Hollywoodfruar - the Robinson Edition (ulvlek)

nja det kan vara så att båda är goda trots allt faktiskt?
Men jag tänker så här att risken är stor att hemlig blir lynchad imorgon. Är båda goda så är det då inte värt risken att förbruka lynchstopet för det tror jag att hon som god hade kunnat ha användning för i framtiden, när ulvarna riskerar att vinna.

Hallå eller!
Tillfälligt avbrott? VAD ÄR DET?

Du,
@GW_Persson det där var ju en intressant tanke. Varför käkade de inte en borgmästare som är så gott som immun mot lynch? Och att ängeln är satt ur spel, då borde de ju haft ihjäl borgmästaren om den varit god. Den logiska slutsatsen jag drar är att borgmästaren är en styggelse som lyan inte alls velat käka.

Sen så kommer @bollen__ 2 med en annan iakttagelse och det är att byfånen kanske borde varit intresserad av bsf. Eftersom ingen direkt trätt fram och sagt att bsf är evil (as far as I can see) så kanske byfånen fått svaret att bsf är bybo. Då blir min nästa slutsats om jag parar den med min första slutsats att bsf är en mycket trolig ....trumvirvel..... tjyv och att lyan vet om det det är därför hon inte har blivit käk och därför ingen pekat på henne som ond!

Sen så har jag tänkt alldeles själv också. Det är ju det där om hon skulle varit en tvilling med hemlig som jag och några med mig trott. Hade det varit värt att använda lynchstoppet då? Alternativet hade ju varit att många trott att de faktiskt var tvillingar tillsammans och alltså fått sig en godförklaring. Jag tror inte längre på hemlig och bsf som möjliga tvillingar.

Jag kan i min lilla värld inte se att bsf är god.

Jag hänger med i hur du tänker och det är absolut sant men å andra sidan så OM hon inte använt lynchstoppet OCH det visat sig att hemlig var tvilling då hade det nog varit garanterat käk av BM inatt- tror du inte det ? Och då hade de blivit av med två goda som visste om varandra i ett bräde.
'Så nu tror du inte längre att jag är tjuven då?

Men den teorin var väl rätt ihjälslagen? Det har du ju själv också skrivit har jag för mig.
jo det tyckte jag innan lynchen - men visst måste man fundera över det en gång till nu?Samtidigt kan jag tycka att OM de inte är tvillingarna så måste det ju komma protester från de riktiga tvillingarna i så fall? I detta läget så kan man ju klart säga att de spelar som tvillingar med BSFs kommentar efter lynchen?
Så finns det ett riktigt tvillingpar därute så kommer ju minst en av dem vara kvar imorgon även om en av dem käkas.

Jag hänger med i hur du tänker och det är absolut sant men å andra sidan så OM hon inte använt lynchstoppet OCH det visat sig att hemlig var tvilling då hade det nog varit garanterat käk av BM inatt- tror du inte det ? Och då hade de blivit av med två goda som visste om varandra i ett bräde.
Om hon inte hade använt lynchstoppet och hemlig var ond då?
Jag tycker inte att lynchstoppet avgör att de är goda båda två faktiskt.

Du är smart men du gör det besvärligare att tänka :arghh:

Det är inte lätt att skriva/tänka när man inte har vigselring. Jag tror vi har en tjuvaktig borgmästare.
Eftersom tjuven inte räknas i vinstvillkoren vore det ju logiskt att den offrar sitt BM-lynchstopp för att rädda en ulv, om än tillfälligt. Och medan vi diskuterar 800 teorier om dessa två glider de andra ulvarna under radarn.

Om hon inte hade använt lynchstoppet och hemlig var ond då?
Jag tycker inte att lynchstoppet avgör att de är goda båda två faktiskt.
jodå jag hänger med på den med Jag avvaktar och ser om det kommer in protester mot dem två som tvillingar under natten och om jag finns kvar efter NattDL imorgon . Jag har tyvärr åtaganden från kl 7 imorgon med och har ingen möjlighet att följa leken under dagen :crazy: så det blir inte förrän frampå em jag kan komma in då om jag är kvar. Jag tycker ulvarna kan käka mig- ANKA smakar väl gottgottigott?:arghh:

Jag har varit med om i en lek att den enda tvillingen skrev att hon misstänkte sin tvilling. (Klara och bsf i lejonkungen leken)

Som sagt. Eftersom tjuven inte räknas med i vinstvillkoren så känns det som bsf gärna offrar sig. Men det behöver faktiskt inte innebära att hemlig är ulv. Det kan vara bsf vill att vi ska tro det. Eller så är bsf ulv och vill att vi ska tro att hon är tjuv och därmed inte vara någon vi prioriterar att lyncha.

Jag har tänkt färdigt för idag. Det blir bara mer och mer förvirrande.

Jag tror inte att hemlig och bsf är tvillingar. Det är för mycket som talar emot det. Finns det något annat scenarie där de båda är god och vet om varandras godhet? Har någon av dom siat den andre och lyckats förmedla det så väl? (Tänker sia i paket nu).

Min tanke när jag röstade var ju att det fanns en möjlighet att hemlig var god och hade haft en möjlighet att rädda sig själv med en extraröst. Frågan är då varför Inte bara göra det genom att ändra röst i tråden. Tror inte att någon hade tyckt det var konstigt, tvärt om. Men om så är fallet, hur kan bsf vara så säker på det? Så säker att hon använder sitt lynchstop? Jag får inte ihop det.

Någon som har koll på vad ställningen borde vara?

( Nej, jag kan inte sova även om jag verkligen borde)

Här håller man på hemma och rastar hunden och gör rent åt hamstern och håller samtidigt koll på katten som sitter och tittar på hamstern medan det nästintill rann dregel om honom :cool: - och så försöker ni lyncha mig. Ok, inte förvånad efter mitt trassel igår. Däremot evigt tacksam mot lynchstoppet idag. Vi vill inte ha ut en god i lynch!

BM-Nomineringar:
12:53 FarmenQristina nominerar LeifGW
13:07 Blacksmithfarm nominerar Sasse
14:21 Emma nominerar ElenaBelle

(14:34 bollen__ nominerar Sasse)
14:42 hemlig nominerar Blacksmithfarm
14:47 MariaMontazami nominerar Hedinn
15:47 GW_Persson nominerar Blacksmithfarm
16:17 Gunilla_Persson nominerar Hedinn
17:19
Snurrfian nominerar paow
18:18 Sasse nominerar Blacksmithfarm
18:34 AnnaAnka nominerar hemlig
18:35 Hedinn nominerar hemlig
19:11
Paow nominerar GW_Persson
20:06
agnesnicolewinter nominerar MariaMontazami
20:23 ElenaBelle nominerar Sasse
20:51
bollen__ ändrar sin nominering till Blacksmithfarm

DL 1
14:42 hemlig röstar på FarmenQristina
19:30 MariaMontazami röstar på bollen__
19:54 Hedinn (bollen2)röstar på Agnesnicolewinter
20:00 Sasse röstar på Emma_Andersson
20:04 Emma Andersson röstar på Snurrfian
20:24 paow röstar på AnnaAnka
20:26 Agnesnicolewinter röstar på bollen__
20:28 GW_Persson röstar på MariaMontazami
20:49 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
20:52 bollen__ röstar på MariaMontazami
20:56 ElenaBelle röstar på GW_Persson
20:59 GunillaPersson röstar på Blacksmithfarm
21:12 Snurrfian röstar på bollen__
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:14 AnnaAnka röstar på bollen__

lynchas: Bollen__1 ängel
Käkas: Snurrfian bybo

DL 2
19:21 GW_Persson röstar på
paow
20:54 MariaMontazami röstar på hemlig
20:55 Gunilla_Persson röstar på hemlig
21:56 hemlig röstar på AnnaAnka
20:57 AnnaAnka röstar på
paow
21:06 agnesnicolewinter röstar på hemlig
21:11 Blacksmithfarm röstar på
paow
21:12 paow röstar på hemlig
21:13 FarmenQristina röstar på hemlig
21:13 bollen__ röstar på
paow
21:13 Sasse röstar på paow
21:14 EmmaAndersson röstar på hemlig

Lynchas: paow - ulv
Käkad: agnesnicolewinther lösmynt spion

DL 3
16:55 MariaMontazami röstar på AnnaAnka
18:56 FarmenQristina röstar på ElenaBelle
20:51 hemlig röstar på MariaMontazami
21:05 Gunilla_Persson röstar på Emma_Andersson
21:07 Blacksmithfarm röstar på bollen__
21.23 AnnaAnka röstar på hemlig
21.26 GW röstar på hemlig
21.27 Elena röstar på Hemlig.
21.29 bollen__ röstar på hemlig
21.30 Emma_Andersson röstar på hemlig enligt ovanstående
Ingen lynchas (stoppad lynch)

Det tror jag absolut att det hade varit. Men vet du vad. Jag tror att bsf borde ha blivit käk tidigare enligt den emininte proffessorns tankegång. Så nej, det är helt osannolikt att bsf är god tvilling inte minst under den senaste natten eftersom vi då var flera som tänkte på dessa två som tvillingar, det lär inte ha gått förbi lyan och då borde hon rimligen ha blivit käk om hon varit god.

Nej, jag tror inte längre att du är tjuv faktiskt, jag börjar misstänka att du är något ännu värrre eftersom du verkar ha missat att det finns de som invänt mot att de (bsf och hemlig) är tvillingar.

Jag tror att vi har ringat in tjuven och det är bsf (enligt tidigare parade teorier jag har)

Senast ändrad:
Om jag räknar rätt är vi 11 kvar? Om, i värsta scenario, det var 6 onda från början (5 ulvar plus tjuv) är det nu 5 kvar, och 6 goda. 4 är ulvar. Det är dom som måste bli fler än de goda.

I bästa fall är det tre ulvar kvar.

Det är alltså inte direkt avgörande läge heller. Hade det varit mer lika hade lynchstoppet varit mer förståeligt (givet då att de är onda, är de goda var det självklart bra att lynchen stoppdes).

Någon som begriper mina förvirrade resonemang?

Jag vet inte riktigt var min röst ska gå ikväll, efter rusningen mot mig och paow igår. En ulv åkte ut, så det var ju bra. Men rösta inte ut en god, snälla ni.

GW litar inte helt på mig efter att BSF säger att jag ev kan vara ulv. Men det är helt ok för BSF att ha glömt vem som blev käkad? Är väl inget svårt för en ulv att låtsas glömma för att verka god?

Den där tvillingteorin som surfar upp till ytan hela tiden - om BSF och hemlig var tvillingar, skulle verkligen hemlig skriva som det fetstilta då?

Jag har svårt att tro det! Känns som om teorin kommer tillbaka hela tiden. Frågan är om vi ska släppa BSF och hemlig och leta ulvar på andra ställen? För det finns ju fler! Risken är nu att det blir rundgång och teorierna kommer tillbaka om och om igen och till sist är det så mycket text att ingen orkar läsa.

Om jag räknar rätt är vi 11 kvar? Om, i värsta scenario, det var 6 onda från början (5 ulvar plus tjuv) är det nu 5 kvar, och 6 goda. 4 är ulvar. Det är dom som måste bli fler än de goda.

I bästa fall är det tre ulvar kvar.

Det är alltså inte direkt avgörande läge heller. Hade det varit mer lika hade lynchstoppet varit mer förståeligt (givet då att de är onda, är de goda var det självklart bra att lynchen stoppdes).

Någon som begriper mina förvirrade resonemang?
Jo, jag (:o av alla människor) begriper :D

[...]
Nej, jag tror inte längre att du är tjuv faktiskt, jag börjar misstänka att du är något ännu värrre eftersom du verkar ha missat att det finns de som invänt mot att de (bsf och hemlig) är tvillingar.[...]
Alltså... efter att ha tyckt att @AnnaAnka resonerade vettigt börjar även jag tvivla. Jag får intrycket i att teorier som lagts åt sidan kommer tillbaka och det kan de göra, men då måste ju något ha förändrats. Annars blir det ju rundgång i diskussionen bara och då är det aldrig bra fokus. Nej, plötsligt får jag ulv-vibbar!

Imorgon jobbar jag till 19, sen har jag ett webinar 21-22 så jag varnar för stor frånvaro imorgon, förutsatt att jag överlever natten. Kommer försöka hinna in och slänga in en röst nångång mellan det jag kommit hem efter jobbet men innan webinaret börjar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Då är det äntligen dags för en ny säsong av Svenska Hollywoodfruar! Men vad händer bakom kulisserna innan strålkastarna tänds och...
35 36 37
Svar
735
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·
Tjatter Äntligen! Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition...
85 86 87
Svar
1 737
· Visningar
64 487
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve