Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Fast min teori handlade inte om att hon blivit coachad, utan mer om 1. Den potentiella lyakombon heffa-harrysen, 2. min upplevelse att nya spelare gärna kollar av med lyan om vem de tänkte rösta på, så lyan kan ha vetat att hedinn skulle få en röst till innan den dök upp i leken utan att coacha eller veta hur harrysen tänkte motivera den 3. hennes sätt att teoria dag 2 som påminde mig om nya spelare som spelar på onda sidan
Darn, nu luras jag in i realtid fast jag eg ff bara är på sid 31...

Det var inte du som mest drog upp coachad, det var @Elo men det var öht flera som verkar fastnat på att hen på något sätt blivit instruerad eller uppmanad att rösta på hedinn men jag tycker ju vid ordentlig omläsning inte att det är uppenbart att den dolda rösten ens las på hedinn.

Jag väljer att lägga en tidig röst, så jag har en giltig ifall livet kommer emellan ikväll. Jag tycker ändå Harrysens röst på Hedinn igår är det mest uppenbara suspekta jag har utläst i tråden idag. Kan vara ett tecken på att hon följde en ond Cirkus, eller fått instruktion av lyan på annat sätt att påverka utfallet åt det hållet. Så baserat på detta:

Ceta röstar på Harrysen
Jag försöker titta lite på de som inte är lika aktiva, mest för att jag faktiskt har en chans att hinna läsa vad de har skrivit. :meh: Cetas röst på Harrysen med kommentaren om att det skulle kunna innebära att Cirkus också är ond är ju intressant nu när vi vet att Cirkus var ond om än utanför lyan. Men gör det Ceta ond eller god? Det känns som om hon har någon slags information om något, men är det för att hon är god som har fått information, eller är det för att hon är ond och har information.

Men har jag fattat det rätt, Cirkus försökte döda Bumbo med svärdet och dog själv också? Lyan misslyckades alltså med käket? Och vad är det som fungerar som ängel i den här leken? Eller måste det innebära att lyan missade att käka?

Så här, baserat på tidigare inlägg tror jag inte ceta och harrysen var i lyan ihop, visst alibiröst, men röst på en ny spelare drar alldeles för mycket blickar för att vara en bra sådan, särskilt med en rätt svag teori. Det hade varit att be om att ha minst en ulv till lunch, och en den som alibirösten lades på. Så om det var en alibiröst skulle det i så fall vara ett försök att offra ceta för att få Harrysen godförklarad, men igen dum taktik, lyan vill ju helst inte att någon ulv lynchas.

Är island i lyan tror jag utifrån hur hon skrev idag att ceta också är det. Eftersom jag av vad jag sett så här långt inte tror ceta är i lyan så flyttar det även ut island. Är island i lyan men inte ceta funderar jag på om island tror ceta är den onda utanför lyan.

Just nu håller jag även snurrfian utanför lyan pga cirkus kommentarer.

Återkommer med sammanfattning av övriga, ska bara svara snurrfian i ett annat inlägg först

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn
lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Kvar i leken:
heffaklumpen: Elo - hemlig
hemlig: Elo - Ceta
Ceta: Hemlig - Harrysen
Islandshästryttare: qitis - Harrysen
Snurrfian: Madalitso - Harrysen
LenaH: hemlig - hemlig
Elo: Sasse - Sasse
Blacksmithfarm: LenaH - Sasse
Madalitso: Ceta - Harrysen
Lobelia: bumpo - Ceta
qitis: Blacksmithfarm - bumpo
Sasse: bumpo - Ceta

Jag försöker titta lite på de som inte är lika aktiva, mest för att jag faktiskt har en chans att hinna läsa vad de har skrivit. :meh: Cetas röst på Harrysen med kommentaren om att det skulle kunna innebära att Cirkus också är ond är ju intressant nu när vi vet att Cirkus var ond om än utanför lyan. Men gör det Ceta ond eller god? Det känns som om hon har någon slags information om något, men är det för att hon är god som har fått information, eller är det för att hon är ond och har information.

Men har jag fattat det rätt, Cirkus försökte döda Bumbo med svärdet och dog själv också? Lyan misslyckades alltså med käket? Och vad är det som fungerar som ängel i den här leken? Eller måste det innebära att lyan missade att käka?
Om cirkus och ormviskaren hittat varandra (enda sättet jag ser som lyan skulle ha en chans att veta att cirkus var ond igår är om de fått något meddelande från cirkus). Om de gjort det så vet deb som är Harriet om det, och iaf än tycker jag inte att jag sett någon hinta om att cirkus skulle ha gjort det.
Bumpo måste ha blivit käk, för svärdet kunde inte döda en Gryffindor. Och om Delfin fick svärdet fick hon ett käk, alltså en natt kunde det blev två käk. Men iom att cirkus dog betyder det att hon försökte döda en Gryffindor med svärdet och då dog själv istället.

Nä, lyan käkade bumpo. Cirkus var antingen ute efter nån annan gryffindor, eller bumpo med. men det var inte pga svärdet som bumpo dog.

Svarar mig själv, nu fattar jag grejen med svärdet, det tog lite tid för mig att hänga med bara. Så Cirkus hade fått svärdet, käkade Bumpo och dog därmed själv också i och med att Bumpo var gryffindor.

Om cirkus och ormviskaren hittat varandra (enda sättet jag ser som lyan skulle ha en chans att veta att cirkus var ond igår är om de fått något meddelande från cirkus). Om de gjort det så vet deb som är Harriet om det, och iaf än tycker jag inte att jag sett någon hinta om att cirkus skulle ha gjort det.
Bumpo måste ha blivit käk, för svärdet kunde inte döda en Gryffindor. Och om Delfin fick svärdet fick hon ett käk, alltså en natt kunde det blev två käk. Men iom att cirkus dog betyder det att hon försökte döda en Gryffindor med svärdet och då dog själv istället.
Okej jag fattade inte helt då tydligen, tack så det var alltså både käk och svärd inblandat. Jag trodde att båda dog om man använde svärdet på en gryffindor.

Darn, nu luras jag in i realtid fast jag eg ff bara är på sid 31...

Det var inte du som mest drog upp coachad, det var @Elo men det var öht flera som verkar fastnat på att hen på något sätt blivit instruerad eller uppmanad att rösta på hedinn men jag tycker ju vid ordentlig omläsning inte att det är uppenbart att den dolda rösten ens las på hedinn.
Då vill jag att du förklarar hur Hedinn kunde åka för jag har i så fall missat just det?

Okej, nu har jag läst ikapp de senaste typ... 8 (?) sidorna. Men det känns som att när jag läst tre inlägg så har några (Madalitso och Q ;)) hunnit skriva typ 20 inlägg till :rofl:

Har i alla fall lyckats läsa ikapp hela leken nu och ska inte sticka under stolen med att jag typ är mer förvirrad nu än jag var innan jag började läsa. Ska försöka få ner lite egna reflektioner på det jag läst men vad jag än säger så lär det garanterat redan varit någon som sagt det (och kan ju redan nu flagga för att jag kanske inte kommer komma ihåg vem/om det redan sagts).

Håller med om att ulvarna måste ha käkat bumpo inatt och att cirkus hade svärdet och råkade träffa en Gryffindor. Det var det enda rimliga alternativet.

Nu är cirkus död men med vetskapen om hennes roll (Delfin) så vill jag ändå kolla lite på detta citatet (vet, jag är sen på bollen).
Kan det vara så att Ceta är fårulven som började med en fejkröstpå Harrysen och sen kom det flera röster på henne själv och det gjorde att lyan hellre offrade harrysen för att Ceta ska se god ut med en förstaröst på en ulv? Det blev panik i lyan och hellre ut med en vanlig ulv än att riskera att fårulven röjs? Det skulle kunna sätta Mada och/eller Snurrfian i lyan ihop med en eventuell fårulv Ceta. Tror mindre på IHR (sorry för förtkorningen).
Så, cirkus funderar på om Ceta är fårulven och att hon i så fall skulle lagt första rösten (alibi) på nya Harrysen. Och att snurrfian och/eller Madalitso (beroende på hur många de var i lyan från början, antar jag pga "eller"?). Hade cirkus varit i lyan så hade jag nog velat påstå att någon (en, kanske 2) av dem hade varit i lyan. Det pga det (vad jag minns det som) brukar vara så att man som ond i lyan inte bara listar upp goda spelare som ens potentiella lya, men av naturliga skäl inte heller listar samtliga lyamedlemmar.

Nu var ju inte cirkus i lyan och kan därför inte ha vetat säkert vilka som sitter i lyan och det gör det svårare att veta. Men det skulle inte direkt förvåna mig om någon av Ceta, Madalitso eller Snurrfian sitter i lyan... vem jag ser som mest trolig i så fall vet jag inte. Sen kan cirkus teoretiskt sett fått kontakt med lyan på det sättet fått veta/fått en bra aning om vilka som är i lyan (även om det kan diskuteras hur sannolikt det skulle vara på bara två nätter, och jag har för mig att detta också har diskuterats tidigare). I så fall är jag nog tillbaka på att jag tror att någon av de tre sitter i lyan pga samma anledning som ovan^.

Sen hade jag faktiskt ett citat till men jag har så (så klart :banghead:) glömt vad det var jag ville säga om det citatet...

Har inte gett upp Teoriar vidare tex? Och finns med i leken.
Försöker så gott jag kan att hjälpa. Och kan jag det inte i liv så kanske som död helt enkelt
Jag har för mig att du skrev någonstans att du ”gett upp”.

Däremot svarar du ju fortfarande inte på frågor? Antingen har du mycket för dig eller så väljer du att svara undvikande.

Snurrfian var jag inne på under natten, men när nu cirkus visade sig vara ond undrar jag om hon gått så aggressivt mot någon hon faktiskt trodde var ond om hon inte hade anledning att tro att hon skulle käkas. Å andra sidan noterar jag att hon under natten nämner mig och snurrfian tillsammans upprepade gånger, det kan ju vara så att hon börjat tro mig som god, och trodde snurr riskerades lynchas idag, och då genom att para ihop oss rikta misstankar mot mig imorgon, om snurr lynchas och är ond.
Utan att läsa igen så upplevde jag Cirkus som mycket följsam mot mig och höll med om mycket. Sen när jag gick hårt åt snurr och det blev förvirring om de 3 röstena så högg hon som en blixt och röstade. Samtidigt som Cirkus röstade på snurr skrev jag min röst och valde Ceta men teoriade även om snurr. Om jag går på hur Cirkus brukar göra så går det i linje med hur hon gör när hon vill få någon att följa efter. Jag gissar att Cirkus ville ha igång ett drev mot Snurr därmed tror jag som du att @Snurrfian kan vara god. Dock av något annorlunda skäl

Sasse tycker jag faktiskt verkar vettig i vad hon resonerat så här långt? Reagerade på samma saker som henne i qs teorier kring sasse och Lobelia..
Jag reagerade också en del på det, men när man ser inläggen uppradade så blir det ganska tydligt. Sen när jag konfronterade Q om att jag helt plötsligt avförts från misstankelistan låg jag på plats 5. Qs förklaring till att hon lade en dålig kopia av min förstadagsteori på @bumpo med att hon inte haft tid att sätta sig in i leken höll ju dessutom dåligt när ja synat den. Svårt att hävda noll koll när man varit bland de mest aktiva.

Sen q. Hon har skrivit mycket, men kom med en meningslös röst igår och idag har hennes huvudsakliga teoriande varit kring sasse/Lobelia, som jag uppfattade som märkligt. Också det att cirkus verkade undvika att skriva om qs eventuella roll för mig att vilja titta där en gång extra, ifall cirkus snappat upp något som fick henne att tro att q skulle vara en kompanjon. Dessutom är q exakt den typen av spelare som jag kan tänka mig hade eggat på i lyan att lägga upp till duell istället för att bara låta Elo lynchas. Kan också mycket väl tänka mig att hon skulle kunna be lyan att få upp just hedinn bara för att förvirra goda, särskilt om hon tänkte att Harrysen skulle kunna ursäktas med att vara god. Men oklart om hon i så fall är fårulv eller bara vanlig ulv..
Där kom du med en del matnyttigt som jag inte tänkt på. Skulle jag aktivt valt mellan att lägga upp Hedinn och Q för lynch hade jag alla dagar valt Q. Jag vet inte om Q är bättre, men det tenderar att bli mycket mindre att läsa utan Q. Båda är rutinerade spelare.

Och sist snurrfian. Det var konstigt att kalla Harrysens röst en tredje röst, och är hon fårilven så var ju hennes tredje röst på harrysen potentiellt "ofarlig" för ulvarna. Men dock, hade inte harrysen lynchades hade nog alla som röstat där synats rejält idag, och ceta vet ju också om harrysen hade en fejkröst, för i så fall hade det ju blivit duell. Undrar också om cirkus drivit på mot snurr om hon verkligen trodde hon var ond, men cirkus kan ju ha haft fel i vad hon trodde.
Den enda onda Snurrfian i så fall kan vara är väl sjävlmordsbombaren, alla andra kände väl Cirkus till och vet e katten om hon i detta läget skulle driva hårt mot någon i Lyan, om hon inte trodde hon skulle dö i och för sig.

Elo har jag åt goda hållet än så länge särskilt efter vissa kommentarer idag. Visst är det lite till hennes nackdel att lyan la upp henne till duell (om hon inte ljuger om den), men är det som jag funderar en orutinerade/kaosig lya kan det förklara den biten.

Heffa känns inte särskilt god? Och har hela tiden fått en känsla att hon skulle vara i lyan med harrysen. Men i så fall tror jag hon är vanlig ulv inte fårulv.

Tror inte heller q är fårulven, men undrar allt mer om hon kan vara vanlig ulv?

Är q och Heffa i lyan tillsammans och ingen av dem fårulv utesluter det hemlig från lyan.

Då är potentiella fårulvar LenaH, bsf, Lobelia och sasse. Både sasse och Lobelia röstar igår på ceta. Då hon var närmst att åka och rädda harrysen tror jag att om någon av dem är fårulven låg dolda rösten på samma som öppna. Tycker dock inte de känns jätteludna. Är det någon av dem två tror jag mer på Lobelia än sasse som fårulv, främst pga hennes resonerande kring harrysen och eventuell röst på hedinn igår.

LenaH lägger en andra röst på hemlig båda dagarna. Är LenaH fårulv förklar det i så fall varför hemlig inte var upp i duell dl1, men har för mig Lena var inne runt dl dag 1 och undrar om hon verkligen haft kvar en dold röst på hedinn efter harrysens röst?

Kvar blir då bsf som jag skrev om som potentiell fårulv innan, och att fårulven inte var inne runt dl kan förklara varför en dold röst på hedinn låg kvar även om den riskerade väcka misstankar mot harrysen efter hens röst. Ett lägre deltagande kan också förklara om lyan känns kaosig även med en, som jag uppfattar det, lugnare erfaren spelare.

Madalitso vill jag tro är god med tanke på alla frågor och funderingar och drivandet framåt i leken. Annars är hon värld en guldstjärna!

Q blir jag inte klok på. Vill hellre tro på bybo än uppgiven ulv dock.

Men jag känner mig vilsen. Totalt.

Jag känner att jag inte kan tillföra mer just nu helt enkelt
Som ulv brukar jag aldrig ge upp det är ett faktum.

Jag TYCKER ändå att jag försökt tänka annorlunda i denna leken och inte förutsätta bara för att typ
Jag må hända vara ”en lömsk typ ” ibland men det gäller för alla som spelar -eller hur ?

Spelar inte så stor roll om du tror mig eller inte men ingen har vågat följa sasses tidiga röst på mig än vilket får mig att tro att onda inte vågar det innan fler röster kommer på mig (dvs drev )
Goda verkar cluless. Me included
Jag har inte hunnit igenom det sista i leken och inte ens börjat fundera på att rösta, jag gissar att både onda och goda kan ha liknade utmaningar.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar