Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad händer om hästarna blir rädda när de har fastbundna ben på det viset då? Livsfarligt!
Man förbereder.kl.
angaende temporara hagar...
och hur skall dessa provisoriska hagar transporteras? ihopfallda bakom ngns sadel? det ar inte alltid man kan ha hagar med sig, dock finns det paneler som man kan satta upp pa sidan av sin trailer och ha hasten i sa den inte behover sta bunden hela natten till trailer. Och da glommer jag bort att man inte far binda sin hast i trailer i sverige.. ja lagar ar olika det ar klart..
dock om jag skulle ut pa langritt (typ veckolang trailride) var nog en temporar hage det sista som var i mitt huvud, antingen bunden eller hobblad, beroende pa var man var.. forstas inte sverige...
Man förbereder.
antingen sätter man upp en dagar innan eller lånar en. Hur svårt ska det vara.
Människan ser bara till sin egen bekvämlighet.
Jag har plaststolp o tråd med på långa tävlingsdagar eller får låna en mindre hage. Jäkligt jobbigt att bemöda sig...
Vi pratar om turer i Sverige.
det är väl inga problem i US där det är tillåtet plus att hästarna är arbetsdjur.
Ett måste..,.eller tradition.
Men att vänja en häst vid att sitta fast med benen och inte få panik är mycket bra säkerhetsmässigt och något vi defintivt skulle kunna praktisera mer här i Sverige.
Där anser jag att Du har fel Wrangler! Ridning inbegriper väl en tokstirrig häst, ju högre dess bättre. Är den totalt oberäknelig i trafik, i stallgången är detta bara bonus. Inte ska ridning vara enkelt och hästarna lugna och välutbildade
Men att vänja en häst vid att sitta fast med benen och inte få panik är mycket bra säkerhetsmässigt och något vi defintivt skulle kunna praktisera mer här i Sverige.
Där anser jag att Du har fel Wrangler! Ridning inbegriper väl en tokstirrig häst, ju högre dess bättre. Är den totalt oberäknelig i trafik, i stallgången är detta bara bonus. Inte ska ridning vara enkelt och hästarna lugna och välutbildade