Hjälp - vad heter växten?

McFlurry

Trådstartare
I våras köpte jag en växt som jag är väldigt nöjd med - men nu minns jag inte alls vad det är för någon och jag skulle behöva veta vad den heter. Jag brukar döda växter men den här har jag lyckats hålla liv i samt att den inte verkar få några blommor vilket passar mig perfekt då jag är allergisk mot nästan alla blommor om jag har dem inomhus :p

Så nu behöver jag bukes hjälp, vad heter växten? :D

Såhär ser den ut:
Ou8vs3x.jpg

YB7Paa3.jpg

koAMMwk.jpg

Sv: Hjälp - vad heter växten?

Skulle det kunna vara typ Linspeperomia (Peperomia rotundifolia). Vild gissning... :)

Ingen aning om vad det är för fin växt men jag vill bara slå ett slag för gullranka. Jag har ihjäl det mesta men min älskade gullranka har hängt med i säkert 5 år nu. Om den är lite hängig slänger jag i ett stort glas vatten och POFF så växer den så det knakar.. Oerhört tacksam växt och inga blommor får den heller ;)

Gullranka - pah! Så lättdödade små kräk... :angel:
Funkar ok om de bor långt från fönster och sol, men i närheten av fönster så dör de torkdöden inom en månad hos mig. :down:

Wat! Min ena står rakt i fönstret och har växt rejält under sommaren. Bara att vattna lite titt som tätt.. typ när det är snustorrt brukar det bli hos mig :P Och då har vi ändå eftermiddagssol i det fönstret :O
Min pansarplanta växer från taket ända ner till golvet :D Vet inte var jag ska göra av den :(

Det var ju det. Du måste vara där och känna efter om den är torr eller inte. Gör du inte det på en tre-fyra veckor så tappar den alla blad och om den överlever så ser den ändå efter ett tag ut som en rothärva på rymmen. :wtf:

Jag har glömt min i någon månad tror jag, minst, utan problem. Blir typ "Shit! den är torr!!!" *ös på vatten* och sedan så blommar den upp igen. Jag kanske har en ovanligt tålig gullranka? Min stora bor precis bredvid spisen också.. lär bli rätt varmt för den.. Gullranka och aloe vera har jag lyckats hålla vid liv. Och något konstig lökväxt.. Men aloe vera är rätt förlåtande.. den ska ju torka helt innan man vattnar igen.

Jag har glömt min i någon månad tror jag, minst, utan problem. Blir typ "Shit! den är torr!!!" *ös på vatten* och sedan så blommar den upp igen. Jag kanske har en ovanligt tålig gullranka? Min stora bor precis bredvid spisen också.. lär bli rätt varmt för den.. Gullranka och aloe vera har jag lyckats hålla vid liv. Och något konstig lökväxt.. Men aloe vera är rätt förlåtande.. den ska ju torka helt innan man vattnar igen.

Glömt en månad? Om jag tittar till mina växter en gång i månaden anser jag dem oglömda. Glömda är de när jag kollar till dem var tolfte månad.

Haha XD Stackars växter :O Jag tror att anledningen till att jag bryr mig så mycket om mina är för att de faktiskt överlevt all misshandel jag utsatt dem för. Min lilla pansarplanta har funnits med mig i säkert 5 år nu. Den MÅSTE finnas där, annars är det fel och då får jag totalfnurp i skallen :P

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat