Hjärtesorg

T

Tronspira

Min älskade och underbara lillvoffsing Pia blev överkörd igår förmiddag. Det känns förjävligt.. det är så tomt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till utan henne..

Sv: Hjärtesorg

Resize%20of%20PIA_001.JPG

Usch vad hemskt!!
*tröstkram*

Senast ändrad av en moderator:

usch..........*krama* :( Vet att det inte kanske är till någon hjälp men jag har gått igenom precis samma sak som du.... min älskade tös blev ihjälkörd i somras i maj nu är det ett år sedan.... Det ja tycker är jobbigast var att jag inte fick en chans att säga hej då..... :cry: att hon rycktes bort så hastigt liksom... två timmar tidigare låg hon å käka grillkött på gräsmattan det känns liksom så overkligt att hon två timmar sedan var död.. min enda tröst är att hon förmodligen va lycklig när hon dog... hon jagade nämligen en katt :smirk:

hur gammal var hon? Usch... lider verkligen med dig.... :(
tycker det känns mer acceptabelt om man det är en gammal hund som man vet är sjuk för då är man lite mer förvarnad på va som skall hända.. det är man ju inte när hunden blir påkörd... det blir ju en sån fruktansvärd chock :crazy:

vad fin hon är... ras?

Så fruktansvärt- lider med dig :cry: Hur gick det till? Att någon av hundarna blir överkörda är min värsta mardröm...

Min Pia var en jämthund o hon blev 6år gammal. Hon fungerade inte som jakthund efter hon blivit sparkad av en älg. Därför blev hon min när hon var 2år.

Underbart snäll, hon funkade med allt och alla, från råtta, kanin, katt, alla hundar osv osv Lugn, klok och väldigt kärleksfull. De få gångerna man fick höra henne skälla var när hon lekte o hade riktigt kul. Hon hade alltid tid för pussar o kel. Vi fick ha mycket roligt tillsammans o självklart tråkigheter med. Hon var med mig överallt och charmade hela sin omgivning. Jag känner att hon är med mig nu också, med sin oändliga kärlek. Men än är sorgen för stor för att hennes ömhet ska kunna lägga sig som bomull runt mitt hjärta.

Hon var och är en STOR del av vårt liv

Pia var som vanligt med mig på jobbet i Björsbyn där jag jobbar i ett stall och släpper ut hästar mm på morgonen. Vi hade precis mockat färdigt o var ute på gården. Hon lekte med sin kompis Nelson o eftersom de aldrig varit på längre äventyr tidigare hade vi väl inte allt för stor koll på dem. Gården är stor o man ser inte alltid hundarna. Vi stod o surrade på stallplan när vi började fundera på varför bilarna stannat på vägen nedanför (70väg en bra bit bort)
Då vi kom fram hade bilföraren som kört på henne hunnit lägga en filt över henne för att hålla henne varm, men huvudet stack fram så jag såg att det var Pia. Herregud, inga ord kan beskriva känslorna.

Då vi höll på att lasta in henne i bilen var vi nära att bli påkörda av en bil som inte fick stopp i halkan, han vejade i sista stund in i snökarmen.

Bilföraren sa att hon "frysit fast" mitt på vägen medan den andra hunden stod vid sidan av. Han hade haft ögonkontakt med henne fram tills han slog i. Blixthalka ute. Pia följde med bilen 30-40meter (bilens stoppsträcka) innan hon "landade" på andra sidan vägen. Hon hade ett "hål" med omkretsen som en femkrona in i sidan vid höften, en lång djup reva över höften och blödde ur mun o näsa. Då vi kom fram till henne andades hon ju fortfarande men hon var inte kontaktbar utan tittade bara rakt framför sig.

Pia dog av de inre blödningarna i bilen på väg till djursjukhuset.

Vi har tänt ljus o lagt blommor vid sidan av vägen, 30-40m innan infarten till Wallöfs gård.

Senast ändrad av en moderator:

Jag lider så med dig.

Min hund rycktes ifrån mig på ett oväntat och plötrligt sätt för 2 veckor sedan...

Saknar honom så otroligt mycket :(

STORA KRAMAR

Usch vilken hemsk händelse!
Tänd ett ljus för Pia åt mig imorgon.

Tänker på dig, *tröstkram*

Trolitgvis en hjärinfarkt, han lekte som vanligt och plötsligt blev han jätte hängig.

Efter någon timme somnade han in i mitt knä :(

( om det finns blommor kvar som märker platsen så skall jag fara dit idag och lägga en blomma )

Jag vet hur det känns att få sin hund borttyckt, hunden är en familjemedlem och det gör fruktansvärt ont :cry:

Senast ändrad:

Fy vad hemskt- jag blir alldeles tårögd när jag läser. Det var alltså därför det var blommor vid vägkanten. Jag funderade om det var någon hund eller häst som blivit påkörd :cry: Dom kör ju som idioter i denna by så kommer det ett djur eller barn ut på vägen har det ingen chans... Du får komma hem till oss och pussa på våra valpar som tröst :cry:

Folk kör som tokar trots att det är blixthalka. man måste ju anpassa farten efter underlaget. Nu hade kanske inte den här olyckan gått att hindra men alldeles säkert många andra.

Förstår hur du känner...

Fick ett samtal idag...

Jag omplacerade min lilla valp för några veckor sedan och han kunde inte hamnat hos en bättre tjej. Men för 20 minuter sen fick jag veta att min lilla plutt blev påkörd igår kväll och dog. Nu känns allt bara tomt....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 134
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar