L
lovegullit
Hade ingen aning om vart jag skulle sätta denna tråd så flytta den gärna om den är fel .. så här är det i alla fall, Jag äger en 20 årig arab valack sen 3 år tillbaks. Vi har gått igenom mycket tillsammans och jag har alltid satsat på honom till 100%. Men för ca 2 månader sedan bytte vi stall, båda vi trivs jätte bra och allt är frid och fröjd. Största anledningen till att vi bytte stall var att jag i somras började rida en annan arab i det stallet, och jag ville ha båda hästarna i samma stall. Den andra araben, Aihnoa, är ett sto på 10 år. Jag har henne som min egen men får massa hjälp av dom i nya stallet och fick nyligen veta att jag om ca 2 år ska börja tävla henne i lite olika western grenar. Vi har verkligen utvecklats tillsammans och allt går jätte bra med henne. Nu har jag börjat satsat lite för mycket på henne och nästan glömt min första. Jag mins bara dom ridturer med henne och vet inte vad jag ska göra riktigt med valacken, det är inte så att jag inte har tid bara lite brist på idéer, tror jag. Så jag vill ha lite tips på saker man kan göra med en pigg och glad valack, saker som är väldigt kul och ganska lätta, för jag vill börja på något lätt. Gärna markarbete typ trick träning eller nått sånt