Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Fast en duell innebär att antingen var en röst på harrysen fejk eller så låg den dolda rösten på ceta. Sen kan inte ceta veta varför om hon inte är i lyan, men redan de tänker jag är bra info?
Om det var duell gäller
1. Ingen av de öppna rösterna på ceta kom från fårulven
2. Det kan vara en fårulv bland de som röstade på harrysen.

Om det inte var duell gäller:
1. Fårulven är inte en av dem som röstade på harrysen (baserat på att harrysen inte fick sin sista röst förrens precis på dl, så tvivlar jag på att fårulven skulle rösta både öppet och dolt på harrysen, bättre hade ju då varit att få veta lynchade när det utåt sett ser ut ha varit duell mellan två med lika många röster, och med ceta ute och ingen info är där ingen som hade vetat att protestera om harrysen hintar om att det var en duell)
Jag tycker nånstans att du "state the obvious" här? Igen?
Fortfarande, ceta kan veta om det duellerats. Inget annat. Resten kan vi spekulera vilt i men det ger ändå inte riktigt facit eftersom @Ceta inte vet vilket alternativ som använts.

Nu tycker jag vi har dragit detta så många varv det går. :D

Cirkus kände till alla i lyan

Delfin, Lord Voldemorts arvtagare (specialroll för leken): vet inte vilka Slytherins är och lyan vet inte vem Delfin är. Men tack vare att hen är ormviskare och har Slytherings medaljong har Delfin chans nå sina kompisar genom att skicka meddelanden till lyans ormviskare (dag-DL). Meddelandena får vara högst sex ord långa och inte nämna spelare eller roller vid namn. Samtliga Slytherin och Harrieth (se nedan) känner av om de får ett meddelande (LL meddelar), men de kan ju inte läsa det. Övriga spelare märker ingenting.
Nej, bara om cirkus prickat rätt och de har använt omskrivningar som båda fattat.?

Blacksmithfarm röstade på på LenaH i första omgången med motiveringen att LenaH har hittat på en trollformel och att det skulle vara en hint om att Lena är en slytherinelev som vill glänsa med sin kunskap. I andra omgången röstar BSF på Sasse med motiveringen att sasses röst från gårdagen sticker ut lite och att hon ska ha vetat vad som händer i kulisserna. Svårt kan vara både god och ond.

Heffaklumpen har jag tidigare resonerat om som god. Röstade på Elo i första DL och reagerade på att Elo har nämnt fårulven. Röstade i andra DL på hemlig i andra omgången och tycker att hon verkar ha hakat upp sig Elo. Resonerar om rösten på Hedinn att en var fejk och hemlig hade inte sagt så mycket under gårdagen varför hemlig skulle kunna vara en möjlig fårulv. Håller henne fortfarande för god då jag inte hittat något som sticker ut idag.

Sasse lade en sen röst på bumpo i första omgången och röstade på Ceta i andra omgången. Röstade på bumpo i första omgången för att hon tycker det är märkligt att läsa slarvigt och att försöka få henne i dålig dager. Försökte också få ett svar av Harrysen på vad hon snappade upp om Hedinn men Harrysen svarar undvikande på alla direkta frågor och vi vet nu att Harrysen var ulv. I andra omgången så har hon röstat på Ceta då hon inte håller med om Cetas teoriande och Ceta verkar inte ens tro att Harrysen är ond enligt Sasse och ifrågasätter varför hon röstar där. Jag lutar åt att Sase eventuellt kan sitta i lyan. Hon kan ha försökt få ett svar från Harrysen igår men det skulle ju lika gärna kunna vara tvärtom att hon pressade harrysen lite för att hon själv sitter i lyan och därför pressar Harrysen lite mer då det är troligt att det kommer att bli Harrysen som åker.

Hemlig röstar på Elo i DL 1 och tycker att det känns som att Elo kastar misstankar åt alla håll och hittar ulvar lite överallt och som att Elo pekar med hela handen. I DL2 röstar Hemlig på Ceta för att hon lade en väldigt enkel röst . Hon utesluter samtidigt inte att Sasse är god. Jag har svårt att dra slutsatser om hemlig om hon är ond eller god.

Qitis jag lade min första röst på Qitis genom att jag trodde att hon försökte dra uppmärksamheten från sig själv genom sin röst på BSF och den motiveringen hon hade. Qitis har varit väldigt aktiv i leken och i första omgången så röstade hon på BSF med motiveringen att BSF har gjort bort sig med summeringen av onda. I andra omgången har Qitis röstat på Bumpo med motiveringen att hon tyckte att bumpo hade vänt på det hela lite som hon passar henne. Vi vet nu att Bumpo var en Gryffindor. Hon tror att Hedinn hade fårulvens dolda röst på sig i DL1. Jag lutar nu mer åt att Qitis är god. Det är inte säkert att hon listat ut att Bumpo var en gryffindor men om hon hade det så håller jag för henne för god tills vidare.

madalitso tyckte att Heffaklumpen försvarade harrysen en del särskilt i jämförelse med hur Heffaklumpen talat om mig då både jag och Harrysen var nya spelare. Har också resonerat om hemlig kan vara en ulv och frågar sig om hemlig frågar henne om Heffaklumpen för att just få henne att misstänka heffa mer och godförklara hemlig med heffas röst på Hemlig igår.

Islandshästryttare ändrar sin röst. Tidigare röstade jag på Elo. Jag ändrar röst till Sasse då hon pressade Harrysen på ett svar under gårdagen och det kan vara ett försökt till att styra bort tankar från sig själv i lyan.

Alla ni andra smarta deltagare, är det något uppenbart jag missat som talar emot en lya med harrysen-heffa-q-bsf, med bsf som fårulv som jag missat?

Alternativt något som talar för Lobelia, sasse eller LenaH som fårulv istället för bsf?
Jag räknar mig verkligen inte som smart deltagare, särskilt inte i denna lek.
Q funderar jag på om bybo eller uppgiven ulv. Känns som hon gett upp och tja...Jag vet inte om hon gör det som ulv?

Heffa skrev jag alldeles nyligen att jag funderar på då jag tyckte hennes röst (och framförallt motivering) på mig skaver.

Bsf vet jag inte. Jag vet inte om nåt egentligen.

Alla ni andra smarta deltagare, är det något uppenbart jag missat som talar emot en lya med harrysen-heffa-q-bsf, med bsf som fårulv som jag missat?

Alternativt något som talar för Lobelia, sasse eller LenaH som fårulv istället för bsf?
Just nu känner jag mest för att lägga mig platt och be dig säga åt mig var jag ska rösta, jag tyckte att jag var ikapp, sen blev det telefon och nu är jag lost igen. För mig kan det lika gärna vara du som är fårulven, eller finns det något som talar emot det? Mer än du?

Delfin, Lord Voldemorts arvtagare (specialroll för leken): vet inte vilka Slytherins är och lyan vet inte vem Delfin är. Men tack vare att hen är ormviskare och har Slytherings medaljong har Delfin chans nå sina kompisar genom att skicka meddelanden till lyans ormviskare (dag-DL). Meddelandena får vara högst sex ord långa och inte nämna spelare eller roller vid namn. Samtliga Slytherin och Harrieth (se nedan) känner av om de får ett meddelande (LL meddelar), men de kan ju inte läsa det. Övriga spelare märker ingenting.
Vad menar du??

Men hur i all sin dar för du det till att cirkus kände till alla i lyan. Då inga namn fick nämnas ?

Va? Hur ska cirkus ha känt till alla i lyan? Får verkligen inte ihop det.

Tycker du resonerat vettig i resten av inlägget av vad jag kan läsa, men måste invända mot det här? Cirkus kände ju inte till lyan? Om hon hittat ormviskaren känner hon till denne, men hon kan som mest fått ett meddelande från ormviskaren (ormviskaren skickar meddelanden med nattdl), och det hade krävt att hon hittade ormviskaren direkt dag 1.
Tack, jag läste fel, dubbelkollade till och med och citerade som svar till ett annat inlägg, men du har rätt.

Under dagen har jag börjat fundera lite kring Madalitso. Hon är lätt en av de mest aktiva i leken och det är bra. Jag upplever dessutom att hon försöker vrida och vända på saker och försöker föra leken framåt. Samtidigt så har jag uppfattningen om att hon också spelat länge och därmed mycket väl är en av dem som skulle kunna lura skiten ur oss allihopa? Samtidigt så vet jag inte om mina funderingar egentligen bottnar sig i att hon ifrågasatt/misstänkt mig och placerat mig i hennes eventuella lya. Det är ju lätt hänt att börja misstänka de som misstänker en själv, samtidigt som det också hänt ofta att goda misstänkt goda. Så jag vet inte.

Islandshästryttare skrev igår att det lutar mer åt att jag är god, vilket jag reagerade lite på. Jag tycker alltid att det är mer eller mindre skumt när folk börjar sätta folk åt det onda/goda hållet, speciellt om det inte finns så mycket info ute i leken (vilket det inte borde göra i denna leken). Nu kan jag ha missat/glömt men upplever att det är först idag som det börjats prata om goda och onda roller, och igår hade i alla fall jag inte en susning. MEN med det sagt så kan det mycket väl vara pga att Island är ny. Vet själv att jag formulerat mig mindre bra och att det tolkats tokigt och är man ny och, av naturliga skäl, inte kan alla oskrivna regler (det kan inte jag heller, så absolut no offence där!) är det ännu lättare hänt. Så det är verkligen inget som gör att jag vill placera Island som ond utan var bara en notering från min sida :) Tror snarare på att hon spelar ensam och det grundar jag mest bara på att jag fått känslan av att hon spelar ensam. Och om vi kör lite sannolikhet på det så är vi 12 pers kvar varav 3 borde vara i lyan och en utanför, vilket innebär 8 goda (om jag räknat rätt). Då är det mest troligt att Island är god. Men jag måste nog läsa igenom alla hennes inlägg noggrannare för att kunna uttala mig mer säkert om det.

Jag trodde att det är typ såna slutsatser man ska dra med goda och onda i leken utifrån sina teorier så därför har jag försökt göra det. Har noll koll på några oskrivna regler. Utan bara försökt göra det jag trott att man ska göra utifrån spelet. Är också lite svaren jag fått av LL när jag frågat om några saker jag inte riktigt förstått i spelet, att hitta onda och goda (antar att det är enkelt sätt att förklara för en nybörjare).

I ärlighetens namn tror jag mer på @qitis som Filch än ulv även om det inte är svar på din fråga. :D
JAg kan säkert vara fårulv men har inte kollat om det är fysiskt möjligt. :p

Jag hade en tanke om hemlig som fårulven.
Jag erkänner att jag gärna sättet blåslampa på de jag inte tycker tillför så mycket, eller verka smyga med.
Ergo min röst på bumpo ffa men lite på bsf också
Samt att jag drog upp sasse och lobelia (.det fick ju igång dem)
Heffaklumpen låg som nr 6 på min lista och känns undanglidande hon också
Om NÅGOT så har jag inte varit rädd för att sticka ut eller ge mina funderingar -hur konstiga de än verkar vara vill jag ändå skriva
Okej, vad var din tanke om hemlig som fårulv?
Vad är din teori till att sasse är ond om Lobelia är god?
Hur tänker du kring LenaHs röster på hemlig om de är i lyan ihop?

Fetade, cirkus kände inte till lyan. Hon kan ha gissat på ormviskaren 2 gånger och om hon gissar rätt får hon bara veta vem ormviskaren är (och gjorde hon det vet även Harriet om att cirkus lyckades hitta ormviskaren). Gissade hon fel vet hon inte om den hon gissade på var ond eller god.
Jag tycker nånstans att du "state the obvious" här? Igen?
Fortfarande, ceta kan veta om det duellerats. Inget annat. Resten kan vi spekulera vilt i men det ger ändå inte riktigt facit eftersom @Ceta inte vet vilket alternativ som använts.

Nu tycker jag vi har dragit detta så många varv det går. :D
Så du tycker inte det är ett dugg relevant att få reda på om 3 eller 4 deltagare, och i så fall vilka, kan strykas från listan på möjliga fårulvar?

Nu är jag totalt förvirrad här... verkligen noll koll. Har jag alltså missuppfattat det totalt och cirkus kände till hela lyan?

Edit: Och där skulle citatet till @Lobelia med men det kom inte med...

Ligger sjukt efter, men tar lite i taget. Ska få till en röst innan DL, men kan inte lova att hinna med så mycket teorier idag tyvärr.

Främst tittar jag på de senare rösterna på Harrysen nu, och funderar på om någon av dem kan vara fårulven och ha lagt en ”alibiröst” i tråden för att ändra på oddsen. I så fall hamnar misstanken på Snurrfian eller Madalitso. Min känsla är att Snurrfian har dragit ett mindre lass i tråden än Mada, vilket kan betyda både det ena och det andra.

Ser att ni taggat mig längre fram, men har 9 sidor kvar att läsa ikapp, men här kom ett första inlägg i alla fall så ni har något nytt att titta på.
Hej ceta!
Av ingen anledning alls och helt utan motiv, tror du fårulven försökte rädda harrysen genom att lägga upp hen till duell igår eller inte?

Så du tycker inte det är ett dugg relevant att få reda på om 3 eller 4 deltagare, och i så fall vilka, kan strykas från listan på möjliga fårulvar?
Jo?
Men hur menar du att vi skulle kunna få svar på om det fakeröstats eller lagts dold röst?
Eller menar du att vi ändå kan lista ut då?
Så långt har jag inte hunnit tänka än och vi lär inte få svar från ceta före dl ändå misstänker jag om hon hade 9 sidor att läsa ikapp. :)

Är inte ett dugg förvånad att Heffa misstänker mig efter att jag tydligt lagt upp henne som en av mina toppkandidater till lyamedlem.
Tycker dock det är intressant att hon från igår till idag börjar lägga in brasklappar om att man får tänka på att island också är ny i sina teorier om henne, efter att jag igår påpekade att det faktum att hon gjorde det för harrysen men inte island var en anledning till att jag funderade på Heffa och harrysen som lyakompisar

Hej ceta!
Av ingen anledning alls och helt utan motiv, tror du fårulven försökte rädda harrysen genom att lägga upp hen till duell igår eller inte?
Äsch, när jag läser inlägget du citerar så tycker jag nog att @Ceta är tydlig med att det varit duell, tänkte inte på det när jag läste det först. :)

Okej, vad var din tanke om hemlig som fårulv?
Vad är din teori till att sasse är ond om Lobelia är god?
Hur tänker du kring LenaHs röster på hemlig om de är i lyan ihop?
Jag vet att jag hade en tanke om Hemlig som fårulv med tanke på hennes röster
Lobelia flyger ganska högt upp som att faktiskt vara ond efter senaste inläggen om att cirkus visste om hela lyan. Tror dock hon är Filch i så fall.
LenaH kan göra vad fan som helst som ulv -är min uppfattning

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar