Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig
paow: 5
hemlig: 6
AnnaAnka: 1

Får det till 12 röster, men det borde väl vara 13 - har ngn missat eller har jag missat ngn?

Jaja, om ja ryker ikväll vill ja att ni tittar på va jag skrivit innan. Jag TROR inte att ulvarna å tjuven hittat varandra, men de kan ev va så. Annars kolla på ströröster i dl1 + GW är ja misstänksam mot. Givetvis de som röstat på mej oxå...

Men du vill inte svara på hur jag "vinkat"? :cautious:

Kanske främst detta
Ja e öppen för kärlek! Eller öh... närhet å sex iaf... :angel:
sedan din röst på mig

Asså ja ha tänkt på de där me förutfattade meningar. De måste ju lixom va viktigt för en ulv. Å fast ja fixade en röstlista (å korrigerade allas namn plus lite annat småfix) så tyckte AnnaAnka att ja va oseriös. Eller ja, att ja inte ha koll på läget. Läget är ju ligg, de vet ju alla! :mad:

Paow röstar på AnnaAnka

Fö hon e en loooser med två skiljsmässor å så fattar hon inte att ja e cool å smart.
Ja jag vet att det var OT färg men det kändes som att du räckte ut en.... hand till en eventuellt tjuvaktig mig . Det finns mera men tog det jag kom ihåg så du hinner svara innan lynchen!

Kanske främst detta

sedan din röst på mig

Ja jag vet att det var OT färg men det kändes som att du räckte ut en.... hand till en eventuellt tjuvaktig mig . Det finns mera men tog det jag kom ihåg så du hinner svara innan lynchen!

Ja lovar, det var helt OT. :)

OBS! Började samla citat/teorier vid 20-tiden, så vissa saker kanske är i senaste laget eller out-of-date helt och hållet.
@paow röstade inte på bollen. Däremot reagerade jag på kommentaren om att hon (paow) trodde att de som röstade på bollen var säkra på att hon var tjuv. Bortsett från att det knappast går att vara säker på något i DL1 - om några identifierat en säker ond, varför röstar man inte själv där då om man är god?
Är inne på samma linje. Om man tror att någon har hittat en ond bör man rimligen rösta där, för hon skrev ju något i stil med att MM hade en vettig motivering till sin röst dag 1. Så frågan är ju om hon bara skrev så, men inte menade det hon skrev? Alltså att hon inte genuint tyckte så, men varför skulle hon då skriva? Eller är hon ond och försökte lite diskret misstänka bollen__/hålla med MM, men inte vilja hänga på med att rösta där.

Känner att det här blev lite förvirrande nu, men kan förtydliga senare när jag inte har tidspress.
Logiskt eller inte, jag fastnar lite på att @AnnaAnka gör precis som i förra leken i DL1, och det gick ju inget vidare. Varför repetera det nu? Om det inte är för att verka god, då hon var god i förra leken.

Det kan säkert vara ärligt också, men om man spelar med en sida, där man inte vet vilka som är med, bör det väl vara mer intressant av att låta andra ha möjlighet till invändning än att man får styra utgången på egen hand?
Röstade i sista minuten i DL1, en röst som la upp spionen till lottning och som sen åkte. Blir ju lite fundersam när det händer igen.
Nu är ju inte Hedinn kvar längre, och Bollen__ kan ju inte föra hennes talan. Men jag tycker det är värt att ta upp det Hedinn skrev, för att jag tycker hon vanligtvis är klok. Nu vet jag inte själv riktigt vad jag tycker i frågan. Vem av en ond eller god som helst lägger avgörande röster kan man vrida och vända på i ett decennier, jag tror att det mer handlar om vem spelaren är bakom skärmen, om man gör det eller ej. Som god borde man kanske inte lägga en avgörande röst, samtidigt ska man rösta på den som man tror är ondast. Som ulv bör man kanske inte lägga en avgörande röst, för att man sticker ut, men man kanske vill försöka "rädda" en kollega, eller liknande. Svårt det där. Måste fundera lite.
1) ja fastnar ofta för resonemang som låter logiska.
2) då flera redan röstat på bollen__ å ja hade fullt upp med röstlistor å eh annat, så beslöt ja mej för å inte ändra röst.
Hade du röstat på bollen__ annars menar du? Om du inte redan röstat?
Jag kan ju tyvärr inte svara på varför hedinn nominerade hemlig.
Men jag tycker att det är för uppenbart, nu vet ju jag hedinns roll eftersom det är jag :p men jag tycker det känns mer som en slump än att de pratat ihop sig och valt att lägga nästan samtidigt?
Är inne på samma linje. I alla fall är min erfarenhet av lyan inte att de samtalar ihop sig att rösta på en och samma person typ samtidigt. Det har nog aldrig hänt när jag lekt. I så fall som slump.
DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

Lånar röstlistan från bsf å funderar lite högt. Om de e som vissa tänker, att det är ulvar som röstat på bollen__, så är de alltså Maria, Agnes å Ankan de handlar om. De båda första röstade på bollen__ för att hon var tjuv (trodde de), medan (om ja fattat rätt) de andra två (där snurrfian var god) röstade på bollen__ för hon betedde sig så knepigt. Det var något ja instämde i, men inte ändrade min röst för.

Om Maria å Agnes är ulvar, skulle de då rösta på bollen__ om de trodde hon var tjuv? De känns inte logiskt, som ulv vill man väl ha kvar tjuven? Eller tänkte de att det skulle bli nåt konstigt alibi på nåt vis (inte troligt). Återstår Ankan, som ju gjorde exakt samma sak i förra leken, fast då var det spionen som rök pga Ankan. Är det ett försök från Ankan att verka god? Eller bara så enkelt att hon trodde att bollen__ var ond. Bollen__ betedde sig ändå rätt så knepigt, även om man med facit i hand kan tycka att hon stack ut lite väl mkt för att va ond.

Om man tänker sej att ulvarna trodde att bollen__ var tjuv, då skulle de som röstade på andra kunna vara ulvar. Asså den enda som hade flera röster va ju Maria, där var det bollen__ som försökte rädda sej själv å så GW som röstade. GW röstade när bollen__ hade två röster på sej. I övrigt va de bara ströröster, så kanske mer troligt att ulvrösterna gömmer sej där. OM inte ulvarna listat ut vem tjuven e å visste att de va sejf att rösta på bollen__ förstås, då e vi tillbaka på Maria, Agnes å Ankan...
Jag har fetat i inlägget ovan. Det känns inte troligt nej att MM eller Agnes skulle röstat på bollen__ om de genuint trott att hon var tjuv. Men det är ju svårt att veta Dag1. De kanske inte såg det för alltför troligt att Bollen hade den rollen och därför lade sina röster där?
Jag vill inte utesluta att @MariaMontazami är ond men jag har svårt att se att hon skulle vara i lyan med den rösten igår. Är man ulv och tror sig hitta en tjuvhint så kniper man väl?
MM skulle som någon annan sa däremot kunna vara tjuven men det känns som ett väldigt osmidigt sätt att visa sig på så jag landar lite i att hon lä'ggs åt sidan för mig för idag iallafall.
Ja, frågan är väl om hon genuint trodde att hon hittat tjuven? Eller om hon kanske tyckte det var för "uppenbart" av tjuven att skriva som Bollen__ gjorde dag 1, eller på annat sätt inte trodde Bollen var tjuv.

Uppdatering

Dagens Robinsontävling i att göra upp eld med hjälp av två pinnar gick bra ända till någon av deltagarna kom underfund med att det som användes som tändmaterial var torkad getskit!!!

Detta utlöste ett antal hysteriska anfall och andnöd hos flertalet av deltagarna som sedan i sin hysteri slet sitt hår ända till de kom på att de även fick getskit i håret då.

Efter en gemensam badsession där Paow råkade se GW naken i fullt dagsljus :nailbiting:

well, det fick Paow att genast bryta tv-kontraktet och ge sig iväg för att spela in sin nyinspelning av:

Just ja - Paow var ulv!

NattDL 07.45

Uppdatering

Dagens Robinsontävling i att göra upp eld med hjälp av två pinnar gick bra ända till någon av deltagarna kom underfund med att det som användes som tändmaterial var torkad getskit!!!

Detta utlöste ett antal hysteriska anfall och andnöd hos flertalet av deltagarna som sedan i sin hysteri slet sitt hår ända till de kom på att de även fick getskit i håret då.

Efter en gemensam badsession där Paow råkade se GW naken i fullt dagsljus :nailbiting:

well, det fick Paow att genast bryta tv-kontraktet och ge sig iväg för att spela in sin nyinspelning av:

NattDL 07.45
vad var rollen på Paow?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar