Magsjuk hund

Han mår lite bättre idag enligt vet. Fortfarande låg dock: "Very unhappy and depressed in the kennel. But happy outside" Inga fynd på rtg eller UL.
Vi hoppas på hemgång under morgondagen. :heart
Klassisk schnauzer med andra ord, de verkar alltid typ döende i buren 😁 Skönt att höra att han mår bättre och att man inte hittat något!

Hur mår vovven nu?
Jag väntar på att ronden ska ringa om min lilla DS-tjej som blev inlagd igår. Vet inte vad som felar med magen mer än att hon bajsade rent blod (sprutade) och fick åka in med henne, spydde även lite ljust blodblandad.
Hon hann även sprutlacera undersökningsrummet när vi var där, så dom fick se och även känna lukten av det.

Bifogade filer

• IMG_20240815_091242.webp
    IMG_20240815_091242.webp
    172 KB · Visningar: 25
Hur mår vovven nu?
Jag väntar på att ronden ska ringa om min lilla DS-tjej som blev inlagd igår. Vet inte vad som felar med magen mer än att hon bajsade rent blod (sprutade) och spydde lite ljust blodblandad.
Å, vad jobbigt det är när de blir dåliga!
Min hund mår väl ok. Men jag märker tyvärr att tarmsystemet är påverkat. Innan han blev dålig hade han verkligen plåtmage.
Nu börjar magen kurra och han blir obekväm för minsta lilla, även om avföringen är och har förblivit bra.
Jag ger probiotika så fort han visar symtom och då mår han bra igen. Han får även lightfoder för att det inte ska bli för mycket fett och jag törs inte längre ge färskfoder, för när jag provat börjar magen låta och bråka igen.

Jag hoppas att det går bra med din lilla, @movi.
Jag håller tummarna och tår och Mio håller tassarna.

Å, vad jobbigt det är när de blir dåliga!
Min hund mår väl ok. Men jag märker tyvärr att tarmsystemet är påverkat. Innan han blev dålig hade han verkligen plåtmage.
Nu börjar magen kurra och han blir obekväm för minsta lilla, även om avföringen är och har förblivit bra.
Jag ger probiotika så fort han visar symtom och då mår han bra igen. Han får även lightfoder för att det inte ska bli för mycket fett och jag törs inte längre ge färskfoder, för när jag provat börjar magen låta och bråka igen.

Jag hoppas att det går bra med din lilla, @movi.
Jag håller tummarna och tår och Mio håller tassarna.
Min gamla DS var också så där känslig i magen och kunde inte bli hungrig, men det var aldrig några problem, så inga vet-besök, man lärde sig att fodra så det inte blev hungerkänslor👍
Så hoppas det blir bra för din lille och att ni klarar er från problem med magen ❤

Jag har märkt det där med tom mage på min hund också, så Mio fårfortfarande två huvudmål om dagen, men lite mellanmål och nosework i ett numera.

Det tog nog två veckor efter magsjukan innan han var helt återställd. Han fick fortiflora och Canikurpasta samt specialkost. Det kommer säkert att gå bra för din lilla tjej också ❤️.

Liknande trådar

Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat