Myspinne?nu kommer jag in och invänder - efter att ha myst med med min.... eh pinne på en strand
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Myspinne?nu kommer jag in och invänder - efter att ha myst med med min.... eh pinne på en strand
öh ähMyspinne?
hjälpsam som jag är så har jag hittat citatet:Jag verkar ha missat detta också. Nu är ju paow som sagt död, men kan du citera var hon skrev att hon trodde du var tjuv och inte ville rösta på dig? Jag har bara sett (eller minns bara i alla fall) att hon lade dig åt sidan, sas.
Känns det inte rätt på sak -eller?Ja tycker att @Blacksmithfarm har kloka tankar kring tjuven, kan det vara så att Ankan är tjuv? Måste kolla vinstvillkoren om det är viktigare att försöka nosa upp en ulv eller om det är lika viktigt att få ut tjuven. Nåt skaver med Ankan iaf, men det kan förstås vara IRL som gör henne mer rörig än ja e van vid.
samtidigt så känner jag en lätt ambivalens här med flera som argumenterar för varandra och det tar jag med mig till imorgon . Eller om jag inte finns med då så kan nån annan ta med sig den funderingen kanske?
fyller på med lite mera jag skrivit (och Paow)hjälpsam som jag är så har jag hittat citatet:
Känns det inte rätt på sak -eller?
Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda
Nähä, alltså e de bättre att få ut en ulv ikväll än tjuven. Ja lägger därför Ankan åt sidan och klurar vidare. Hade ju en tanke om GW som försökte rädda bollen__1 (i scenariot där GW trodde att bollen__1 var tjuv), men det känns ganska långsökt + att GW röstat på mej å ja vill inte hämndrösta.
Så du tycker det är bättre att ja röstar på en misstänkt tjuv än en misstänkt ulv?
Ja vet ju att @hemlig kan trassla till det för sej när hon varit god, men nu känns det som lite väl mycket trassel. Känns å ena sidan som hon skulle kunna vara ulv å andra sidan som att det lätt kan bli drev mot en förvirrad god som ulvarna glatt hoppar på. Kluven.
Ja har ju nämnt GW innan, i min fundering. Sedan beror det som sagt på om ulvarna känner till tjuven eller inte. Känner de till tjuven, så tror jag de kan finnas i rösterna på bollen__1. Känner de inte till tjuven, så tror jag de kan finnas i strörösterna. Visst har du läst det jag skrev innan?
jodå det har jag läst
HUR skulle lyan känna till tjuven tänker du? Visst en drällrad finns ju till lyan iom lösmynte spionen-men det enda den säger dem är ju vem som INTE är tjuven( dvs den som blivit tjuvad?)
Att verkligen VETA vem som är tjuven( från en lyas point of view) i DL1 röstningen känns ju ---- konstigt .
Tjuven kanske har lyckats vinka så lyan upptäckt den. Jag tror inte det är särskilt troligt, men jag vill samtidigt inte godförklara de som röstade på bollen__1 bara för att bollen__1 inte var tjuv.
Den enda som jag tyckte vinkade bra så var det i så fall du själv Men hoppas att GW har på fötterna helt enkelt med sin röst,
Hur vinkade ja? Ja vet inte va du syftar på, men ja lovar att ja inte vinkat. Bara tåflirtat med GW.
Men du vill inte svara på hur jag "vinkat"?
Jaja, om ja ryker ikväll vill ja att ni tittar på va jag skrivit innan. Jag TROR inte att ulvarna å tjuven hittat varandra, men de kan ev va så. Annars kolla på ströröster i dl1 + GW är ja misstänksam mot. Givetvis de som röstat på mej oxå...
Jag kan återkomma med det - just nu följer jag lynchen - men jag har många saker har reagerat på dig
Trist att ja inte får chans att bemöta det.
Kanske främst detta
sedan din röst på mig
Ja jag vet att det var OT färg men det kändes som att du räckte ut en.... hand till en eventuellt tjuvaktig mig . Det finns mera men tog det jag kom ihåg så du hinner svara innan lynchen!
Jag förstår inte vad du skriver? Jag nämnde aldrig ankan och jag nämnde inte att jag bara skulle kolla på hälften av spelarna så jag känner att detta blev obegripligt för mig. Sorry.Det tror jag att det visst kan göra. Men jag tror att flera ulvröster hamnade hos paow också. För jag tror att bägge var onda. På så vis har alla utom själva hemlig skaffat sig nån sorts alibi, för jag tror att Ankan är god serru Jag kan tycka det är skumraskigt att välja att inte titta på ungefär hälften av spelarna.
Ok. Jag gör så här. Igår röstade jag på bsf. Idag blir det hemlig. Hon la första nomineringen på bsf till bm och verkar idag rätt säker på hennes godhet. Eftersom jag hakat upp mig på bsf i lyan, misstänker jag att hemlig sitter där också.
Inte så underbyggt som jag önskat, men jag hinner inte mer. Bättre att få iväg en röst.
Gunilla_Persson röstar på hemlig
Bra där. Och då känner jag att jag vill titta över rösterna på hemlig. hemlig kan ju absolut vara ond också men nog känns det lite som att ulvar kan dölja sig i rösterna där.
Jag förstår inte vad du skriver? Jag nämnde aldrig ankan och jag nämnde inte att jag bara skulle kolla på hälften av spelarna så jag känner att detta blev obegripligt för mig. Sorry.
Ok! Får ta och gå igenom leken imorgon.
Huruvida mycket tid ulvarna hade beror ju på hur mycket tid de haft utanför leken också. Jag tror alldeles oavsett inte på scenariot att lyan skulle försöka avstyra röstningen. Det kan inte tillhöra vanligheten. Risken att outa sig eller flera medlemmar måste vara relativt stor, i jämförelse med att rösta som en i mängden på en deltagare, om så än en ulvkollega. Nä, jag tycker som sagt det är mer troligt att ulvarna skulle rösta på en kollega snarare än att försöka avstyra röstningen.
En blondins bekännelser:
Jag trodde att Ankan var lösmynt spion. Hennes teorinlägg är precis som om hon visste något som också GW visste. Det gör att jag måste tänka en gång till och det är fruktansvärt jobbigt
Det är jag som krånglar. I mitt inlägg ovan skulle jag citera ett inlägg av dig, ett av Maria. Det blev dubbelt i multicitat och nu är det två inlägg av Maria ovan. Gör om i nytt inlägg!@GW_Persson Jag fick en notis om att du citerat ett av mina inlägg. Tog du bort det eller är det buke som krånglar?
Håller med om att lyan sällan avstyr, även om det förekommer. Jag har bara läst leken en gång, men får intrycket att BSF försvarar hemlig. Detta får mig att tro att de inte är ulvar tillsammans, även om det är bäst att reservera mig och säga att ulvar kan göra vad som helst. Känner mig dock som sagt tveksam till BSF som ulv.Är det vanligt att ulvkollegor försöker avstyra? Min erfarenhet är snarare att de hoppar på och röstar efter andra. Eller före för den delen, om de ser hur röstningen kommer utvecklas.
@MariaMontazami Varför anser du Ankan som god?
@AnnaAnka Dag1 tyckte jag att det var konstigt att paow inte röstade på den hon trodde var tjuven. Men dag2 tycker jag inte det är lika anmärkningsvärt, speciellt inte när hon tar fram vinstvillkoren där det framgår att ulvarna är viktigast att lägga energi på. Nu är ju paow död, så det spelar väl egentligen ingen roll vad hon skrev som så, såvida inte hon trodde du var tjuven och försökte hinta till digVinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda
Nähä, alltså e de bättre att få ut en ulv ikväll än tjuven. Ja lägger därför Ankan åt sidan och klurar vidare. Hade ju en tanke om GW som försökte rädda bollen__1 (i scenariot där GW trodde att bollen__1 var tjuv), men det känns ganska långsökt + att GW röstat på mej å ja vill inte hämndrösta.
Vad var din teori om BSF i lyan? Jag tycker det verkar som ett högt spel oavsett, varför skulle två lyamedlemmar i det närmaste godförklara varandra? Det drar ju en del uppmärksamhet till sig. Eller kanske just därför? För att ingen tror att ulvar skulle spela så? Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den teorin.Ok. Jag gör så här. Igår röstade jag på bsf. Idag blir det hemlig. Hon la första nomineringen på bsf till bm och verkar idag rätt säker på hennes godhet. Eftersom jag hakat upp mig på bsf i lyan, misstänker jag att hemlig sitter där också.
Inte så underbyggt som jag önskat, men jag hinner inte mer. Bättre att få iväg en röst.
Gunilla_Persson röstar på hemlig
Alltså jag tycker hemligs inlägg ovan är skitskumt. Nu brukar jag inte spela med henne, brukar hon vara förvirrad? Det känns dock rätt jäkla förvirrat. Att blanda ihop olika deltagare tycker jag inte är något att reagera på, speciellt inte med rätt många som har snarlika avatarer i den här leken. Att blanda ihop vem som röstat när och på vem (?) är väl lite värre i så fall. Det är ju lätt att dubbelkolla. Att blanda ihop vem som skrivit vad och hur mycket är också konstigt, tycker jag. Att hålla EN spelare för "genuint god", också märkligt.Då ska vi se hur många inlägg ni hinner med medan jag skriver min sammanfattning och mina tankar såhär långt
Paow – tar med nån multigrej. Nominerar GW som borgmästare. Röstar på AnnaAnka. En bimbo. påstår hon själv, som gör ett försök att leta ulvar. Känns inte ond för mig i nuläget.
AnnaAnka – har frågor om brevbäraren. Googlar på ElenaBelle. Nominerar hemlig till borgmästare. Tar med MP3 med högtalare. Röstar på bollen__. I och med att det är första rösten känns den inte så väldigt misstänkt just nu, men å andra sidan kanske det blev en ren lyckoträff för en ulv. Pratar en del om ficktjuven.
FarmenQristina – tycker det är mycket trams i leken. Tar med en limpa cigg (och smugglar med en tändare). Röstar GW som borgmästare, tycker det behövs en karl för att hålla ordning. Röstar på mig, hemlig. Har inte sett så mycket av henne som jag skulle vilja. Har förstått att hon är lite egen, men ja...skulle vilja se mer tankar från FQ.
Gunilla_Persson – räknar roller. Tar med ett foto av sig själv (). Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på BSF.
MariaMontazami – tar med toffsar, vad annars. Dock orolig att de ska bli stulna. Nominerar Hedinn som borgmästare. Röstar på bollen__. En andraröst känns lite udda i första DL tycker jag. Får mig att lägg MM åt den lurviga sidan, men jag kan ha fel.
ElenaBelle – tar med läppglans. Nominerar Sasse till borgmästare. Röstar på GW_Persson. Känns inte som hon har så stor koll på sig själv, hon är förlovad men hon vet inte mer än så. Rädd att försäga sig om fästman och nåt mer?
Emma_Andersson – tar med en spegel. Röstar ElenaBelle som borgmästare. Röstar på Snurrfian. Flaggar för tidsbrist. Känns rätt neutral för mig.
agnesnicolewinter – tar med plattång, känns som en udda sak att ta med sig men jaja. Nominerar MariaMontazami som borgmästare. Röstar bollen__
Hedinn/bollen__2 – undrar vad de som varit gifta flera gånger kallas. Funderade på att ta med vin. Valde istället insektsmedel. Nominerar hemlig till borgmästare. Röstar på Agnesnicolewinter, rädd att hon ska stjäla eluttaget för vinkylen.
hemlig – that's me
Sasse – tar med myggnät. Röstar EmmaAndersson. Har kommit med några försök att leta ulvar idag och det känns genuint, men jag har lärt mig att man aldrig ska säga aldrig i ulvlekar.
Blacksmithfarm – Har lite frågor om rollerna. Tar med hörlurar för att få lugn och ro. Nominerar Sasse som borgmästare. Röstar på Hedinn. Letar ulvar. Tror AnnaAnka lade en räddningsröst på MariaMontazami. Valdes till BM, jag lade min röst där själv och hon känns genuint god.
GW_Persson – tar med en hopfällbar jaktstol. Röstar på MariaMontazami. Röstar paow i dagDL2 då han tycker det var konstigt att hon inte röstade på bollen__ i DL1. För min del känns en andraröst i DL1 mer skumt än det. Vet inte riktigt var jag har GW just nu.
NÄ jag tänker inte vänta med att rösta idag !
Sorry jag har utlovat en sammanställning , men jag vill hellre lägga rösten först och komma med tankarna sedan. Jag har skrivit vad jag tycker redan igår egentligen
Jag reagerade väldigt snabbt på @paow som följde med MariaMontazami med ÅH det var skarpt tänkt! Misstänkligt - mystiskt? ang bollen__ igår Men ville INTE ändra röst däråt ändå?
Och nu känn hon som en mycket trolig ulv idag som inte ville ändra röst till någon hon trodde var tjuven!
Och idag vill hon inte lägga sin röst på mig för att JAG skulle kunna vara tjuven?
Visst jag håller med på ett sätt bättre få ut en ulv än en tjuv
Samtidigt misstänker jag att GW Persson kan ha lite på fötterna ang Paow så jag tänker följa min tanke om vem som är ulv idag
AnnaAnka röstar på Paow för jag tror att hon kan vara ulv,
dels pga hennes egna tankegångar (de som inte går att klassificera som en bimbos)
och dels för att jag tror hon kan vara en avslöjad ulv