hjälp nån ?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare lollepoppii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 106
L

lollepoppii

jag har en schäfer colli tik på snart 2 år! jag har tränat viltspår och har bara ett prov kvar med henne! hon kan de mesta och jag är så sugen att utbilda henne, exempel polishund , men vem sjutton ska man snacka med? ja ha snackat med polisen här i "byn" ja bo i men dom vet inte så mycke, tacksam för svar !

:bump:

Sv: hjälp nån ?!

Har ingen aning, men tror att de ser ut sina hundar redan som mycket unga och att de bor i utvalda fosterhem tills det är dags att utbilda dom. Nåt jag hört, men vet inte om det fortfarande är så eller om det stämmer.

Varför skulle du vilja utbilda hunden till polishund :confused:

Gå vidare i lydnad/bruks är väl ett bättre alternativ kan jag tycka, även om du inte kommer hur långt som helst i tävlingsväg så kan man ju träna upp till vilken nivå som helst även med en blandras.

jag har en schäfer colli tik på snart 2 år! jag har tränat viltspår och har bara ett prov kvar med henne! hon kan de mesta och jag är så sugen att utbilda henne, exempel polishund , men vem sjutton ska man snacka med? ja ha snackat med polisen här i "byn" ja bo i men dom vet inte så mycke, tacksam för svar !

:bump:

Fast alltså att utbilda till polishund är liksom inget man gör bara så där, man kan om man vill prova sälja sin hund tillpolisen och då är det juh alltid ett plus att dom är bra utbildad men jag tror väl inte det var det som var din tanke? alltså att du skulle sälja hunden? Tror inte polisen bara lånar in hundar utan hundarna bor juh hos sina förare (alltså en polis).
Däremot kan man juh utbilda hunden till räddningshund för då fins det juh vanliga prov som du kan göra som privatperson men sedan är det juh en annan femma at faktiskt få använda hunden som räddningshund "i verkligheten", där vet jag nämligen inte hur det går till men jag tvivlar på att DU får använda hunden på fält om du inte är utbildad brandman/polis eller liknande. Men det kan juh vara kul att utbilda hunden än då....

Varför skulle du vilja utbilda hunden till polishund :confused:

Gå vidare i lydnad/bruks är väl ett bättre alternativ kan jag tycka, även om du inte kommer hur långt som helst i tävlingsväg så kan man ju träna upp till vilken nivå som helst även med en blandras.

ja skulle se de som en utmaning för de sånt ja å min hund vill ha :D lydnad e hon kanon på. å sen javist kan man säker gå hur långt som hellst men hur kul e de å göra typ samma sak ( som ja tycker om de ) hon kan juh som allt sånt där så ja ha kört in i väggen å ha svårt å hitta på en " fortsättning" å ja ha länge gillat polishundar ..

Fast alltså att utbilda till polishund är liksom inget man gör bara så där, man kan om man vill prova sälja sin hund tillpolisen och då är det juh alltid ett plus att dom är bra utbildad men jag tror väl inte det var det som var din tanke? alltså att du skulle sälja hunden? Tror inte polisen bara lånar in hundar utan hundarna bor juh hos sina förare (alltså en polis).
Däremot kan man juh utbilda hunden till räddningshund för då fins det juh vanliga prov som du kan göra som privatperson men sedan är det juh en annan femma at faktiskt få använda hunden som räddningshund "i verkligheten", där vet jag nämligen inte hur det går till men jag tvivlar på att DU får använda hunden på fält om du inte är utbildad brandman/polis eller liknande. Men det kan juh vara kul att utbilda hunden än då....

de e juh de ja inte vet ,, ha som noll koll ja vet bara att ja skulle vilja utbilda henne som de!! ja sälja min gumma gör ja inte för alla pengar i världen *skratt* jo räddningshund skulle man juh kunna men som sakt mest av allt sku ja vilja utbl henne som polis hund ,, men .. ja man få kanske bara försöka kolla upp de! :D

Såvida du inte är polis eller planerar sälja henne till polisen så kan du glöma polishundutbildning.

Var står hunden nu i fråga om utbildningsnivå?

Såvida du inte är polis eller planerar sälja henne till polisen så kan du glöma polishundutbildning.

Var står hunden nu i fråga om utbildningsnivå?

ja de va juh synd de!!! ja tänkt då int bli polis *skratt* ja du bra fråga ha utbl henne helt själv. hon ha ett prov kvar i viltspår, ha haft högsta betyg hittils å kommer få de även sen :D apporeing e klockren .gubben min ha haft henne till fågel och de gilla hon , agillety inga problem alls, dock tyck ja inte de e skoj , ja som sakt svårt för mej å säga en grad, ja ha tränat de mesta med henne men vi gillar att lära oss nya grejjer och anta nya utmaningar så man måste juh försöka !

Har du kört skydd, högre lydnad eller vad? Hänger inte riktigt med :)

japp de ha ja men bara på mej ! ( alltså hon skyddar mej ) , samt personsök . ha ej tävlat i något så ja kan som inte svara på de! men enligt de man läsar att en hund ska klar på dessa lydnas tävlingar så ja de kan hon . enligt mej och många fler av en dommar vet ja inte! :laugh:

japp de ha ja men bara på mej ! ( alltså hon skyddar mej ) , samt personsök . ha ej tävlat i något så ja kan som inte svara på de! men enligt de man läsar att en hund ska klar på dessa lydnas tävlingar så ja de kan hon . enligt mej och många fler av en dommar vet ja inte! :laugh:

Driver du med mig? Varför i hela friden ska du utbilda hunden till polishund om den inte ska bli en polishund?

Ja, kan hon allt så är det väl bara att anmäla henne till en lydnadstävling. Du får ju börja med ettan.

Jo, som utbildad räddningshundförare för du din egen hund i arbete. Det krävs samarbet och kännedom om hunden för att förstå hur den markerar och arbetar.

Driver du med mig? Varför i hela friden ska du utbilda hunden till polishund om den inte ska bli en polishund?

Ja, kan hon allt så är det väl bara att anmäla henne till en lydnadstävling. Du får ju börja med ettan.

ja tyck int de e fel me de! fast de e juh så att ja inte gilla sånt me tävlingar utställningar med mer. prov kan ja sträcka mej till , ja gör de för min egen skull för de e himmla skoj med nya utmaningar!!!

Jo, som utbildad räddningshundförare för du din egen hund i arbete. Det krävs samarbet och kännedom om hunden för att förstå hur den markerar och arbetar.

sen e de inte bara hunden utan även föraren . men kul e de säkerligen under träning vette fan om ja skulle vilja dra utomlands å tjänstgöra me hunden ! :S

Då tycker jag att du ska börja med lydnadsutmaningen, etta osv upp till elit.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 637
Senast: Ragdoll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 821
Senast: lizan
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 723
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka