northang
Trådstartare
Hej jag har ett väldigt stort problem. Jag bor uppe i skogen ovanför Åstorp och tar hand om en 2 årig ardennervalack, pga att jag tycker så himla synd om honom. Han står nere i byn, ensam ända nere vid vägen, där är ingen som tar hand om honom,mer än att ge honom mat och vatten samt ta ut honom i hagen. När jag kom dit så var han smutsig och tovig, hade tappat livslusten osv. Det är en man i ca 50 årsåldern som äger honom och tror att han kan bli en jätte fin häst som han kan köra med osv osv. Men han är rädd för honom och hästen hatar honom han springer till bortersta hörnet av hagen såfort han ser mannen. Gubben mockar inte till honom eller något utan tar bara in och ut honom från hagen. Där bor en gammal tant på gården som är över 70 år, hon ger honom mat och vatten.
Han är utåttåad på ena framhoven och den ena bakhoven går han på ytterkanten av (svårt att förklara)
Jag vet inte vad jag ska göra, jag går i skolan och har egna hästar att ta hand om, men om inte jag är där och borstar och pratar osv med honom så är han alldeles själv. Han litar på mig och jag litar på honom, men borde jag ringa djurskyddsföreningen? Jag tycker att det är de ända rätta men om jag gör det så skickas han kanske till slakt? För vem vill ha en ardenner med dålig benställning? Jag har försökt köpa honom men gubben tycker att han har rätt att kräva 15000 kr för honom och jag har varken pengar eller lust att betala så mycket.
Jag tycker så himla mycket om denna lilla häst men vad kan man göra? blir ledsen bara jag tänker på honom.
Han är utåttåad på ena framhoven och den ena bakhoven går han på ytterkanten av (svårt att förklara)
Jag vet inte vad jag ska göra, jag går i skolan och har egna hästar att ta hand om, men om inte jag är där och borstar och pratar osv med honom så är han alldeles själv. Han litar på mig och jag litar på honom, men borde jag ringa djurskyddsföreningen? Jag tycker att det är de ända rätta men om jag gör det så skickas han kanske till slakt? För vem vill ha en ardenner med dålig benställning? Jag har försökt köpa honom men gubben tycker att han har rätt att kräva 15000 kr för honom och jag har varken pengar eller lust att betala så mycket.
Jag tycker så himla mycket om denna lilla häst men vad kan man göra? blir ledsen bara jag tänker på honom.