K
Katleen
Sv: Höjdhoppning?!
Taack!
Taack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
av ren nyfikenhet - vart står ponnyn?
hm.. en 13 åring tjej som nyligen köpt ponny. Kanske inte det bästa att börja hoppa på 140cm. HOPPAS VERKLIGEN ATT DETTA SKER MED TRÄNARE NÄVARANDE Låter lite orealistiskt att hoppa 140 med en såpass grön och ung häst
Gå sakta fram, lär er tillsammans. Det funkar inte att stressa fram med allt. SM är ett realistiskt mål om några år frammåt kanske. Hästen är fortfarande unghäst och behöver tid.
okai då förstår jag Otroligt fin häs måste jag säga
sen så tkr jag inte att vi ska hänga upp oss på höjden av indret så mkt. Utan det sliter mer på hästen att hoppa 110cmrs språng många gånger än att hoppa lite högre ett par språng. Jag trodde (tyckte att det framgick så i inlägget) att ponnyn i fråga var väldigt grön och inte kunde så mkt. I det fallet skulle man ju vilja påpeka at man ska ta det lungt. Men de nuvarande omständigheterna (och med tränare närvarande) går det fin fint att hoppa lite högre oxå. Är glad att du fär klok nog att sitta och fila på lite lägre höjder ist för höjdhoppning som så många andra ponniryttare som har hästar med kapacitet sysslar med.
Lycka till me hästen
ps. skulle vart kul med film o bilder när du rider oxå*
du får ta ut mig o min nya kamera så blir de lite bilder
jag har ju lite bilder på er fast de e ju liksom från början av när du hade henne o de händer ju mkt på 6 månader.