F
Fan of Bill
Sv: Hjälp! min hund har börjat morre åt mig men är glad?
Ursäkta, men det är inte direkt nån labrador det snackas om här.
Ts - kolla med din uppfödare och folk som har erfarenhet av rasen.
Det finns en boerboel-tik i min släkt och hon är ganska skarp. Sist jag träffade henne för några veckor sen, var hon supertrevlig och fjäskig med mig, men min tonårsdotter markerade hon mot i form av varnande skall.
Jag tror inte heller att den "morrpratar" med tanke på hur den för sig. Acceptera inte detta ifrån hunden för då är jag rädd att du får problem, visa istället att det är du som bestämmer, säg till honom på skarpen, sätt dig inte ner och försök gulla/prata bort det, du stärker bara hunden i dess beteende då.
Det är nog bara en fas som du kommer att komma över om du klarar att ta kontroll, det är ingen liten vek hund du har så ska det bli ordning så måste du visa klart och tydligt vem som bestämmer och hur han får lov att betee sig och vad som inte är ok.
Förmodligen försvinner beteendet efter bara några gånger om du är skarp och tydlig.
Min hund har aldrig morrat på mig, men hade en ovana att morra på en gäster, jag sa ifrån med ett hårt NEJ, och sen ett skarpt GÅ OCH LÄGG DIG, jag fick göra det en två-tre ggr sen försvann det helt.
Nu är det ju skillnad på vaktbeteende och trotts/maktkamp, men verktygen är de samma.
Ursäkta, men det är inte direkt nån labrador det snackas om här.
Ts - kolla med din uppfödare och folk som har erfarenhet av rasen.
Det finns en boerboel-tik i min släkt och hon är ganska skarp. Sist jag träffade henne för några veckor sen, var hon supertrevlig och fjäskig med mig, men min tonårsdotter markerade hon mot i form av varnande skall.