hjälp orolig och nervös

P

Pamme_Jaspin

ja jag vet inte vart jag ska börja. vi har köpt en gård för inte så längesedan och nu har börjat bete sig konstigt. han säger att han inte vill va tillsammans med mig, jag fråga han varför men har iinte fått svar på de.

barnet jag väntar är planerat. Han säger att han är glad att han ska bli pappa

fråga ahn om han inte älskar mig mer men enligt honom så älskar han mig jättemycket. varför vill han inte ha mig mer? är de för att jag är gravid och börjar bli tjock?

så nu ska vi sälja gården. jag vill inte de ska ta slut men tyvärr så verkar de som de redan är så. Jag har nog skämt bort han från första början och nu när han måste hjälpa till så är de jobbigt.

hur kommer jag klara av allt ekomomiskt och ta hand om den lillle?

jag har fast arbete och har en inkomst på ca 14 000/mån.

ni som är ensamstående mammor hur klarar ni er?

mina föräldrar bor 16 mil härifrån så de blir lite svårt att få hjälp därifrån..

jag vill bara ha hjälp så jag slutar att gå och oroa mig och vara nervös för att allt ska gå åt skogen, att jag inte har råd med mat blöjor mm. glömde skriva att detta är mitt första barn

tack på förhand

Sv: hjälp orolig och nervös

Jättetråkigt att relationen verkar ta slut:(

Kan det vara så att han är rädd?
Väldigt många blir så rädda inför insikten att de ska bli förälder med allt vad ansvar det innebär att de uppför sig irrationellt.
Att ni just har köpt gård kanske har gjort att han känner sig tyngd under ansvaret?!
Alla är vi ju olika och det som vissa tycker känns bra och roligt känns jobbigt för andra.

Kan ni kanske söka familjerådgiving? kanske kan de hjälpa er att få fram vad felet är?

Rent ekonomiskt lär du klara dej och bebisen, om barnet bor hos dej ska pappan betala underhåll vilket nu är 1325 kr om jag inte minns fel. Sedan får du barnbidrag med på 1050 kr.

Bebisar är ganska billiga i "drift" början, särskilt om man kan och vill amma.

Givetvis beror det ju på din boendekostnad med men du lär ju inte hamna på svältgränsen precis.

Jag har aldrig fått ut så mycket som 14000 kr/ månad i lön och jag har inte haft problem att klara mej och mina två barn när jag bodde själv med barnen.

Skickar dej tröst och peppkramar att reda ut var problemet ligger och med förhoppning att ni hittar tillbaka till varandra igen.

ja han kanske är rädd de är ju ett stort steg. jag vill ju gärna reda ut allt men de är inte så lätt för han säger inte så mycket. ja vi får gå till faliljerådgivning men jag vet inte om han vill.

de är rätt dyrt att bo i lägenhet här. men de ska nog inte bli några problem men jag hoppas verkligen de löser sig mellan oss. jag hade aldrig skaffat barn ocm de inte kändes så rätt

ska se om vi kan sätta oss ner och försöka prata om de

tack för tröst och peppkramar de behövs verkligen nu. vill inget annat än att de löser sig

ska försöka få med honom mende är inte säker att han vill de

Tjänar man för lågt så finns det ju alltid bostadsbidrag att få! För barnbidraget eller underhållet räcker ju inte så långt! Men som många redan påpekat första månaderna är inga problem, då är de billiga ifall du tänkt att amma. Om du tänker ge ersättning blir det ju lite mer. Lycka till med allt!
Bra idé gällande familjerådgivning! :bow:
Peppkramar ifrån mig!

jag kommer ju amma tack för pepping

tänkte bara säga att han vägrar gå på familjerådgivning så nu är de bara jag och lillen

1273 kr får jag i underhåll från FK för min dotter. Och sen som sagt barnbidrag på 1050 kr.

Ts: jag hoppas att det kan kännas bättre snart. Men är han helt bestämd att det är slut för alltid så råder jag dig att gå vidare hur tungt det än är. Och försöka skapa en bra framtid för dig och ditt barn. :)
Det är inte så att han tycker det känns tungt med gård och det ansvaret? Kanske det blir bättre om ni bor i lägenhet? Eller så känns det överväldigande att bli pappa, vet inte hur gamla ni är. Det KAN ju ändras när han ser sitt barn i så fall.

Det känns säkert inte alls så nu, men du kommer över det. Bara att kämpa på och när det gäller att köpa saker (om ni inte gjort det) så finns det mycket på blocket och tradera som är jättefina saker till billigare pris. Jag lovar att man kommer igenom det livet kastar mot en hur omöjligt det än kan kännas. :)

Hoppas det löser sig för er!!

de kan vara så att han tycker de. men sen vet jag inte om han måste se bild på den lille, ska iväg och göra ultraljud på onsdag så vi får se om han ändrat sig.

visst de är mycket ansvar med gården så de kan oxå vara en orsak.

vä är 28 år båda 2. han sa iallafall är han fick reda på att vi skulle ha barn att de ska bli kul att bli pappa

hoppas han ändrar sig när han fått se lillen på bild

Men har han ändrat sig angående barnet eller eran relation ?

Hur han än vrider och vänder på sig så är ju bebben på gång - den går liksom inte att ändra sig angående.

Hur ställer han sig till att bli ensamstående pappa ?

Fast på länken står det ju underhållsbidrag. Det FK betalar är ju underhållsstöd....1273:-.

Underhållsbidraget bestämmer ju föräldrarna sins emellan.

detta är till alla. allt har varit bra mellan oss sen vi var på ultraljudet sen i onsdag.han verkar ha förståt att jag är gravid nu och tar väl hand om mig och fixar mycket här hemma nu, jag tror han behövde se den lilla för att förstå att han ska bli pappa. nu är de precis som vi är nykära igen på nytt.

de ska bli så spännande när den lilla kommer till världen. killen kan inte sluta kolla på bilderna som vi fick köpa

tack för all hjälp och råd

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar