Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

Bara en tanke innan jag somnar så jag inte glömmer, om tjuven tjuvar från bsf (om det nu inte är hon som är tjuven utan mer hypotetiskt) är det då möjligt att tjuven kniper någon av borgmästarens förmågor? Eller är det hennes "ursprungliga" förmåga som då går till tjuven? (Bara så jag har koll på alla möjligheter)

@Paddington

Bara en tanke innan jag somnar så jag inte glömmer, om tjuven tjuvar från bsf (om det nu inte är hon som är tjuven utan mer hypotetiskt) är det då möjligt att tjuven kniper någon av borgmästarens förmågor? Eller är det hennes "ursprungliga" förmåga som då går till tjuven? (Bara så jag har koll på alla möjligheter)

@Paddington
bara ursprungliga förmågor, man kan se BM-rollen som ett hedersuppdrag och inte som specialförmåga

Alltså. Jag tror faktiskt inte på hemlig som ulv. Jag tror att hon var lyans val när de försökte rädda paow.

Jag ska läsa igenom leken senare nu när jag äntligen har tid. Ska bara duscha och äta efter en intensiv hoppträning! Det är ju synd om du har rätt och fått slösa dina BM trix på detta om ni nu båda är goda vill säga.

Som sagt, jag är frivillig som käk.

Vilket osökt får mig att fundera: vi har en borgmästare som i princip är immun mot att bli lynchad (eller i alla fall svår). Borde hon inte vara förstahandsval som käk egentligen? Ängeln är död, så det finns väl bara ett enda beskydd i form av paket kvar? Var lyan så oroad för ANW att de hellre tog henne än prövade att få ut en god BM?

Vilket osökt får mig att fundera: vi har en borgmästare som i princip är immun mot att bli lynchad (eller i alla fall svår). Borde hon inte vara förstahandsval som käk egentligen? Ängeln är död, så det finns väl bara ett enda beskydd i form av paket kvar? Var lyan så oroad för ANW att de hellre tog henne än prövade att få ut en god BM?
ELLER så tänkte sig lyan att vi skulle misstänka hemlig OCH BSF såsom vi nu gjort idag ?
Pga ANWs röst på hemlig?
Beror ju så på vilka som sitter i lyan det :cautious:
Men vi vet iaf att BSF stoppade lynchen och inte var bestulen på den förmågan .

Jag tycker också som tillägg till detta att om det är någon som byfånen borde kollat upp så är det BM. Det är väl sjukt vanligt att ta reda på om man har en ond eller god BM. Sen kan ju inte byfånen veta om det är en tjuv eller god då när den får svaret bybo på båda förstås.

nattvakten finns också..... den är immun mot en ulvattack.....

nattvakten finns också..... den är immun mot en ulvattack.....
Just ja!

Oavsett vet vi väl ändå nu att det verkligen finns ett samband mellan BSF och hemlig? För inte slänger man som god BM bort lynchstoppet på en spelare man tror är god?

Nu ska jag smeta in mig med min nattlotion med doft av grillsås och hoppas på att ulvarna vill testa en gammal professor. För jag blir sjukt frustrerad!!!

Ledsen att jag missade röstningen. Jag kom inte hem förrän nu. Och känner mig lagom trött eftersom jag var "smart" nog att tänka att jag inte behövde en vattenflaska till yoga, för det är inte jobbigt. Nej men visst. Huvudvärk som fan nu.

Jag har inte läst ett enda inlägg i leken sedan jag sist skrev, och orkar inte heller läsa den nu faktiskt. Om jag hade röstat tidigare som jag tänkt hade min röst sett ut som så Sasse röstar på hemlig, för att jag tycker att hon hade alldeles för mycket missar i sitt långa teoriinlägg igår. Bland annat. Det finns mer, men jag har tyvärr inga citat till hands och minns inte på egen hand just nu. Jag skulle kunna fylla på imorgon med mer info om någon är intresserad av det.

Med det sagt har jag ingen aning om vad som framkommit i leken sedan jag stack vid ca 16-tiden, så det är möjligt att min röst fallit annorlunda också om jag haft möjlighet att följa leken. Svårt att säga. Men det är i alla fall en liten, liten vink för hur mina tankar ser ut.

Jag tror jag kommer lägga mig nu.

Att lynchen blev stoppad borde innebära att bsf är tjuven? Jag förstår annars inte varför hon skulle använda sitt lynchstop annars. Vare sig hon är ulv eller god, för vore hon det så borde hon ha mer användning för lynchstopet i framtiden ifall hon skulle riskera att bli lynchad.

Att lynchen blev stoppad borde innebära att bsf är tjuven? Jag förstår annars inte varför hon skulle använda sitt lynchstop annars. Vare sig hon är ulv eller god, för vore hon det så borde hon ha mer användning för lynchstopet i framtiden ifall hon skulle riskera att bli lynchad.
nja det kan vara så att båda är goda trots allt faktiskt?

Hallå eller!
Tillfälligt avbrott? VAD ÄR DET?

Du,
@GW_Persson det där var ju en intressant tanke. Varför käkade de inte en borgmästare som är så gott som immun mot lynch? Och att ängeln är satt ur spel, då borde de ju haft ihjäl borgmästaren om den varit god. Den logiska slutsatsen jag drar är att borgmästaren är en styggelse som lyan inte alls velat käka.

Sen så kommer @bollen__ 2 med en annan iakttagelse och det är att byfånen kanske borde varit intresserad av bsf. Eftersom ingen direkt trätt fram och sagt att bsf är evil (as far as I can see) så kanske byfånen fått svaret att bsf är bybo. Då blir min nästa slutsats om jag parar den med min första slutsats att bsf är en mycket trolig ....trumvirvel..... tjyv och att lyan vet om det det är därför hon inte har blivit käk och därför ingen pekat på henne som ond!

Sen så har jag tänkt alldeles själv också. Det är ju det där om hon skulle varit en tvilling med hemlig som jag och några med mig trott. Hade det varit värt att använda lynchstoppet då? Alternativet hade ju varit att många trott att de faktiskt var tvillingar tillsammans och alltså fått sig en godförklaring. Jag tror inte längre på hemlig och bsf som möjliga tvillingar.

Jag kan i min lilla värld inte se att bsf är god.

Men kära den ogifta ElenaBelle

Varför just tjuv? Det är väl i borgmästarrollen som hon stoppar lynchen.

Kastar med mina blonda lockar lite snyggt och ser frågande ut? :confused::confused:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve