ankan att det kunde varit så att tjyven stulit av en lyamedlem, det är rimligt att anta att hon kan ha rätt i detta eftersom hon besatt information. Om det då är så att tjyven stal från en ulv så borde dear agnesnicole ha vetat en sak till nämligen vem som var ulvarnas orginalval (en god) plus vem som tjyven bestal (en ulv).

Fast om det nu är som du funderar över så är ju ändå inte ulvarnas originalval av käk i det scenariot helt säkert en god iom att de kan ha valt tjuven också? Som ju är ond? Och frågan är om den raden Ulvarna käkar xxxx ens finns med i spioninfon? de hade ju i så fall blivit bestulna på käket ju och inte kunnat göra något val? Däremot kanske det kan komma med en rad tjuven käkar snurrfian (för att ta det scenariot du använder) eller hur funkar det med det @Paddington?
Om tjuven stulit käket står det "ulvarna käkar xxxx" ändå?
men om det är somjag misstänker med raderna -DÅ är det ju rätt uppenbart att den som är tjuvad borde vara ulv? Eller tänker jag fel här?

Jag funderar på vad för information dear @agnesnicolewinter spionrader fick och jag tänker att det kanske är som hon skrev här:
då visste dear agnesnicole troligtvis vem som var ulv om nu inte tjyven valde samma nattamat som ulvarna hade gjort. Hon röstade på hemlig. Det skulle kunna vara så att hemlig är ulv om man går iväg med det scenariot.

Jag funderar också mer och mer i banorna att AnnaAnka är tjyv. Dels för hennes röst på bollen__1, att det är nån sorts vink till lyan att rösta på den jag trodde var tjuv men också hennes röst på paow, om tjyven stal av hemlig (enligt teorin ovanför) så ville hon välja den andra kandidaten. Hennes teoriinlägg där hon låtsas vara spion är väldigt skumt faktiskt, om inte dear agnesnicole hade råkat så illa ut inatt hade jag nog fortfarande trott på AnnaAnkan som spion. Hennes tanke efter NattDL att hon kunde se en annan koppling får mig också att fundera en smula. Jag vet vilken koppling hon menade; är hon tjuv (enligt mina scenarior här) så vill hon nog inte att hemlig åker ut, utan försökte få till det att se ut på ett annat sätt.

Eller så snodde tjyven spioninfon och då går det inte alls att lita alls på vad dear agnesnicole skrev
Får vi andra, som inte är lika smarta, veta vad det är för koppling? @AnnaAnka får självfallet gärna svara på frågan också, om vad hon tänkte på.

@Sasse här är det inlägget. Jag har färglagt alldeles själv
Jag har bara i sedvanlig stil funderat utifrån hur leken har för förutsättningar och vad som kan ha hänt och står med i spioninfon.
Jag tycker det var synd att de tog ANW istället för mig inatt och något får mig att fundera på varför?
Jag är ju också blond så har en bekännelse att göra- jag trodde att MM och ANW var tvillingar igår men hade även ett par andra som tänkbara sådana och det var det jag uttryckte också ang min ambivalens kring det - det som du lovade att fundera vidare över om jag inte skulle funnits kvar idag!
Jag tror att det nog måste ha varit något som ANW skrev som gjorde att lyan fick korn på hennes roll och det kan mycket väl vara det du själv redan funderat över- det att Snurrfian kanske inte käkades av ulvarna
ANW själv hade inga större misstankar mot mig- rätt okaraktäristiskt för henne om hon nu inte trodde att jag var god och det känner jag mig övertygad om att hon gjorde :)
Tror du inte att hon , med tanke på den roll hon hade- skulle varit kraftigt misstänksam mot mig om hon trodde att jag försökte leka siare? Det tror jag inte att hon missat att klargöra one way or the other i så fall faktiskt
Jag tror inte att hon varit bestulen på infon heller , men då har jag inte lusläst hennes inlägg igår än, har börjat med att läsa dagens inlägg och svarar på dem i turordning . Hade hon varit bestulen skulle hon ju varit superduperdunder misstänksam mot tex mig som ändå funderar över vad som kan ha skett för de olika rollerna och tar upp det?

Får vi andra, som inte är lika smarta, veta vad det är för koppling? @AnnaAnka får självfallet gärna svara på frågan också, om vad hon tänkte på.
jag är intresserad själv vad MM menar . men jag tror att jag vet vad hon funderar över Ska kolla upp vad jag skrev igår och MMs svar till vissa citat av mig . BRB

Hennes tanke efter NattDL att hon kunde se en annan koppling får mig också att fundera en smula. Jag vet vilken koppling hon menade; är hon tjuv (enligt mina scenarior här) så vill hon nog inte att hemlig åker ut, utan försökte få till det att se ut på ett annat sätt.

fast vänta lite nu Vadå efter NattDL? Har inte varit inne alls idag förrän nu efter nattDL? Men du menar nog efter lynchen igår antar jag?
edit rättade datorns autocorrectade ord som jag inte såg innan

Senast ändrad:
Jag tänker att BSF glömde bort att Snurris var käkad i sina första inlägg igår gör henne till mindre trolig ulvkandidat. Ok, det är möjligt att göra en sån manöver för att godförklara sig själv men då ska man tänka på det också. BSFs intensiva "försvar" av hemlig känns också o-ulvigt, men naturligtvis är det inte heller säkert.

Jag kunde se en möjlighet till varför BSF och hemlig håller varandra som goda vilket skulle innebära att de var goda bägge två. Efter ditt inlägg ovan, där du lyfter ett exempel på att BSF tidigare funderat på hemlig som ulv, känns det scenariot mindre troligt.

Förtydligande: "Det scenariot" = just det jag funderade på. Jag utesluter inte att de kan vara goda (eller för den delen onda) båda två.

Hemlig brukar vara rätt förvirrad, ja.

För det första ska jag be om ursäkt för att jag inte hunnit vara så aktiv i leken .. men det verkar ingen jävel ha märkt ändå :rage: Asså när min avlägsne släkting fio inte är så aktiv så läggs det minsann märke till.. tycker det är fördjävla orättvist asså.. Jag är SÅ jävla mkt snyggare så min frånvaro borde fan ha märkts :arghh: dessutom har jag lovat att följa med Fio på hoppträning ikväll så hinner väl in typ en timme innan DL iallafall.. Men måste svara på @GW_Persson inlägg här iallafall.

Hann inte läsa igenom leken så noga i går kväll men har läst igenom den bättre nu och med facit i hand hade jag nog inte lagt min röst på hemlig igår ändå.. Reagerar precis som så många andra här på BSF tvärvändning av hemlig , kan ju vara ett spel från lyan givetvis. Först tänkte jag som dig GW att det finns ju troliga scenarion som gör att två kan godförklara varandra men efter att ha läst att BSF ändå hade hemlig som misstänkt ulv avskriver jag det. Nu låter jag nog bara som en upprepning av dig GW men ville bara hålla med och att efter ha läst igenom leken hade jag nog inte röstat på hemlig, kan dock inte påstå att jag tyckte Paow betedde sig så speciellt misstänkt :cautious: Det är väl nackdelen med tidsbrist , man missar det där små misstänkta signalerna :) Iallafall så är jag ledig framöver och förutom hoppträningen ikväll kommer jag ha mkt mer tid nu.. (om jag får överleva)

jag är intresserad själv vad MM menar . men jag tror att jag vet vad hon funderar över Ska kolla upp vad jag skrev igår och MMs svar till vissa citat av mig . BRB

MariaMontazami har frågat ärevördiga LL om jag kan skriva ut vad jag tänkte eller om det är ett regelbrott som kan straffa sig

Jag tror att det är det jag fetat i detta inlägget av mig som är det som @MariaMonatzami funderar över .
Hon har tolkat det väldigt galet idag dock- men jag kan förstå att hon funderar på allt ett par varv och det är väl bara bra så sett :)
Och jag har liksom förlorat ett av mina eventuella tvillingpar (då ANW var lösmynt spionslampa och inte en tvilling som jag hade en fundering över igår) Så har inte så många andra alternativ kvar där egentligen....
nu kommer jag in och invänder - efter att ha myst med med min.... eh pinne :p:o:D på en strand
Jag tillhör inte VI i detta sammanhanget
För jag om någon reagerade starkt på hemlig idag - tror jag var snabbast att reagera däråt tom? Sedan noterade jag att jag fick följare på de tankarna - inte så strange iofs...
Däremot så tyckte jag att de fanns starkare indicier mot Paow idag och hemlig (som jag även tidigare skrivit) - kan jag gärna vänta med att syna till imorgon tex

samtidigt så känner jag en lätt ambivalens här med flera som argumenterar för varandra och det tar jag med mig till imorgon . Eller om jag inte finns med då så kan nån annan ta med sig den funderingen kanske? :)
over and out från mig (hoppas jag då klockan ringer före 6 imorgon bitti då jag ånyo har en date på stranden- det är såååå mysigt med ....mys :o):p

Jag tror att det nog måste ha varit något som ANW skrev som gjorde att lyan fick korn på hennes roll och det kan mycket väl vara det du själv redan funderat över- det att Snurrfian kanske inte käkades av ulvarna
Vad får dig att tro att lyan visste hennes roll, istället för att bara gissa?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar