hjälp nån ?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lollepoppii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 106
Sv: hjälp nån ?!

sen e de inte bara hunden utan även föraren .

Hur menar du här?

men kul e de säkerligen under träning vette fan om ja skulle vilja dra utomlands å tjänstgöra me hunden ! :S

Det känns lite som att säga att man inte är så sugen på att vinna Tour de France bara för att man testat att cykla till jobbet. Det är ytterst få svenska ekipage som någonsin får chans att använda sina kunskaper till att rädda liv utomlands.

ja tyck int de e fel me de! fast de e juh så att ja inte gilla sånt me tävlingar utställningar med mer. prov kan ja sträcka mej till , ja gör de för min egen skull för de e himmla skoj med nya utmaningar!!!

Vad är det för skillnad på viltspårsprov och en lydnadstävling? Det heter faktiskt lydnadsprov om man ska vara korrekt.

men enligt de man läsar att en hund ska klar på dessa lydnas tävlingar så ja de kan hon . enligt mej och många fler av en dommar vet ja inte! :laugh:

Sen är det en enorm skillnad på att ha ett snyggt fritt följ på gräsmattan och ha ett lika snyggt på apellplan när man dirigeras och det finns en massa störningar.

Jag har fått träna utan hund på träningstävlingar bara för att lära mig bli kommenderad. :o Inte ens höger och vänster är självklart:eek: i de läget!

Sen är det en enorm skillnad på att ha ett snyggt fritt följ på gräsmattan och ha ett lika snyggt på apellplan när man dirigeras och det finns en massa störningar.

Jag har fått träna utan hund på träningstävlingar bara för att lära mig bli kommenderad. :o Inte ens höger och vänster är självklart:eek: i de läget!

Haha det skulle jag behöva! hemma går allt fin fint men på tävling sår jag och hunden bara och sirrar på varandra som några fån:rofl:

ja håller med helt , men min tik e otroligt lyhörd på mej och älskar att arbeta , klart hon ha sina stunder då hon e som en valp men de vill ja oxå att hon ska va då de hennes " stil" ja å några " hundpolare" bruka ses med gämna mellanrum för att träna ihop! men huvesaken man bara inte ger upp , klart de alltid fins saker att finslipa så måste man tänka , vill ja de? vill vi gå vidare till nästa steg ? ja sådanna saker, och så gör ja hela tiden, ja känner många hundmänniskor som både tävlar och inte tävlar och aldrig ha ja fått någon negativ komentar ang jag och min hundslydnad! och eftersom ja inte ska tävla med henne utan lära mej själv och min tik nya grejjer så går ja vidare!

Vad är det för skillnad på viltspårsprov och en lydnadstävling? Det heter faktiskt lydnadsprov om man ska vara korrekt.

jo jo , men då ja gått viltspår så e de jag min hund och dommare å gubben så klart! tro inte man få va så bekväm i lydnadsprov?!

antar inte att någon vet vem man ska ta kontakt med ang denna tråds början !:cool: men tusen tack för alla intresanta frågor och svar:banana:

antar inte att någon vet vem man ska ta kontakt med ang denna tråds början !:cool: men tusen tack för alla intresanta frågor och svar:banana:

Du har fått svar av Gnist. Du kan inte utbilda din hund till polishund om du inte själv är polis eller om polisen är intresserad att köpa henne. Som privatperson får du inte utbilda henne till polishund.

Och ska jag vara ärlig. Är så många som säger att deras hundar kan allt mm. Sen kan de inte ens göra lydnadsettan när det väl kommer till kritan.
De inser inte hur perfekt allt ska vara för få bra poäng och inser heller inte att de inte ska säga dk mm.

ja håller med helt , men min tik e otroligt lyhörd på mej och älskar att arbeta , klart hon ha sina stunder då hon e som en valp men de vill ja oxå att hon ska va då de hennes " stil" ja å några " hundpolare" bruka ses med gämna mellanrum för att träna ihop! men huvesaken man bara inte ger upp , klart de alltid fins saker att finslipa så måste man tänka , vill ja de? vill vi gå vidare till nästa steg ? ja sådanna saker, och så gör ja hela tiden, ja känner många hundmänniskor som både tävlar och inte tävlar och aldrig ha ja fått någon negativ komentar ang jag och min hundslydnad! och eftersom ja inte ska tävla med henne utan lära mej själv och min tik nya grejjer så går ja vidare!

Fast du kan inte riktigt jämföra vardagslydnad och tricks med tävlingslydnad.
Tävlingslydnad är som dressytävlingar. Det är milimetertjafs hit och dit. Jag förstår faktiskt inte hur de riktiga fantasterna orkar hålla på att finslipa allt in i minsta detalj. Det ÄR verkligen milimeterar det handlar om.

Men varför inte anmäla dig till en tävlingslydnadskurs?

Senast ändrad:

Haha det skulle jag behöva! hemma går allt fin fint men på tävling sår jag och hunden bara och sirrar på varandra som några fån:rofl:

Ja kunde jag få en domare att gömma sig i en buske så hade ettan varit klirrad på ett kick. Mina träningspolare vill skicka ut mig å tävla, jag kanske inte fixar 10 på allt men hyfsat borde det gå. Men jag vågar inte gå ut på apellplan i tripphult innan det blir mörk:o givetvis så går hunden därefter...:angel:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 637
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 821
Senast: lizan
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 723
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka