Hjälp! min hund har börjat morre åt mig men är glad?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare BoerBoel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 17 069
Sv: Hjälp! min hund har börjat morre åt mig men är glad?

Jag kan ju tycka att dom som tar åt sig kanske ska fundera på varför ni tar åt er. ...och självklart står jag för vad jag skriver...
Däremot kanske jag inte tycker att alla som tar åt sig ska göra det...upp till er själva :)

Jag kan ju tycka att dom som tar åt sig kanske ska fundera på varför ni tar åt er. ...och självklart står jag för vad jag skriver...
Däremot kanske jag inte tycker att alla som tar åt sig ska göra det...upp till er själva :)

Oj. Så smidigt. Att kasta förolämpningar omkring formulerat till "ni" och sen inte stå för vem man menar för att slippa förklara sig.

Lenis. Fast till och med jag kan ju räkna ut vem Martha menar just i denna tråd.

Jag tycker inte att jag har varit otrevlig mot TS i denna tråd, men jag kan inte veta vilka Martha menar med "ni" = fler än en person. Om det är en person man tycker beter sig illa så vänder man sig väl till den personen...? Inte skäller ut alla i tråden.

Jag uppfattade det dessutom som att hon dumförklarade alla som tyckte att TS skulle söka professionell hjälp irl.

Problemet är ju att TS inte verkar veta varför hunden morrar!

Ja och i mitt "låtsas inlägg" så vet inte jag det i heller.

Du inser väl trots allt att det reser en mer frågetecken om en tvåårig hund plötsligt börjar morra eller morrprata, och där ägaren inte kan avgöra vad hunden gör än om det skulle vara en hund som alltid varit verbal?

För det första: Hundägaren säger att det inte är morrprat, hon har själv haft rottis innan och kan avgöra skillnaden, för det andra så säger TS att hunden är som en 15 mån valp i beteendet, dvs ingen dödsmaskin direkt!

Så vad är rätt svar enligt det exempel jag gav tidigare, eller snarare ditt soffliggar exempel?

Oj. Så smidigt. Att kasta förolämpningar omkring formulerat till "ni" och sen inte stå för vem man menar för att slippa förklara sig.

En förolämpning är det ju bara om du väljer att ta åt dig.

Jag tycker inte att jag har varit otrevlig mot TS i denna tråd, men jag kan inte veta vilka Martha menar med "ni" = fler än en person. Om det är en person man tycker beter sig illa så vänder man sig väl till den personen...? Inte skäller ut alla i tråden.

Tycker du att du varit otrevlig mot någon annan i tråden då?
Om inte så är det väl allt glas och ballonger för din del eller hur?

Det finns en del människor på detta forumet som bör ta åt sig, vill du göra det får du göra det, jag har ingen koll på vad du skrivit, det vet du ju bäst själv.

KL
Eeeh....nu låser nog moderatorn den här tråden snart.... Man har liksom kommit ifrån ämnet lite och börjat kasta paj...! En iakttagelse, bara :angel:

Det finns en del människor på detta forumet som bör ta åt sig, vill du göra det får du göra det, jag har ingen koll på vad du skrivit, det vet du ju bäst själv.

Nä jag har som princip att inte ta åt mig av vinkar och hintar, vill du säga mig något får du säga det rakt ut annars struntar jag helt enkelt i det. Varför skulle jag ta åt mig av något som inte är riktat till mig. Men eftersom du skrev så i ett svar till escodobe, som jag inte tycker har varit otrevlig, så utgick jag ifrån att din och min tolkning av "otrevlig" förmodligen skiljer sig åt och därför undrade jag om du menade även mig. Men nu antar jag (eftersom du inte vill (?) säga det rakt ut) att du inte gjorde det och låter därför bli att bemöta det. Tillägg: har du ingen koll på vad jag har skrivit så vet jag ju nu att jag inte är en av de du menar. Bra, tack för klargörande.
Utrett för min del.

Bedan, det finns de som tycker att man kan kalla folk vad som helst och säga vad som helst och sedan lägga ansvaret för hur det känns att höra på mottagaren. Jag hör inte dit. Om du kallar mig för fula ord så kan jag ta illa upp utan att för den delen på något vis hålla med dig.

Iaf, slut på OT för min del.

Nu verkar det nästan som att TS problem är "löst" eller har försvunnit så jag får väl hoppas att allt går väl. Men vill ändå påpeka att tvåårsåldern kan vara lite lurig, hunden pendlar mellan unghund och vuxen och en bra period kan följas av en dålig. Så släpp inte fokus helt var lite vaksam framöver utifall att det kommer tillbaka igen. :)

men gör inte det då :idea: , som sagt har jag ingen koll på vad du skrivit.
Färdigt OT för mig med :)

Senast ändrad:

Martha. Det visade sig handla om ett missförstånd från min sida.

Martha, jag ser dig sällan faktiskt ge råd eller kommentera inlägg utan du verkar snarare mest skriva inlägg OM oss som gör det. Att dela ut svepande kängor och sedan skriva
Däremot kanske jag inte tycker att alla som tar åt sig ska göra det...upp till er själva
Är inte alls att stå för vad man skriver. Har du ett problem med någon som namnge då personen och/eller vänd dig direkt till denna.

Att bara vräka ur dig sådant och säga "den som tar åt sig får göra det" är faktiskt urusel debattteknik och framförallt riktigt fegt.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 609
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 261
Senast: Liran
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Klippa hund
  • Småhunds ägare