Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Är inte ett dugg förvånad att Heffa misstänker mig efter att jag tydligt lagt upp henne som en av mina toppkandidater till lyamedlem.
Tycker dock det är intressant att hon från igår till idag börjar lägga in brasklappar om att man får tänka på att island också är ny i sina teorier om henne, efter att jag igår påpekade att det faktum att hon gjorde det för harrysen men inte island var en anledning till att jag funderade på Heffa och harrysen som lyakompisar
Den var intressant

Alla ni andra smarta deltagare, är det något uppenbart jag missat som talar emot en lya med harrysen-heffa-q-bsf, med bsf som fårulv som jag missat?

Alternativt något som talar för Lobelia, sasse eller LenaH som fårulv istället för bsf?

Ja, det låter logiskt det du skriver... cetas roll är ju intressant att känna till... måste läsa hennes inlägg igen känner jag.

Nä, lyan käkade bumpo. Cirkus var antingen ute efter nån annan gryffindor, eller bumpo med. men det var inte pga svärdet som bumpo dog.

Det snurrar fullständigt i huvudet men jag tycker att Madalitso känns ärlig i sitt teoriande samtidigt som BSF mest glider med och håller med, förklarar saker men kommer inte med så mycket eget teoriandet (här kastar jag sten i glashuset, inser jag) Så med stödi Madalitsos arbete och mitt klurande vad BSF bidrar med så Snurrfian röstar på BSF eftersom jag tror att hon är fårulven och om vi får ut den som ser vi åtminstone hur folk röstar.

Jaaa, näääe. Jag blir inte klokare. De som jag kom fram till stuckit ut mest för mig är Q, hemlig och heffa. Q har en röst redan. Jag väljer därför att rösta på Q. För jag håller med om att hon är lite glidig. Hon la en svag röst på bumpo sent igår, säger att det berodde på IRL, Lobelia kollade inläggsstatistik. Alltså ja, nä det skaver i alla fall tillräckligt för att få min röst idag.

Blacksmithfarm röstar på qitis

Det snurrar fullständigt i huvudet men jag tycker att Madalitso känns ärlig i sitt teoriande samtidigt som BSF mest glider med och håller med, förklarar saker men kommer inte med så mycket eget teoriandet (här kastar jag sten i glashuset, inser jag) Så med stödi Madalitsos arbete och mitt klurande vad BSF bidrar med så Snurrfian röstar på BSF eftersom jag tror att hon är fårulven och om vi får ut den som ser vi åtminstone hur folk röstar.
Blev tvungen att ändra eftersom jag skickade istället för att feta, så mycket är mitt huvud med.

DL 3 21:30

13:13 Sasse röstar på Qitis
18:21 Islandshästryttare röstar på Elo
20:59 Islandshästryttare ändrar röst och röstar på Sasse
21:13 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
21:14 Blacksmithfarm röstar på qitis

Qitis 2
Sasse 1
Blacksmithfarm 1

Jo?
Men hur menar du att vi skulle kunna få svar på om det fakeröstats eller lagts dold röst?
Eller menar du att vi ändå kan lista ut då?
Så långt har jag inte hunnit tänka än och vi lär inte få svar från ceta före dl ändå misstänker jag om hon hade 9 sidor att läsa ikapp. :)
Jag återupprepar det du citerade och skrev var irrelevant, men kanske inte läste så nog, har fetat viktiga punkter:

Om det var duell gäller
1. Ingen av de öppna rösterna på ceta kom från fårulven
2. Det kan vara en fårulv bland de som röstade på harrysen.

Om det inte var duell gäller:
1. Fårulven är inte en av dem som röstade på harrysen i leken (baserat på att harrysen inte fick sin sista röst förrens precis på dl, så tvivlar jag på att fårulven skulle rösta både öppet och dolt på harrysen, bättre hade ju då varit att få veta lynchade när det utåt sett ser ut ha varit duell mellan två med lika många röster, och med ceta ute och ingen info är där ingen som hade vetat att protestera om harrysen hintar om att det var en duell)

Jag vet att jag hade en tanke om Hemlig som fårulv med tanke på hennes röster
Lobelia flyger ganska högt upp som att faktiskt vara ond efter senaste inläggen om att cirkus visste om hela lyan. Tror dock hon är Filch i så fall.
LenaH kan göra vad fan som helst som ulv -är min uppfattning
Är det ulvigt att läsa fel i rolllistan? Vad skulle en ulv tjäna på att medvetet lägga ut ett felaktigt svar om den som med det samma dementeras. Ulvarna borde dessutom ha diskuterat det i lyan en del och ha koll.

Eller menar du att jag lägger ut det för att låtsas att jag inte har koll och därmed inte kunna sitta i lyan?

Äsch, när jag läser inlägget du citerar så tycker jag nog att @Ceta är tydlig med att det varit duell, tänkte inte på det när jag läste det först. :)
Hmm, kanske hon var, jag har svårt att hålla koll på allt när jag för diskussioner med så många personer samtidigt
Jag vet att jag hade en tanke om Hemlig som fårulv med tanke på hennes röster
Lobelia flyger ganska högt upp som att faktiskt vara ond efter senaste inläggen om att cirkus visste om hela lyan. Tror dock hon är Filch i så fall.
LenaH kan göra vad fan som helst som ulv -är min uppfattning
Och tanken om hemlig var?
Så nu är Lobelia ond igen, hon pendlar vilt.

hemlig röstar på Heffaklumpen
Att hon röstade på mig igår med en motivering som jag själv skrivit om henne och sen ändå inte kunde förklara det mer skaver.

Gud vad tiden går snabbt, nästan dl. Tror nog mest på Heffa och q som ulvar just nu, och bsf som ev fårulv. Nån annan som tycker någon av dessa tre är mer skum än de andra och vill samla lite röster?

Jag vågar inte rösta på q ifall hon inte är ulv, utan bara uppgiven god. Tycker BSF väljer röst lite väl enkelt där ikväll.

Qitis 2
Sasse 1
Blacksmithfarm 1

Qitis 2
Sasse 1
Blacksmithfarm 1

Ignorera. Buke fått spunk.

Hittills verkar Qitis mest skum, jag ser inget ärligt grävande utan mycket spretande hit och dit om vem hon misstänker och lite olika varje gång. Det känns lite som hon vill täcka in så många som möjligt. Det är också skumt att inte delta i lynchen igår utan lägga en uddaröst på en som knappt deltagit och med motivation från DL1 (delar av min från DL1). Jo Q skulle vara upptagen delvis igår, men var bland de mest aktiva så något bättre skulle hon klart kunna prestera.

Det som gör mig mest misstänksam är dock att hon meddetsamma när jag konfronterar henne om ett teoriinlägg om varför jag och Sasse sitter i lyan ihop, ändrar sig och menar att jag nog inte är misstänkt. Qitis brukar ha mer på fötterna och kunna argumentera för sig. Och nu den här sista misstanken när jag läst fel i rollistan. Det var liksom spiken i kistan för mig.

Lobelia röstar på Qitis enligt ovan

Gud vad tiden går snabbt, nästan dl. Tror nog mest på Heffa och q som ulvar just nu, och bsf som ev fårulv. Nån annan som tycker någon av dessa tre är mer skum än de andra och vill samla lite röster?
Röstade precis på en av dom. Om det skulle bli q som åker och är god så tror jag definitivt BSF är ulv som valde en väldigt lätt väg ikväll.

Hmm, kanske hon var, jag har svårt att hålla koll på allt när jag för diskussioner med så många personer samtidigt

Och tanken om hemlig var?
Så nu är Lobelia ond igen, hon pendlar vilt.
Lobelia är svår tycker jag. Borde inte kännas så om hon var god. Kanske

Om Lena har rätt om att ceta menade det varit duell så har jag ju iaf tänkt rätt att varken hemlig, sasse eller Lobelia är fårulven.

21:17 hemlig röstar på Heffaklumpen
21:19 Lobelia röstar på Qitis

Qitis 3
Sasse 1
Blacksmithfarm 1
Heffaklumpen 1

Jag tror inte på q i lyan, antingen Filch eller god.

Av de andra 2 vet jag att jag reagerade på nåt med bsf tidigare men minns inte nu och är lite stressad inför dl.

Det du skrivit om Heffa checkar alla boxar men jag har inte hunnit gå igenom spelare för spelare än.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar