Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Blaskmittfarm eller var du nu heter, tror du inte att hemlig försökte rikta bort blickar från henne och från bimbo-paow och på så sätt hoppats att som du själv uttrycker det "
den rösten kom ju i fin tajming för det. Tycker du inte det?

Sen kanske jag kan tycka att det är lite övermaga att kalla AnnaAnkans röst för att rädda sig
när det var ungefär en miljon personer kvar att rösta. Raring, har du otur när du tänker?

Du tycker att hemlig borde bara god och att hon inte snurrade till det så förfärligt och för att hon håller dig som god. Jag tycker det är rätt billigt att hålla någon god bara för att att den håller en som god. Om nu hemligheten är ond - hur tror du att dina tankar landar då? Pannkaka
Men hennes kollegor då? Som inte hjälpte henne isf?
Men inte mycket tid och man vet aldrig vart dreven kan utveckla sig.
Pannkaka är gott :P

Det är jätte svårt att säga i efterhand vem man hade röstat på. Men jag håller inte med om att Maria behöver vara icke ulv för att hon hade en teori om att bollen var tjuv. Ett tag tyckte jag det var jätte vanligt att en ond anklagade någon för att hinta om att den var ond utanför lyan. Anledningen till varför man inte håller tyst om det är för att som ond måste man försöka vara så god som möjligt. Då är det enklare att rösta på någon man tror är ond och hoppas att man har fel. Men det behöver inte innebära att Maria är ond.

Troligen hade jag också röstat på Paow eller Hemlig. MEN paow och hemlig är båda två som lätt drar till sig misstankar.

Jag tycker också det verkade som att Paow trodde bollen var tjuv men inte vågade rösta där i första DL. Sedan håller jag med om att Hemligs teoriinlägg var skum. Min erfarenhet är att ulvar ofta skriver skumma teoriinlägg för att ha något att skriva. Sedan håller jag inte med Hemlig alls om att en andra röst i första DL är skum om man har en teori man tror på. Att lägga en andra röst på OT är dock skumt. Troligen har hemlig rört till det.

Jag hade troligen röstat på Hemlig ikväll om jag hade kommit hem i tid ( :grin:) om jag känner mig själv rätt . Hon var helt enkelt skummast. Men samtidigt är jag inte alls säker på att hon är ond. Hemlig är någon som väldigt lätt får misstankar.

Gud så ni skriver. Jag har läst ikapp leken, men det är egentligen läggdags för längesedan. Tänkte lägga in lite citat i alla fall, mest så jag vet vad jag ska titta på till imorgon.
Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda

Nähä, alltså e de bättre att få ut en ulv ikväll än tjuven. Ja lägger därför Ankan åt sidan och klurar vidare. Hade ju en tanke om GW som försökte rädda bollen__1 (i scenariot där GW trodde att bollen__1 var tjuv), men det känns ganska långsökt + att GW röstat på mej å ja vill inte hämndrösta.
Ovan inlägg är till mig själv, för att jag ska komma ihåg att gå igenom vad paow skrivit om Ankan, för jag tänker att det kan vara av intresse varför paow skriver att hon lägger Ankan åt sidan. Är det ett ulvhyss att vi ska misstänka Ankan, eller att vi inte ska misstänka henne?
Hemlig tycker dessutom att bsf verkar genuint god (enligt hennes inlägg), vilket får mig att hejja till.
Från ett inlägg från idag? Har inte hunnit mer än skumma hennes långa inlägg, men helt klart anmärkningsvärt om hon godförklarar (som jag tolkar det) BSF.
NÄ jag tänker inte vänta med att rösta idag !
Sorry jag har utlovat en sammanställning , men jag vill hellre lägga rösten först och komma med tankarna sedan. Jag har skrivit vad jag tycker redan igår egentligen
Jag reagerade väldigt snabbt på @paow som följde med MariaMontazami med ÅH det var skarpt tänkt! Misstänkligt - mystiskt? ang bollen__ igår Men ville INTE ändra röst däråt ändå?
Och nu känn hon som en mycket trolig ulv idag som inte ville ändra röst till någon hon trodde var tjuven!
Och idag vill hon inte lägga sin röst på mig för att JAG skulle kunna vara tjuven?
Visst jag håller med på ett sätt bättre få ut en ulv än en tjuv
Samtidigt misstänker jag att GW Persson kan ha lite på fötterna ang Paow så jag tänker följa min tanke om vem som är ulv idag

AnnaAnka röstar på Paow för jag tror att hon kan vara ulv,
dels pga hennes egna tankegångar (de som inte går att klassificera som en bimbos) :D
och dels för att jag tror hon kan vara en avslöjad ulv
Jag verkar ha missat detta också. Nu är ju paow som sagt död, men kan du citera var hon skrev att hon trodde du var tjuv och inte ville rösta på dig? Jag har bara sett (eller minns bara i alla fall) att hon lade dig åt sidan, sas.
Ja vet ju att @hemlig kan trassla till det för sej när hon varit god, men nu känns det som lite väl mycket trassel. Känns å ena sidan som hon skulle kunna vara ulv å andra sidan som att det lätt kan bli drev mot en förvirrad god som ulvarna glatt hoppar på. Kluven. :arghh:
Kan tänkas vara en intressant kommentar, med tanke på vilken roll paow visade sig ha.

Jag tänkte inte gå igenom paow (eller någon annans) röster och teorier ikväll, utan skriver mest så jag ska komma ihåg vad jag bör kolla mer på imorgon.
Eftersom det inte kvittar för så många m DL-tiden men det funkar bättre för FQ så blir
DagDL 21:30 i morgon
Du menar väl att det kvittar för många när DL är, inte att det inte kvittar? :p

Tiden funkar bäst för mig med :)

Bra där. Och då känner jag att jag vill titta över rösterna på hemlig. hemlig kan ju absolut vara ond också men nog känns det lite som att ulvar kan dölja sig i rösterna där.

Det tror jag att det visst kan göra. Men jag tror att flera ulvröster hamnade hos paow också. För jag tror att bägge var onda. På så vis har alla utom själva hemlig skaffat sig nån sorts alibi, för jag tror att Ankan är god serru Jag kan tycka det är skumraskigt att välja att inte titta på ungefär hälften av spelarna.

Det tror jag att det visst kan göra. Men jag tror att flera ulvröster hamnade hos paow också. För jag tror att bägge var onda. På så vis har alla utom själva hemlig skaffat sig nån sorts alibi. Jag kan tycka det är skumraskigt att välja att inte titta på ungefär hälften av spelarna.
Varför tror du att hemlig är ond? Om hon vore det - skulle inte hennes kollegor i ett tidigare skede ha försökt att styra iväg lynchen från henne och paow? Anna fanns ju t.ex. fortfarande som alternativ - eller?

Nu ska jag för övrigt gå och lägga mig, så ingen anklagar mig för nåt bara för att jag inte svarar mer idag :p

Såatte... jag vill nog se hemlig åt det godare hållet för tillfället (hon håller mig som god, och så illa tycker jag inte att hon rörde till det. nr man blir ifrågasatt är det lätt att snurra till det även som god), tillsammans med GW som u var först ut med att rösta på paow
En av dina anledningar att hålla hemlig för god är alltså att hon håller dig som god, har jag förstått det rätt? Varför tänker du i så fall så?

Varför tror du att hemlig är ond? Om hon vore det - skulle inte hennes kollegor i ett tidigare skede ha försökt att styra iväg lynchen från henne och paow? Anna fanns ju t.ex. fortfarande som alternativ - eller?

Jag tycker att hon gjorde alldeles för många rätt grova felaktigheter om vem som röstade när. Hon höll Sasse som duktig grävare (som gjort ett enda inlägg under dagen) hon håller dig som genuint god, vilket jag tycker är att ta i.

Hur ofta brukar lyor styra iväg lyncher när de redan börjat dreva sig? Och hur vet du att Anna var ett alternativ för lyan?

Är det vanligt att ulvkollegor försöker avstyra? Min erfarenhet är snarare att de hoppar på och röstar efter andra. Eller före för den delen, om de ser hur röstningen kommer utvecklas.

@MariaMontazami Varför anser du Ankan som god?

En av dina anledningar att hålla hemlig för god är alltså att hon håller dig som god, har jag förstått det rätt? Varför tänker du i så fall så?
Tja, jag vet min roll och om ulvarna ville sno BMrollen så är jag fel val.. Därför känner jag att hemlig (ocih i förlängningen ni andra som nominerade mig) bör vara goda snarare än onda.

Jag tycker att hon gjorde alldeles för många rätt grova felaktigheter om vem som röstade när. Hon höll Sasse som duktig grävare (som gjort ett enda inlägg under dagen) hon håller dig som genuint god, vilket jag tycker är att ta i.

Hur ofta brukar lyor styra iväg lyncher när de redan börjat dreva sig? Och hur vet du att Anna var ett alternativ för lyan?
Fast jag tyckte att vi redde ut dem bra, sedan kom andra (minns inte vilka nu) och ifrågasatte igen och igen i alla fall.
Hon skrev första röst istället för första röstning ang Annas röst, hon tog fel på vilken ordning din och ANWs röster kom då hon skrivit dem fel i sina anteckningar...
Sasse, visst - men det är lätt att ta fel på avatarer. Jag har till exempel blandat ihopAnna och paow halva kvällen pga deras avatarer...

Du tänker då utifrån hennes teori om att bollen1 skulle varit tjuven? Så jag förstår dig rätt.
Ja och Nej. Hon hade inte den teorin, hon röstade enligt nånting annat. Det var jag som hade. Men jag tror att Ankan i fråga tog min teori i beaktande och en ulv tror jag inte hade röstat på sin utomstående vän i onödan so to speak

Tja, jag vet min roll och om ulvarna ville sno BMrollen så är jag fel val.. Därför känner jag att hemlig (ocih i förlängningen ni andra som nominerade mig) bör vara goda snarare än onda.

Fast jag tyckte att vi redde ut dem bra, sedan kom andra (minns inte vilka nu) och ifrågasatte igen och igen i alla fall.
Hon skrev första röst istället för första röstning ang Annas röst, hon tog fel på vilken ordning din och ANWs röster kom då hon skrivit dem fel i sina anteckningar...
Sasse, visst - men det är lätt att ta fel på avatarer. Jag har till exempel blandat ihopAnna och paow halva kvällen pga deras avatarer...

Vi?

Är det vanligt att ulvkollegor försöker avstyra? Min erfarenhet är snarare att de hoppar på och röstar efter andra. Eller före för den delen, om de ser hur röstningen kommer utvecklas.

@MariaMontazami Varför anser du Ankan som god?
Beror väl på.
Finns det en annan möjlig kandidat så varför inte? Många funderar/de väl på Anna som ulv eller tjuv - där röstade hemlig.

GWs röst kom 19:21 därefter torka till strax före 21 - tid för kollegor att hitta en god som alternativ till paow att rösta på? Och när då hemlig snurrar till det så vips - syndabocken levererad.

Ja och Nej. Hon hade inte den teorin, hon röstade enligt nånting annat. Det var jag som hade. Men jag tror att Ankan i fråga tog min teori i beaktande och en ulv tror jag inte hade röstat på sin utomstående vän i onödan so to speak
Ok! Får ta och gå igenom leken imorgon.
Beror väl på.
Finns det en annan möjlig kandidat så varför inte? Många funderar/de väl på Anna som ulv eller tjuv - där röstade hemlig.

GWs röst kom 19:21 därefter torka till strax före 21 - tid för kollegor att hitta en god som alternativ till paow att rösta på? Och när då hemlig snurrar till det så vips - syndabocken levererad.
Huruvida mycket tid ulvarna hade beror ju på hur mycket tid de haft utanför leken också. Jag tror alldeles oavsett inte på scenariot att lyan skulle försöka avstyra röstningen. Det kan inte tillhöra vanligheten. Risken att outa sig eller flera medlemmar måste vara relativt stor, i jämförelse med att rösta som en i mängden på en deltagare, om så än en ulvkollega. Nä, jag tycker som sagt det är mer troligt att ulvarna skulle rösta på en kollega snarare än att försöka avstyra röstningen.

Jag, hemlig och AnnaA tror jag det var?
nu kommer jag in och invänder - efter att ha myst med med min.... eh pinne :p:o:D på en strand
Jag tillhör inte VI i detta sammanhanget
För jag om någon reagerade starkt på hemlig idag - tror jag var snabbast att reagera däråt tom? Sedan noterade jag att jag fick följare på de tankarna - inte så strange iofs...
Däremot så tyckte jag att de fanns starkare indicier mot Paow idag och hemlig (som jag även tidigare skrivit) - kan jag gärna vänta med att syna till imorgon tex

samtidigt så känner jag en lätt ambivalens här med flera som argumenterar för varandra och det tar jag med mig till imorgon . Eller om jag inte finns med då så kan nån annan ta med sig den funderingen kanske? :)
over and out från mig (hoppas jag då klockan ringer före 6 imorgon bitti då jag ånyo har en date på stranden- det är såååå mysigt med ....mys :o):p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.