Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Den enda onda Snurrfian i så fall kan vara är väl sjävlmordsbombaren, alla andra kände väl Cirkus till och vet e katten om hon i detta läget skulle driva hårt mot någon i Lyan, om hon inte trodde hon skulle dö i och för sig.
Tycker du resonerat vettig i resten av inlägget av vad jag kan läsa, men måste invända mot det här? Cirkus kände ju inte till lyan? Om hon hittat ormviskaren känner hon till denne, men hon kan som mest fått ett meddelande från ormviskaren (ormviskaren skickar meddelanden med nattdl), och det hade krävt att hon hittade ormviskaren direkt dag 1.

Några har funderat om cetas röst på Harrysen var en alibiröst, men jag vet inte om det känns som bästa stället för en alibiröst? Antingen tänker man att harrysen inte kommer lynchas för hen är ny, men då riskerar ju ceta granskas hårt just för att hon röstade på en ny spelare. Eller så tänker man att det finns nog med misstänkar mot harrysen att hen förväntas lynchas, men tycker de flesta misstankarna kom senare. Och cetas röst granskades ju rätt hårt och gav henne själv 3 röster, så om inte en av rösterna på ceta är fårulvens, så måste lyan ha trott hon skulle ryka eller iaf hamna i duell mot harrysen (beroende på var fårulvens dolda vs fejkröst låg) tills jag la min fjärde röst på harrysen i sista sekund. Det känns ju inte helt genomtänkt som en alibiröst?

På tal om fårulv, kan bli intressant när ceta kommer in hon vet något om huruvida alla röster på harrysen var äkta/var den dolda rösten låg.
JAg vet inte det, jag tycker det är just så man kan göra för att skaffa sig ett solitt alibi men det gick lite snett och "man" var tvumgen att rädda?

Tippar isf @Ceta som ulv i fårakläder.

Hur menar du att ceta skulle veta? Det stod väl 4-3 till Harrysen, om det sen låg dold/fakeröst på någon av dem vet väl inte ceta (eller lär inte delge oss :p ) men visst hon kan veta om det duellerats men det är inte givet om det är en dold röst eller en fakeröst som spelats.

Jag har för mig att du skrev någonstans att du ”gett upp”.

Däremot svarar du ju fortfarande inte på frågor? Antingen har du mycket för dig eller så väljer du att svara undvikande.
Tycker inte jag gör annat än att fortsätta ge input vi och förtydliga etc
Vad exakt tycker du jag missat att svara på? Hjälper gärna till att svara i så fall

I mitt fall var det inte så förvånande eftersom jag varit helt anonym tills i eftermiddags. :)
Nä, var mer anmärkningsvärt med bristen på kommentarer om q.
JAg vet inte det, jag tycker det är just så man kan göra för att skaffa sig ett solitt alibi men det gick lite snett och "man" var tvumgen att rädda?

Tippar isf @Ceta som ulv i fårakläder.

Hur menar du att ceta skulle veta? Det stod väl 4-3 till Harrysen, om det sen låg dold/fakeröst på någon av dem vet väl inte ceta (eller lär inte delge oss :p ) men visst hon kan veta om det duellerats men det är inte givet om det är en dold röst eller en fakeröst som spelats.
Ceta kan ju veta om det var duell eller inte? Om Harrysen hade en fejkröst var hon och ceta i duell (om harrysen hade en fejk röst kan veta inte ha haft den dolda rösten , då hade ceta lynchats). Och om den dolda rösten låg på ceta hade det blivit duell. Ingen annan hade 3 röster, och om harrysen hade fejkrösten och den dolda rösten låg på någon med två röster var det en tre-vägs duell och ceta var med.
Sammanfattningsvis, antingen lynchades harrysen rakt av eller så var det en duell. Var det en duell var ceta med. Röstlistan ger inget annat alternativ när enda som händer i det dolda med röster är en fårulvsröst.

Jag gillar fortfarande inte att Heffa röstade på mig igår, med en motivering som jag själv skrivit om henne innan. Kändes som en väl enkel röst.

Nä, var mer anmärkningsvärt med bristen på kommentarer om q.

Ceta kan ju veta om det var duell eller inte? Om Harrysen hade en fejkröst var hon och ceta i duell (om harrysen hade en fejk röst kan veta inte ha haft den dolda rösten , då hade ceta lynchats). Och om den dolda rösten låg på ceta hade det blivit duell. Ingen annan hade 3 röster, och om harrysen hade fejkrösten och den dolda rösten låg på någon med två röster var det en tre-vägs duell och ceta var med.
Sammanfattningsvis, antingen lynchades harrysen rakt av eller så var det en duell. Var det en duell var ceta med. Röstlistan ger inget annat alternativ när enda som händer i det dolda med röster är en fårulvsröst.
Det var ju precis det jag skrev?

Det enda @Ceta vet är om det varit duell men inte varför.

Tycker inte jag gör annat än att fortsätta ge input vi och förtydliga etc
Vad exakt tycker du jag missat att svara på? Hjälper gärna till att svara i så fall

Okej, så du tror det är en kombo av sasse-lenah-bsf-hemlig i lyan? Med hemlig som fårulv? Men då skulle ju inte Elo varit i duell dag 1? Och dina tidigare teorier om sasse som ond hängde på att Lobelia också var det, hur tänker du nu kring sasse om du ändrat dig till att Lobelia är god? Och sen väljer du bsf och LenaH som de andra två, när de är bland de mindre aktiva och verkar inte bygga det på något mer än känsla? Om LenaH och hemlig är i lyan tillsammans, varför skulle LenaH lägga en andra röst där två dl, särskilt som det båda gångerna la upp hemlig till en av de med flest röster just då?
Jag hade ett gäng frågor till dig här, svara gärna :)

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
20.47 queenlilith röstar på sasse
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Hedinn
lynchas. Rawnclaw Hade diademet
QueenLilith käkas hufflepuff

DL 2
17:15 Ceta röstar på Harrysen
17:48 Blacksmithfarm röstar på Sasse
20.06 Heffaklumpen röstar på hemlig
20:27 harrysen röstar på qitis
21:08 Elo röstar på Sasse
21:09 cirkus röstar på Snurrfian
21:11 Lobelia röstar på Ceta
21.18 Sasse röstar på Ceta
21:19 LenaH röstar på hemlig
21:21 Islandshästryttare röstar på Harrysen
21.26 hemlig röstar på Ceta
21.26 Snurrfian röstar på Harrysen
21.27 qitis röstar på bumpo
21.30 madalitso röstar på harrysen

bumpo missar att rösta
Harrysen lynchas ulv slytherin
Bumpo käkas Gryffindor
Cirkus dör när hon använde svärdet som nu är förstört delfin slytherin

Kvar i leken:
heffaklumpen: Elo - hemlig
hemlig: Elo - Ceta
Ceta: Hemlig - Harrysen
Islandshästryttare: qitis - Harrysen
Snurrfian: Madalitso - Harrysen
LenaH: hemlig - hemlig
Elo: Sasse - Sasse
Blacksmithfarm: LenaH - Sasse
Madalitso: Ceta - Harrysen
Lobelia: bumpo - Ceta
qitis: Blacksmithfarm - bumpo
Sasse: bumpo - Ceta
Tillbaka, men svårt att tänka så jag börjar med röstlistan igen. Smått stressad, även om jag läst det som skrivits iaf 1 gång.
Så.
Ceta som fårulv? Kan vara så, men varför lägga en alibiröst på Harrysen när de flesta innan dess gav H the benefit of the doubt? Lite onödigt av en lyamedlem, även om det är en röst som inte skulle räknats, att göra så ändå. Att cirkus dessutom teoriade kring det gör att det känns mindre troligt.

Hemligs röst på Ceta sticker dock ut lite som möjligt räddningsförsök av Harrysen. Innan Snurrfian och Madalitso spikar igen kistan.

Snurrfians kommentar om tredjeröst skaver väl lite. Men som andra skrivit så skaver väl cirkus´s hugg något mer, så hon är inte toppkandidat.

Att heffaklumpen inte riktigt kommer ihåg varför hon röstade på hemlig igår skaver lite. Lite som om hon inte vill/kan stå för sin teori.

Q har skrivit så mycket att jag är helt snurrig, vet inte vad jag tror där faktiskt. Håller med vemdetnuvar som tyckte att det var lite svag röst hon la igår. Dessutom sent när den varken gjorde till eller från. Jag vet att hon hade IRL som spelade in, men det sticker ut.

Madalitso gräver på och resonerar logiskt enligt mig. Det är ingen garanti för godhet, men har inte sett något skumt från henne än.

Islandshästryttare - nykomling, vet inte vad jag tror om henne än.

LenaH - Läser ikapp leken, kommer med vettiga kommentarer vad jag sett hittills.

Elo - känner inte att jag har kolll, men inte reagerat på något direkt heller.

Lobelia - Teoriat en del idag. Jag har svårt att placera henne, så avvaktar/måste läsa mer.

Sasse - Jag röstade på henne, men tycker nu att hon resonerat vettigt, samt inte totalt hakat upp sig på att hon fått röster på sig. Säger inget om vilken sida hon spelar på egentligen.

Summering för mig är att Q, heffa och hemlig sticker ut.
Madalitso hoppas jag är god, för det känns som hon resonerar vettigt...

Ligger sjukt efter, men tar lite i taget. Ska få till en röst innan DL, men kan inte lova att hinna med så mycket teorier idag tyvärr.

Främst tittar jag på de senare rösterna på Harrysen nu, och funderar på om någon av dem kan vara fårulven och ha lagt en ”alibiröst” i tråden för att ändra på oddsen. I så fall hamnar misstanken på Snurrfian eller Madalitso. Min känsla är att Snurrfian har dragit ett mindre lass i tråden än Mada, vilket kan betyda både det ena och det andra.

Ser att ni taggat mig längre fram, men har 9 sidor kvar att läsa ikapp, men här kom ett första inlägg i alla fall så ni har något nytt att titta på.

Det var ju precis det jag skrev?

Det enda @Ceta vet är om det varit duell men inte varför.
Fast en duell innebär att antingen var en röst på harrysen fejk eller så låg den dolda rösten på ceta. Sen kan inte ceta veta varför om hon inte är i lyan, men redan de tänker jag är bra info?
Om det var duell gäller
1. Ingen av de öppna rösterna på ceta kom från fårulven
2. Det kan vara en fårulv bland de som röstade på harrysen.

Om det inte var duell gäller:
1. Fårulven är inte en av dem som röstade på harrysen (baserat på att harrysen inte fick sin sista röst förrens precis på dl, så tvivlar jag på att fårulven skulle rösta både öppet och dolt på harrysen, bättre hade ju då varit att få veta lynchade när det utåt sett ser ut ha varit duell mellan två med lika många röster, och med ceta ute och ingen info är där ingen som hade vetat att protestera om harrysen hintar om att det var en duell)

Då vill jag att du förklarar hur Hedinn kunde åka för jag har i så fall missat just det?
Det har jag ju skrivit tidigare?
En möjlighet är ju svärdet, även om du tycker att det då borde använts på dig om det var bumpo som hade det men det behöver ju inte varit bumpo, det fanns kanske nån annan Gryffindor med två röster osv osv, jag tycker egentligen inte att det är exakt livsviktigt att vi vet hur det gick till men min empiriska erfarenhet :D säger mig ffa att lyan inte uppmanar/coachar/instruerar en ny spelare dl1. :)

Alla ni andra smarta deltagare, är det något uppenbart jag missat som talar emot en lya med harrysen-heffa-q-bsf, med bsf som fårulv som jag missat?

Alternativt något som talar för Lobelia, sasse eller LenaH som fårulv istället för bsf?

Jag hade ett gäng frågor till dig här, svara gärna :)
Jag hade en tanke om hemlig som fårulven.
Jag erkänner att jag gärna sättet blåslampa på de jag inte tycker tillför så mycket, eller verka smyga med.
Ergo min röst på bumpo ffa men lite på bsf också
Samt att jag drog upp sasse och lobelia (.det fick ju igång dem)
Heffaklumpen låg som nr 6 på min lista och känns undanglidande hon också
Om NÅGOT så har jag inte varit rädd för att sticka ut eller ge mina funderingar -hur konstiga de än verkar vara vill jag ändå skriva

Under dagen har jag börjat fundera lite kring Madalitso. Hon är lätt en av de mest aktiva i leken och det är bra. Jag upplever dessutom att hon försöker vrida och vända på saker och försöker föra leken framåt. Samtidigt så har jag uppfattningen om att hon också spelat länge och därmed mycket väl är en av dem som skulle kunna lura skiten ur oss allihopa? Samtidigt så vet jag inte om mina funderingar egentligen bottnar sig i att hon ifrågasatt/misstänkt mig och placerat mig i hennes eventuella lya. Det är ju lätt hänt att börja misstänka de som misstänker en själv, samtidigt som det också hänt ofta att goda misstänkt goda. Så jag vet inte.

Islandshästryttare skrev igår att det lutar mer åt att jag är god, vilket jag reagerade lite på. Jag tycker alltid att det är mer eller mindre skumt när folk börjar sätta folk åt det onda/goda hållet, speciellt om det inte finns så mycket info ute i leken (vilket det inte borde göra i denna leken). Nu kan jag ha missat/glömt men upplever att det är först idag som det börjats prata om goda och onda roller, och igår hade i alla fall jag inte en susning. MEN med det sagt så kan det mycket väl vara pga att Island är ny. Vet själv att jag formulerat mig mindre bra och att det tolkats tokigt och är man ny och, av naturliga skäl, inte kan alla oskrivna regler (det kan inte jag heller, så absolut no offence där!) är det ännu lättare hänt. Så det är verkligen inget som gör att jag vill placera Island som ond utan var bara en notering från min sida :) Tror snarare på att hon spelar ensam och det grundar jag mest bara på att jag fått känslan av att hon spelar ensam. Och om vi kör lite sannolikhet på det så är vi 12 pers kvar varav 3 borde vara i lyan och en utanför, vilket innebär 8 goda (om jag räknat rätt). Då är det mest troligt att Island är god. Men jag måste nog läsa igenom alla hennes inlägg noggrannare för att kunna uttala mig mer säkert om det.

.

Nu var ju inte cirkus i lyan och kan därför inte ha vetat säkert vilka som sitter i lyan och det gör det svårare att veta. Men det skulle inte direkt förvåna mig om någon av Ceta, Madalitso eller Snurrfian sitter i lyan... vem jag ser som mest trolig i så fall vet jag inte. Sen kan cirkus teoretiskt sett fått kontakt med lyan på det sättet fått veta/fått en bra aning om vilka som är i lyan (även om det kan diskuteras hur sannolikt det skulle vara på bara två nätter, och jag har för mig att detta också har diskuterats tidigare). I så fall är jag nog tillbaka på att jag tror att någon av de tre sitter i lyan pga samma anledning som ovan^.
Cirkus kände till alla i lyan

Delfin, Lord Voldemorts arvtagare (specialroll för leken): vet inte vilka Slytherins är och lyan vet inte vem Delfin är. Men tack vare att hen är ormviskare och har Slytherings medaljong har Delfin chans nå sina kompisar genom att skicka meddelanden till lyans ormviskare (dag-DL). Meddelandena får vara högst sex ord långa och inte nämna spelare eller roller vid namn. Samtliga Slytherin och Harrieth (se nedan) känner av om de får ett meddelande (LL meddelar), men de kan ju inte läsa det. Övriga spelare märker ingenting.

Sen är det det där med Filch också. Och där är ju den stora frågan om lyan och Filch lyckats (eller iaf tror de lyckats) hitta varandra.....

Spontant vill jag tänka att det är de jag funderar på som onda, men inte får in i lyan för jag tror inte på dem som fårulv, som kan tänkas ha den rollen, men mina misstankar om dom bygger ju till viss del på hur de interagerar och teoriar om deltagare jag tror är i lyan, och det funkar ju bara om Filch och lyan lyckats hitta varandra.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar