Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Har försökt hinna ikapp efter bästa förmåga, men har fått snabbläsa rätt ordentligt. Lovar att teoria mer och bättre imorgon.
Ligger sjukt efter, men tar lite i taget. Ska få till en röst innan DL, men kan inte lova att hinna med så mycket teorier idag tyvärr.

Främst tittar jag på de senare rösterna på Harrysen nu, och funderar på om någon av dem kan vara fårulven och ha lagt en ”alibiröst” i tråden för att ändra på oddsen. I så fall hamnar misstanken på Snurrfian eller Madalitso. Min känsla är att Snurrfian har dragit ett mindre lass i tråden än Mada, vilket kan betyda både det ena och det andra.

Ser att ni taggat mig längre fram, men har 9 sidor kvar att läsa ikapp, men här kom ett första inlägg i alla fall så ni har något nytt att titta på.
Baserat på resonemanget ovan och att Madalitso ändå ger intrycket av att vara mindre ond än Snurrfian.

Ceta röstar på Snurrfian

DL 3 21:30

13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis
21:24 Ceta röstar på Snurrfian

Qitis 3
Sasse 1
Blacksmithfarm 1
Heffaklumpen 1
Snurrfian 1

Eff it. Blir stressad av att inte ha röstat

Madalitso röstar på heffeklumpen efter mina tidigare teorier om att hon sitter i lyan med harrysen.

Kan ändra för att samla röster om jag hinner. Om det dock är så att både q och Heffa är onda gör det ju egentligen inget om de hamnar i duell

Qitis 3
Sasse 1
Blacksmithfarm 1
Heffaklumpen 1
Snurrfian 1

21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm

Qitis 3
Heffaklumpen 2
Blacksmithfarm 2
Sasse 1
Snurrfian 1

jag lägger min röst på BSF ändå
Jag tror hon är ond. Oklart om hon är Filch eller ulv
Konstigt med felräkningen som gjorde att hon fick min röst i första dl. Sedan tycker jag också att det fattas lite grävande från henne enligt vad jag tidigare framfört.

Qitis röstar på Blacksmithfarm

Hittills verkar Qitis mest skum, jag ser inget ärligt grävande utan mycket spretande hit och dit om vem hon misstänker och lite olika varje gång. Det känns lite som hon vill täcka in så många som möjligt. Det är också skumt att inte delta i lynchen igår utan lägga en uddaröst på en som knappt deltagit och med motivation från DL1 (delar av min från DL1). Jo Q skulle vara upptagen delvis igår, men var bland de mest aktiva så något bättre skulle hon klart kunna prestera.

Det som gör mig mest misstänksam är dock att hon meddetsamma när jag konfronterar henne om ett teoriinlägg om varför jag och Sasse sitter i lyan ihop, ändrar sig och menar att jag nog inte är misstänkt. Qitis brukar ha mer på fötterna och kunna argumentera för sig. Och nu den här sista misstanken när jag läst fel i rollistan. Det var liksom spiken i kistan för mig.

Lobelia röstar på Qitis enligt ovan

Jag håller mig dig om q's spretande. Det skulle iofs vara ett steg i processen att skaffa sig flest inlägg, men det känns något mer spretigt än god q brukar?

Sen har jag bröjat funder över LenaH också. Hon brukar vara koncis på rakt på, men idag tycker jag hon velat omkring, dragit upp saker som vi andra redan viftat runt typ 17 gånger och på så sett försökt förvilla oss andra. Eller så är hon bara helt lost (hon med).

AAAH TID!

Elo röstar på LenaH pga vad jag skrivit ovan och nedan för den som inte hängde med:

Sen har jag bröjat funder över LenaH också. Hon brukar vara koncis på rakt på, men idag tycker jag hon velat omkring, dragit upp saker som vi andra redan viftat runt typ 17 gånger och på så sett försökt förvilla oss andra. Eller så är hon bara helt lost (hon med).

Senast ändrad:

21:25 Madalitso röstar på heffeklumpen
21:26 Qitis röstar på Blacksmithfarm
21:26 LenaH röstar på Heffaklumpen
21:27 Elo röstar på LenaH

Qitis 3
Heffaklumpen 3
Blacksmithfarm 2
Sasse 1
Snurrfian 1
LenaH 1

Jag börjar känna att oavsett vem som lynchas kan det bli spännande att i lugn och roa läsa om allt som skrivits i ett superhögt tempo ikväll.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar